;
coinex

غیرفعال شدن گوشی های اپل ! فروشندگان باید 5000 گوشی را پس بگیرند!

غیرفعال شدن گوشی های اپل ! فروشندگان باید 5000 گوشی را پس بگیرند!

مهدی محبی از غیرفعال شدن گوشی های اپل به تعداد 5000 گوشی خبر داد. به نظر می‌رسد بعد از این اتفاق فروشندگان باید این گوشی‌ها را از خریداران پس بگیرند!

رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی و لوازم جانبی تهران از اعمال رجیستری برروی گوشی‌های سامسونگ در روزهای آینده نیز خبر داد.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا ، مهدی محبی در مورد غیرفعال شدن گوشی های اپل اعلام نمود که تا به حال ۱۰۰۰ گوشی تلفن همراه مدل اپل از مدار خارج شده‌اند و قرار بوده است تا روز گذشته تعداد ۳۰۰۰ گوشی دیگر از این مدل نیز از مدار خارج شوند.

وی ادامه داد که در حالت عادی امکان قطع آنها وجود ندارد و لازم است تا در ابتدا آنتن آنها جابه‌جا شود تا بتوان مابقی را نیز قطع نمود. وی در ادامه تاکید نمود که تا روز دوشنبه اگر آنتن هم جابه‌جا نکنند، باز هم از مدار خارج و قطع خواهند شد.

طرح رجیستری و غیرفعال شدن گوشی های اپل

محبی تاکید نمود که از روز دوشنبه قرار بوده است تا حدود ۳۰۰۰ گوشی تلفن اپل قطع شود و ادامه داد که تعداد ۵۰۰۰ گوشی موبایل رجیستر نشده نیز از همین برند در دست اعمال طرح رجیستری است که از روز گذشته غیرفعال شدن آنها شروع شده است. وی در ادامه اعلام نمود که این طرح در کل کشور اجرا شده و فقط مربوط به تهران یا مکان خاصی نیست.

رییس اتحادیه مخابرات استان تهران نیز، به شروع اعمال طرح رجیستری از تاریخ ۱۵ آذرماه سال 1396 اشاره نمود و ادامه داد تا روز دوشنبه تعداد ۳۰۰۰ گوشی موبایل باید قطع شده باشد. به گفته وی از این تعداد حدود ۷۰۰  عدد از آنها از کشور خارج شده‌اند که احتمالا مربوط به افرادی بوده که در آن تاریخ در کشور حضور داشته‌اند و بعدا از کشور خارج شده‌اند.

مقصر اصلی در غیرفعال شدن گوشی های اپل کیست؟

محبی در پاسخ به این سوال که در مورد غیرفعال شدن گوشی های اپل ، با وجود اینکه اطلاع‌رسانی‌های فراگیر نیز صورت گرفت، مقصر کیست اعلام نمود که مقصر اصلی فروشنده‌های این گوشی‌ها بوده‌اند. وی ادامه داد که فروشندگان به هر دلیلی اعم از بی‌اطلاعی یا تصور رجیستر شدن گوشی‌ها، اقدام به فروش این گوشی‌ها به مردم نموده‌اند و حالا مجبور هستند تا به دلیل غیرفعال شدن گوشی های اپل آنها را از مردم پس بگیرند.

وی در ادامه اعلام نمود که مردم نیز بایستی در هنگام خرید گوشی‌های تلفن همراه، حتما از رجیستر شدن آنها اطمینان حاصل می‌کردند و کد گوشی‌ها را به شماره‌ای که برای رجیستری اعلام شده بود، ارسال می‌نمودند.

اجرای طرح رجیستری موبایل در مورد گوشی‌های سامسونگ

رییس اتحادیه مخابرات استان تهران در نهایت اعلام نمود که هر گوشی‌ تلفن همراهی که بدون پرداخت عوارض گمرکی به کشور وارد شود قاچاق محسوب می‌شود و ادامه داد که طرح رجیستری هنوز در مورد برخی از مدل‌های تلفن همراه اعمال نشده است که البته این امر در دست اقدام است.

وی به برند سامسونگ اشاره کرد و اعلام نمود که اجرای رجیستری برای این برند قرار است تا در روزهای آینده اتفاق افتاد. وی تاکید نمود که ممکن است اجرای این طرح برای گوشی‌های سامسونگ و سایر مدل‌های دیگر به صورت ضربتی و ناگهانی باشد.

تاکیدی بر طرح رجیستری تلفن همراه

بعد از اجرای طرح رجیستری تلفن همراه در کشور لازم است تا مشتریان در هنگام خرید تلفن دقت نمایند. مشتریان باید پس از اجرای طرح رجیستری اقداماتی را انجام دهند. گمرک ایران نیز اعلام نمود که خریداران موبایل باید در هنگام خرید به قاچاق بودن یا نبودن گوشی که خریداری می‌کنند دقت کنند.

تمامی افراد می‌توانند شماره سریال گوشی خود را از طریق یک سامانه پیامکی استعلام کنند تا از این طریق بتوانند گوشی‌های قاچاق را از غیرقاچاق تشخیص دهند. برای این کار نیز لازم است تا در ابتدا کد IMEI درج شده در داخل گوشی و پشت باتری را با کد نوشته شده بر روی جعبه تطبیق دهند و سپس آن را از طریق سامانه ۳۰۰۰۸۸۸۷ استعلام کنند. در ادامه پیامکی در رابطه با ثبت یا عدم ثبت شناسه استعلام شده از طرف واحد تجاری گمرک برای آنها ارسال خواهد شد.


بیشتر بخوانید : طرح رجیستری موبایل چیست؟ ضرورت اجرای این طرح و فواید آن در کشور


.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر