;
coinex

بهترین شبکه های توزیع محتوا (CDN) در سال 2018

بهترین شبکه های توزیع محتوا (CDN) سال 2018: با کمک این سرویس‌های سی دی ان سرعت سایت خود را بالا ببرید!

در فضای مجازی سرعت بارگذاری یک سایت اهمیت زیادی برای کاربران دارد. در این نوشتار به معرفی بهترین شبکه های توزیع محتوا یا همان CDN پرداخته‌ایم.

وظیفه یک شبکه تحویل محتوا سرعت بخشیدن به پروسه بارگذاری یک وب سایت از طریق گرفتن فایل‌های آن سایت از سر تا سر جهان است تا از این طریق کاربری که به محتویات درج شده در سایت شما علاقمند است، از هر نقطه از جهان بتواند با بالاترین سرعت ممکن به این محتویات دسترسی داشته باشد.

سرویس‌های سی دی ان گاهی با قیمت‌های گرانی ارائه می‌شوند و این امر باعث می‌شود که کاربرانی که با این فناوری آشنایی ندارند از خریدن یک شبکه تحویل دهنده محتوا خودداری کنند، اما نکته‌ای که باید در نظر داشت این است که سی دی ان ها صرفا برای شرکت‌های بزرگ ارائه نمی‌شوند و از این رو شما می‌توانید با پرداخت بهایی اقتصادی نیز از این سرویس‌ها استفاده کنید.

در واقع شما می‌توانید سرویس‌های ساده CDN را در کمتر از 5 دقیقه نصب کنید و به واسطه یک برنامه ریزی درست بهای بسیار خوبی را برای استفاده از این فناوری‌ها بپردازید.

در این نوشتار سعی کرده‌ایم که بهترین شبکه های توزیع محتوا را به شما معرفی کنیم تا بتوانید هر آنچه را که می‌خواهید، از یک سایت تجاری سنگین گرفته تا یک وبلاگ ساده، به راحتی و با سرعت بالا اجرا کنید. بعضی از این سرویس‌های CDN به طور رایگان ارائه شده‌اند. با تکراتو همراه باشید.

بهترین شبکه های توزیع محتوا 2018

کلود فلر (Cloudflare)

کلود فلر (Cloudflare)

یک سرویس CDN مجهز به همراه مجموعه‌ای از بهترین طرح‌های رایگان!

ویژگی‌های مثبت:

  • دارای طرح‌های قدرتمند رایگان
  • ویژگی‌های زیاد
  • عملکرد عالی

کلود فلر یکی از محبوب‌ترین و بهترین شبکه های توزیع محتوا آمریکایی است، زیرا می‌تواند کاربردی آسان را در کنار عملکردی منحصر بفرد و مجموعه گسترده‌ای از ویژگی‌های پیشرفته در اختیار کاربرانش بگذارد. این سرویس سی دی ان تنظیمات نصب آسانی دارد به همین دلیل کاربر مجبور نیست که برای استفاده از آن کدهای خود را ویرایش کند.

برای استفاده از کلود فلر تنها باید سرورهای نام دامنه خود را بروزرسانی کنید تا این سرویس سی دی ان به طور خودکار فعال شود، اطلاعات را دریافت کند و از نزدیک‌ترین مکان آن را در اختیار کاربرانتان بگذارد.

Cloudflare قابلیت‌های برجسته دیگری نیز دارد. این سرویس می‌تواند بات‌ها را مسدود کند، محتویات اسپم را محدود سازد، امنیت شما را در برابر هکرها حفظ نماید و علاوه بر این حملات DdoS را شناسایی و غیرفعال نماید. این سی دی ان همچنین این توانایی را دارد که به طور خودکار اندازه عکس‌ها را تغییر داده و از این طریق سرعت بارگذاری سایت شما را تا 35 درصد بهبود بخشد.


بیشتر بخوانید:  راه های افزایش ترافیک وب سایت


توانایی پشتیبانی استانداردهای IPv6، HTTP/2، SPDY و قوانین صفحات هوشمند به منظور فراهم سازی امکان تنظیم ترافیک داده‌ها به همراه قابلیت ارائه یک REST API برای فراهم سازی امکان کنترل فعالیت‌های این سرویس از دیگر قابلیت‌های برجسته کلود فلر به شمار می‌آیند.

کلود فلر یک طرح رایگان هم دارد. این طرح قابلیت‌های این شبکه توزیع محتوا را به شما نشان می‌دهد و یک پهنای باند نامحدود را نیز بدون هیچ گونه محدودیت و همچنین اجباری برای اعمال بروزرسانی‌های جدید در اختیار شما می‌گذارد. شما می‌توانید با پرداخت ماهیانه 20 دلار برای استفاده از طرح Pro این سرویس سی دی ان از قابلیت‌های بهتر کلود فلر در زمینه بهینه سازی تصاویر، پیکره بندی محتویات و به کار گیری دیگر ویژگی‌های منحصر بفرد این سرویس استفاده نمایید.

این شبکه توزیع محتوا کارایی بسیار خوبی را ارائه می‌کند. بد نیست بدانید که سایت بنچمارک CDNPerf از میان 20 سی دی ان برتر جهان این سرویس تحویل محتوا را به عنوان برترین سرویس از نظر زمان پاسخگویی به درخواست HTTP جهانی انتخاب کرده است.

فستلی (Fastly)

فستلی (Fastly)

یک شبکه تحویل محتوا بسیار تنظیم پذیر جهانی!

ویژگی‌های مثبت:

  • دارای سرعت‌های بسیار خوب
  • قابلیت تنظیم پذیری بسیار بالا

ویژگی منفی:

  • نصب و تنظیمات نسبتا پیچیده

فستلی قابلیت‌های سرویس‌های سی دی ان را در اختیار شرکت‌های بزرگی مثل اسپاتیفای و ردیت گذاشته است و کارایی بسیار خوبی را ارائه می‌کند. سایت بنچمارک CDNPerf این سرویس کارآمد را به عنوان دومین CDN برتر انگلستان معرفی کرده است.

فستلی سرعت‌های جهانی بسیار خوبی نیز دارد، اما مشخصه‌ای که این شبکه تحویل محتوا را برتر جلوه می‌دهد قابلیت تنظیم پذیری بالای این سرویس محبوب است. برای مثال این شبکه توزیع محتوا می‌تواند انواع مختلفی از فایل‌های ویدیویی را پشتیبانی کند و ابزارهای کنترلی بسیار زیادی را برای تنظیم کردن هدرهای HTTP و نحوه نشان دادن محتویات در اختیار شما بگذارد.

برای استفاده از فستلی باید با نحوه تنظیم کردن آن آشنایی داشته باشید. قابلیت‌های متعدد این سرویس کاربرانی را که تازه فعالیت‌های خود را در زمینه استفاده از سرویس‌های تحویل محتوا شروع کرده‌اند، گیج می‌کند. با این حال، آن دسته از افرادی که به یک سرویس سی دی ان با قابلیت انعطاف پذیری بالا نیاز دارند، بهای استفاده از فستلی را بدون تعمل می‌پردازند. این سرویس سی دی ان با حداقل قیمت 50 دلار در ماه قابلیت‌های خود را در اختیار شما می‌گذارد.

کی سی دی ان (KeyCDN)

کی سی دی ان (KeyCDN)

یک سرویس با ارزش با قیمت‌های ترافیک ارزان و SSL رایگان!

ویژگی‌های مثبت:

  • قیمت‌های بسیار ارزان

ویژگی منفی:

  • عملکرد نه چندان منحصر بفرد

KeyCDN یک شبکه تحویل محتوای اقتصادی با کاربرد آسان به شمار می‌آید و از این رو برای کاربرانی که تازه با دنیای وب سایت آشنا شده‌اند، انتخاب خوبی محسوب می‌شود. این سرویس ساده‌ترین نقطه شروع را ارائه می‌کند. تنها باید آدرس ایمیل خود را وارد کنید تا از این سی دی ان خاص 25 گیگابایت حجم رایگان را برای انجام کارهای خود دریافت نمایید.

کی سی دی ان به کمک داشبورد تحت وب خود شما را قادر می‌سازد تا تنها با چند کلیک ساده محتویات خود را بارگذاری و ارائه کنید. این سرویس همچنین یک راهنمای ساده را برای یکپارچه سازی قابلیت‌های خود با ورد پرس و نرم افزارهای کاربردی دیگر در اختیار شما می‌گذارد.

یکی از ویژگی‌هایی که KeyCDN را به یکی از بهترین شبکه های توزیع محتوا تبدیل کرده قابلیت Origin Shield این سرویس است. این ابزار، وب سایت نویسان حرفه‌ای را قادر می‌سازد که یک سرور کی سی دی ان را به عنوان منبعی برای ارائه بروزرسانی‌ها انتخاب کنند و از این طریق میزان بار وارد شده بر سرور کاربر را کاهش دهند.

با استفاده از این سرویس شما همچنین می‌توانید هدرها را نیز تنظیم کنید و علاوه بر این از robots.txt استفاده نمایید. زمانی که کی سی دی ان فعال است، چند ابزار نظارت کننده امکان مشاهده عملکرد سی دی ان را نیز در زمان واقعی برای شما فراهم می‌سازد.

ویژگی منحصر بفرد KeyCDN قیمت ارزان این سرویس است. این سی دی ان به ازای هر یک گیگ ترافیک هزینه‌ای معادل 0.04 دلار را برای ارائه پهنای باند در اختیار شما می‌گذارد. حداقل هزینه استفاده از این شبکه تحویل محتوا 49 دلار به ازای هر سال است و بد نیست بدانید که در قبال این قیمت بسیار اقتصادی، می‌توانید به طور رایگان از یک SSL اشتراکی و گواهینامه‌های SSL رمزگذاری شده لت (Let) هم استفاده کنید.

کی سی دی ان در قبال این بهای ارزان کارایی بسیار قدرتمندی را ارائه نمی‌کند، اما می‌تواند ابزارهای مورد نیاز شما را برای ارائه یک وب سایت منحصر بفرد در اختیار شما بگذارد.

متا سی دی ان (MetaCDN)

متا سی دی ان (MetaCDN)

ترکیبی یکپارچه از قابلیت‌های کلود فرانت، فستلی و اج کست!

ویژگی‌های مثبت:

  • کارایی بالا
  • استفاده آسان

ویژگی منفی:

  • آپشن‌های پیکره بندی بسیار محدود

MetaCDN یک شرکت استرالیایی است. این شرکت سی دی ان های آمازون کلود فرانت، فستلی و ورایزون اج کست را در قالب یک سرویس پرسرعت در اختیار شما می‌گذارد. این ترکیب امکان استفاده از سه شبکه و بیش از 120 مکان را برای متا سی دی ان فراهم کرده و از این رو شانس هر کاربر برای استفاده از سرورهای اطرافش بیشتر می‌شود.

هر سی دی ان کارایی حداکثر خود را در یک ناحیه خاص ارائه می‌کند. برای مثال اج کست در آمریکای شمالی و فستلی در انگلیس بهترین کارایی را در اختیار کاربرانشان می‌گذارند. متا سی دی ان به طور خودکار بهترین شبکه را بر حسب مکان هر کاربر انتخاب می‌کند تا کارایی بهتری را ارائه سازد.

تنها محدودیت این راهکار این است که زمانی که یک کاربر فرآیند استفاده از یک سی دی ان را شروع می‌کند به همه ابزارهای آن سی دی ان دسترسی پیدا می‌کند، اما متا سی دی ان علی‌رغم ترکیب کردن سه مورد از بهترین شبکه های توزیع محتوا تنها ابزارهایی را در اختیار کاربرانش می‌گذارد که بین این سه سی دی ان مشترک هستند و این امر باعث می‌شود که این سرویس آپشن‌های پیکره بندی بسیار محدودی داشته باشد.

با همه این تفاسیر MetaCDN کارایی بسیار راحتی دارد و می‌تواند سرعت‌ خوبی را در اختیار شما بگذارد. این سرویس در ازای پرداخت مبلغ 50 دلار به طور ماهیانه قابل دسترس است.

استک پث (StackPath)

استک پث (StackPath)

یک سی دی ان دارای کاربری آسان و قابلیت‌های امنیتی پیشرفته!

ویژگی‌های مثبت:

  • نصب آسان
  • ویژگی‌های امنیتی قدرتمند

ویژگی منفی:

  • نداشتن موقعیت و مکان در خارج از ایالات متحده و اروپا

این سی دی ان کارآمد بیشتر در غرب کاربرد دارد، با 10 نقطه حضور (PoPs) در آمریکای شمالی و 7 پاپ در اروپا، در اختیار شماست. استک پث تنها از 3 پاپ در آسیا و 1 پاپ در استرالیا و آمریکای جنوبی (برزیل) استفاده می‌کند. این سرویس کاربرد آسانی دارد و یک کنسول وب ساده را برای مدیریت کردن تنظیمات در اختیار شما می‌گذارد.

استک پث همچنین از یک واحد پشتیبانی بسیار کارآمد بهره می‌برد. در صورت بروز هرگونه مشکلی کاربر می‌تواند به طور آنلاین یا از طریق یک تماس تلفنی راهنمایی‌های لازم را برای رفع مشکل پیش آمده دریافت کند. این سیستم کارایی بسیار خوبی را نیز در انگلیس، ایالات متحده و غرب در اختیار شما می‌گذارد، اما در صورتی که خارج از این نواحی هستید سرعت کمتری را دریافت می‌کنید.

مشخصه‌ای که استک پث را به یکی از بهترین شبکه های توزیع محتوا تبدیل کرده است، قابلیت‌های امنیتی این سرویس محسوب می‌شود. این سی دی ان یک SSL اشتراکی رایگان را به همراه یک فناوری ضد DDoS و فایروال وب اپلیکیشن قدرتمند در اختیار شما می‌گذارد. استک پث ساده‌ترین طرح خود را در ازای پرداخت 20 دلار برای انتقال 200 گیگابایت داده به شما ارائه می‌کند.

مکس سی دی ان (MaxCDN)

مکس سی دی ان (MaxCDN)

یک سرویس عالی برای کاربران تازه وارد در دنیای بهترین شبکه های توزیع محتوا 2018!

ویژگی‌های مثبت:

  • نصب آسان
  • ارزش بسیار بالای اقتصادی

ویژگی منفی:

  • گران بودن موقعیت‌های آسیایی

مکس سی دی ان هم اکنون در تملک استک پث قرار دارد، اما یک سرویس کارآمد مستقل را در اختیار کاربرانی که به تازگی وارد دنیای استفاده از سی دی ان‌ها شده‌اند، می‌گذارد.

MaxCDN نصب آسان و توانایی پشتیبانی فناوری 24/7 را دارد و علاوه بر این سرعت‌های بسیار خوبی را در اختیار شما می‌گذارد. این سرویس همه ابزارهای کنترلی سی دی ان‌های پیشرفته را ندارد، اما می‌تواند کاربرد بسیار خوبی را در اختیار کاربرانی که به تازگی با شبکه‌های تحویل محتوا آشنا شده‌اند، بگذارد.

مکس سی دی ان گزارش‌های سودمند و یک شبکه اصلی استوار را نیز ارائه می‌کند. این سرویس به کمک 8 پاپ در ایالات متحده، 5 پاپ در اروپا و چند پاپ در استرالیا و آسیا خدمات خود را ارائه می‌کند اگرچه که هزینه استفاده از این سی دی ان در آسیا و استرالیا بیشتر است.

مکس سی دی ان در ازای پرداخت مبلغ 9 دلار به طور ماهیانه امکان انتقال 100 گیگابایت ترافیک را در اختیار شما می‌گذارد. این سی دی ان ساختار قیمتی بسیار شفافی دارد و سرعت‌ها و کارایی بسیار خوبی را در ایالات متحده و انگلستان ارائه می‌کند.

آمازون کلود فرانت (Amazon CloudFront)

آمازون کلود فرونت (Amazon CloudFront)

یک سی دی ان قدرتمند با قیمت اقتصادی!

ویژگی‌های مثبت:

  • ویژگی‌های پیشرفته فراوان
  • پیکره بندی بسیار خوب

ویژگی منفی:

  • مجبور کردن کاربر به پرداخت هزینه اضافی برای استفاده از پشتیبانی فنی

آمازون کلود فرانت شبکه توزیع محتوای سرویس‌های تحت وب آمازون (AWS) است و بنابراین قابلیت‌های زیادی را ارائه می‌کند. علاوه بر این، امکان تنظیم و استفاده کردن از قابلیت‌های مختلفی نظیر فعال سازی خودکار Gzip متراکم را برای استفاده کردن از سرعت‌های بهتر در اختیار شما می‌گذارد.

کلود فرانت توانایی تحلیل پذیری عمقی بسیار خوبی نیز دارد و می‌تواند جزییاتی نظیر نوع دستگاه کاربر و سیستم عامل نصب شده بر روی آن و … را نیز در اختیار شما بگذارد. این سرویس سی دی ان پیشرفته علاوه بر این به شاخص‌های هشدار دهنده مختلفی مجهز شده است و بنابراین می‌توان با تنظیم کردن این شاخص‌ها نسبت به افزایش یافتن حجم انتقال داده‌ها نسبت به یک حد معین مطلع شد.

ویژگی منفی کلود فرانت آمازون این است که داشبورد کنترلی این سی دی ان برای کاربرانی که تازه با دنیای سی دی ان‌ها آشنا شده‌اند، گیج کننده به نظر می‌رسد. نقطه ضعف دیگر کلود فرانت پیچیده بودن قیمت‌ سرویس‌های این سی دی ان است و البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که کاربر در صورت نیاز به استفاده از خدمات پشتیبانی فنی باید مبلغی اضافه را نیز برای این منظور پرداخت کند.

کلود فرانت آمازون خدمات خود را در مکان‌های مختلف به قیمت‌های مختلفی ارائه می‌کند. با این حال خبر خوب این است که شما می‌توانید با استفاده از یکی از طرح‌های این سرویس در یک سال، هر ماه 50 گیگابایت داده را به طور رایگان انتقال دهید. کلود فرانت آمازون کارایی متوسطی دارد، اما می‌تواند سرعت و پیکره بندی بسیار خوبی را نیز در اختیار شما بگذارد.

مایکروسافت آژور سی دی ان (Microsoft Azure CDN)

مایکروسافت آژور سی دی ان (Microsoft Azure CDN)

یک سی دی ان تنظیم پذیر برای آن دسته از کاربران که می‌خواهند خود را با مایکروسافت یکپارچه کنند!

ویژگی‌های مثبت:

  • موقعیت و مکان‌های بسیار زیاد
  • کارایی خوب

ویژگی‌ منفی

  • کاربرد نه چندان ساده

مایکروسافت آژور مجموعه‌ای بزرگ و قدیمی از ابزارهای یکپارچه کلود برای ساختن و مدیریت کردن اپلیکیشن‌ها و سرویس‌ها است و می‌تواند کاربردهای مختلفی از جمله یکی از بهترین شبکه های توزیع محتوا را در اختیار شما بگذارد.

مایکروسافت آژور سی دی ان از سرورهای قدرتمند سازنده آمریکایی استفاده نمی‌کند به این نحو که به سه شبکه سی دی ان دیگر با نام‌های استاندارد آکامای (Standard Akamai)، استاندارد ورایزون (Standard Verizon) و پریمیوم ورایزون (Premium Verizon) وابسته است.

این سرویس طرح قیمت دهی شفافی ندارد اما می‌تواند کارایی خوبی را در اختیار آن دسته از کاربران که به دنبال یکپارچه شدن با فناوری‌ها و سرویس‌های مایکروسافت هستند، بگذارد.

با خرید مایکروسافت آژور سی دی ان به یک داشبورد تحت وب دست پیدا می‌کنید که ویژگی‌های زیادی را در خود جای داده است اما باید به این نکته اشاره کرد که کار کردن با این داشبورد برای کاربران تازه وارد چندان ساده نیست. آژور سی دی ان کارایی بسیار خوبی نیز دارد. آمار و ارقام ارائه شده توسط سایت بنچمارک CDNPerf نشان می‌دهد که این سی دی ان قدرتمند پنجمین شبکه توزیع محتوای سریع جهان و دومین شبکه توزیع محتوای سریع ایالات متحده است.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر