;
coinex

راه های افزایش ترافیک وب سایت

راه های افزایش ترافیک وب سایت

آیا می خواهید ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید؟ این راه ها می تواند به شما در افزایش ترافیک وب سایت تان کمک بسزایی نماید.

افزایش ترافیک وب سایت یکی از مهم ترین مسائلی است که اکثر وب مسترها به آن توجه ویژه ای دارند و قطعا اصلی ترین نکته ای که بیش از هر چیز دیگری مد نظر صاحبان کسب و کار و بازاریابان قرار دارد نیز، مشتری بیشتر است. در حوزه آنلاین نیز مشتری بیشتر یعنی ترافیک بیشتر بر روی سایت و این قطعا یکی از اصلی ترین اهداف صاحبان کسب و کارهای آنلاین است.

جذب ترافیک بیشتر و افزایش ترافیک وب سایت یکی از اساسی ترین مواردی است که قبل از شروع یک کسب و کار اینترنتی باید به آن اندیشیده و برای آن برنامه های ویژه ای داشته باشید. تنها داشتن یک وب سایت با ظاهر و محتوای عالی کافی نیست! شناساندن و معرفی آن به کاربران نیز یکی از اساسی ترین کارهاست. اگر به این امر اعتقادی ندارید شاید بهتر است برایتان مثالی بیاوریم؛ داشتن یک وب‌سایت با ظاهر و محتوای عالی بدون برنامه ای برای معرفی آن به مردم درست مانند این است که یک فروشگاه مدرن با تعداد زیادی محصولات مفید احداث کنید، اما در وسطِ یک بیابان بی آب و علف!

راه های افزایش ترافیک وب سایت

تبلیغات

قطعا ابتدایی‌ترین راه افزایش ترافیک وب سایت ، تبلیغات آنلاین بوده که البته یکی از پرخرج‌ترین راه‌ها نیز هست. تبلیغات بر اساس کلمه کلیدی، تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات بنری، تبلیغات کلیکی، رپورتاژ آگهی و …، همگی از جمله بهترین راه های تبلیغاتی برای جذب مشتری بیشتر به سمت یک وب سایت، بالا بردن شناخت عمومی نسبت به یک برند، قرار دادن سایت در جلوی دیدگان هزاران کاربر و درنتیجه افزایش ترافیک بیشتر برای وب سایت است.

از آنجایی که در این حالت تقریبا با یکی از گرانترین راه های افزایش ترافیک وب سایت طرف هستیم، بهتر است اهداف اولیه تان برای انجام تبلیغات را به خوبی مشخص کرده و همواره آنالیز دقیقی از عملکرد کمپین‌های تبلیغاتی‌تان داشته باشید. هدف شما تنها نباید افزایش ترافیک سایت باشد، بلکه باید به افزایش نرخ تبدیل و تعامل کاربر با وب سایت نیز توجه داشته باشید. هر کدام از کانال‌های پولی و تبلیغاتی، مزایا و معایب خاص خود را دارند، بنابراین تاکید می‌شود که قبل از اجرای یک کمپین تبلیغاتی، هدف خود را به وضوح مشخص نمایید.

اجتماعی باشید

نباید انتظار داشته باشید که با تولید محتوای عالی و با کیفیت، مردم به وب سایت شما هجوم آورند. شاید وقت آن رسیده که کمی فعال‌تر باشید! یکی از بهترین و البته ارزان‌ترین راه های افزایش ترافیک یک وب سایت، استفاده از شبکه‌های اجتماعی است. شما در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید با به اشتراک گذاشتن محتوای وب سایت خود، در کوتاه‌ترین زمان ممکن مطالبتان را به دست مشتریانتان برسانید.

هر کدام از شبکه‌های اجتماعی مزایای مختص به خود را داشته و شما نیز می‌توانید بسته به نوع کسب و کار خود، از یک/چند رسانه اجتماعی مناسب به‌منظور جذب مخاطب بیشتر به سایت‌تان، استفاده کنید. به عنوان مثال، توییتر برای محتوای کوتاه و جذاب بسیار مناسب است، درحالی که گوگل پلاس می‌تواند به نحوه نمایش وب سایت شما و جایگاه نتایج شما در گوگل کمک کند، البته به نظر می‌رسد برای مدل های کسب و کاریِ B2B نیز می‌تواند مثمر ثمر واقع شود و یا اگر کسب و کار شما B2C بوده و مشتری‌های نهایی شما کاربران و مردم عادی هستند، استفاده از شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر عکس مانند پینترست و اینستاگرام می‌تواند بهترین گزینه باشد.

 

بیشتر بخوانید: آموزش سرچ در اینستاگرام ؛ چگونه یک موضوع خاص را در اینستاگرام جستجو کنیم؟

 

(البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که همواره سعی کنید بر روی موج‌های به وجود آمده در حوزه آنلاین، به بهترین نحو ممکن موج سواری کنید! اپلیکیشن پیام رسان تلگرام این روزها تبدیل به بهترین و در دسترس‌ترین رسانه اجتماعی ما ایرانیان شده است، به همین دلیل بهتر است برای هر نوع کسب و کاری و در کنار استفاده از هر نوع شبکه‌ی اجتماعی که مد نظر دارید، از تلگرام نیز استفاده کرده و این اپلیکیشن پیام رسان محبوب را فراموش نکنید! قطعا این اپلیکیشن می‌تواند باعث افزایش ترافیک وب سایت شما نیز شود).

همه چیز را ترکیب کنید!

یکی از راه های افزایش ترافیک وب سایت ، استفاده از انواع مختلف محتواست. برخلاف باور بعضی از متخصصان تولید محتوا، تا به امروز هنوز هیچ فرمول جادویی برای موفقیت در بازاریابی محتوا کشف نشده است! به همین دلیل بهتر است در استراتژی بازاریابی محتوای خود هر نوع محتوایی را جای دهید. سعی کنید از مطالب و اخبار کوتاه استفاده کرده تا دِل کاربرانی که به مطالب خلاصه و مفید علاقه دارند را به دست آورید و همچنین مقالات و مطالب بلند نیز منتشر کنید تا محتوای مورد نیازِ کاربران دقیق و کنجکاوتان نیز تامین شود.

امروزه تقریبا این امر به اثبات رسیده که استفاده از محتوای صوتی، تصویری و ویدیویی به شدت بر روی نرخ تعامل کاربران تاثیر می گذارد. بنابراین سعی کنید در مطالب خود حتما از این گونه محتوا نیز استفاده کنید تا بتوانید کاربرانتان را بیش از پیش ترغیب نمایید.

عناوین جذاب انتخاب کنید

یکی از راه های افزایش ترافیک وب سایت ، انتخاب عناوین جذاب برای مطالب است. همواره این مورد را به خاطر داشته باشید که برای مطالب‌تان، عناوین جذاب انتخاب نمایید. در صورت استفاده از عنوان‌های ضعیف و کسل‌کننده حتی بهترین مقالات و جذاب‌ترین اخبار نیز به ورطه‌ی فراموشی کشیده خواهند شد. بنابراین در نوشتن عناوین جذاب تمرین کنید و استاد بلامنازعِ انتخاب عنوان شوید!

 

بیشتر بخوانید: چطور برای هر نوع کسب و کاری یک وب سایت خوب طراحی کنیم؟

 

به عنوان مثال بسیاری از سایت‌های معروف و بزرگ دنیا برای انتخاب بهترین عنوان برای یک مطلب، حتی تا بیش از 20 عنوان مختلف را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند و در نهایت عنوانی را انتخاب می‌کنند که می تواند بیشترین ترافیک را روانه آن مطلب و در نتیجه وب‌سایت نماید. بنابراین حتما پیش از انتشار مطلب، زمان ویژه‌ای را برای یافتنِ بهترین عنوان در نظر بگیرید.

به موارد سئوی صفحه (On-Page SEO) توجه کنید

اگر به سئوی صفحه و محتوا اعتقاد ندارید، شاید بهتر است باور و اعتقاد خود را تغییر دهید. بهینه‌سازی صفحه و در کل یک سایت برای موتورهای جستجو، همواره یکی از بهترین راه های جذب ترافیک بیشتر برای یک وب سایت است. آیا برای تمامی عکس‌هایتان از Alt مناسب استفاده می‌کنید؟ آیا سعی می‌کنید از مطالب‌تان به مطالب دیگری که پیش‌تر منتشر کرده‌اید، لینک دهید (که اصطلاحا به آن لینک داخلی یا Internal Link می‌گویند)؟ آیا از توضیحات متا برای هر صفحه استفاده می‌کنید؟

برای بررسی سئوی سایت می توانید از ابزارهایی مثل جی‌تی‌متریکس، گوگل پیج اسپید، پینگدام استفاده کنید.

کلمات کلیدیِ نسبتا بلند را هدف گذاری کنید

یکی از راه های افزایش ترافیک سایت تمرکز و توجه به کلمات کلیدی نسبتا بلند است. کلمات کلیدی کوتاه اکثرا رقابتی بوده و نیاز به صرف وقت و هزینه زیادی دارند. اگر بعضی کلمات کلیدی کوتاهِ منحصر به کسب و کارتان را در اختیار دارید و در نتایج بالای موتورهای جستجو قرار گرفته‌اید، وقت آن است که توجه ویژه‌ای نیز به کلمات کلیدیِ نسبتا بلند داشته باشید. کلمات کلیدی بلند بخش اعظم جستجو در صفحات وب را به خود اختصاص داده‌اند، بنابراین شاید بهتر باشد آن‌ها را دستِ کم نگرفته و برنامه ویژه‌ای نیز برای آن‌ها بریزید.

نویسنده مهمان باشید!

یکی از راه های افزایش ترافیک وب سایت می‌تواند نویسندگی در یک وب سایت به عنوان مهمان باشد. پیش از آنکه بگویید نه! لازم است به این نکته اشاره کنیم که برخلاف باور بسیاری از وب مسترها، مفهوم نویسنده مهمان هنوز از بین نرفته است! ارسال یک مطلب به عنوان نویسنده مهمان در یک وب سایت معتبر می‌تواند ترافیک وب سایت شما را افزایش داده و به شما در شناخت بیشتر برندتان به دیگران، کمک شایان توجهی نماید.

البته در طول ماه‌ها و سال‌های گذشته، استانداردهای مربوط به نویسنده مهمان کمی دستخوش تغییر شده است، بنابراین لازم است هنگامی که به عنوان نویسنده مهمان، مطلبی را برای یک وب‌سایت دیگر ارسال می‌کنید، کمی دقت کرده و از روش‌های اسپمینگ دوری کنید؛ به عنوان مثال مطالب ارسالی‌تان را به هیچ عنوان مملو از لینک‌هایی که به وب‌سایت خودتان اشاره دارند، نکنید. موتورهای جستجو، علی الخصوص گوگل، مجازات‌های سختی را برای اسپمرها در نظر گرفته‌اند که این مجارات‌ها قطعا می‌تواند برای هر وب سایتی گران تمام شود!

از نویسندگان مهمان دعوت به عمل آورید

مفهوم نویسنده مهمان، مانند یک خیابان دو طرفه است! علاوه بر اینکه شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان برای وب سایت‌های دیگر، محتوا تولید کنید، از افرادی که در حیطه کاری شما بوده نیز دعوت به عمل آورید تا به عنوان نویسنده مهمان در وب سایت شما فعالیت داشته باشند. این افراد به احتمال بسیار زیاد مطالبی که به عنوان نویسنده مهمان منتشر کرده‌اند را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته و همین امر می‌تواند مخاطبان بسیاری را به وب‌سایت شما جذب کرده و باعث افزایش ترافیک وب سایت شما شود.

البته در این حالت نیز باز هم لازم است تا دقت زیادی به خرج دهید. همواره سعی کنید از محتواهای با کیفیتی که خالی از لینک های اسپمی هستند، استفاده کنید.

به دنبال ترافیک ارجاعی باشید

یکی از راه های افزایش ترافیک وب سایت ، استفاده از ترافیک ارجاعی است. به جای متقاعد کردن وب سایت های دیگر برای لینک دادن به وب سایت شما (که قطعا فرایندی وقت گیر و خسته کننده خواهد بود)، محتوایی تولید کنید که وب سایت های دیگر مجبور باشند شما را به عنوان مرجع قرار داده و به شما لینک دهند. در این صورت به راحتی می توانید در مدت زمان کمی، کاربران بسیار زیادی را به سایت‌تان جذب کرده و باعث افزایش ترافیک وب سایت تان شوید.

ارسال محتوا به لینکدین

با گذشت زمان، لینکدین پای خود را از محلی برای پیدا کردنِ یک کسب و کار جدید فراتر گذاشته است. بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی حرفه ای جهان از منظر پلتفرم انتشار مطالب و اخبار نیز در نوع خود یکی از قدرتمندترین هاست و این امر نشان می‌دهد که انتشار مطلب در بازه‌های زمانی مختلف در آن می‌تواند در جذب مخاطب بسیار و در نتیجه افزایش ترافیک وب سایت شما مثمر ثمر واقع شود.

شمای میکرودیتا را پیاده‌سازی کنید

پیاده سازی شِما (اسکیما، Schema) و یا یک فرمت میکرودیتای دیگر به خودیِ خود نمی تواند باعث افزایش ترافیک وب سایت شما شود اما استفاده از آن به بات‌های موتورهای جستجو کمک می‌کند تا صفحات شما را بهتر پیدا کرده و در نهایت بهتر ایندکس کنند. استفاده از اسکیما در بهبود سئوی وب سایت شما نیز موثر بوده و می‌تواند با بهتر نشان دادن نتایج شما در موتورهای جستجو، نرخ کلیک شما را نیز افزایش دهد.

 

بیشتر بخوانید: عوامل بسیار مهمی که باید در طراحی وب سایت مد نظر قرار بگیرد

 

از لینک های داخلی استفاده کنید

قدرت ساختار لینکی در یک وب سایت تنها به این موضوع که چه تعداد سایت به وب سایت شما لینک داده‌اند نیست، بلکه به ساختار لینک‌های داخلی (internal link) یک وب سایت نیز بستگی دارد. هنگامی که در حال نگارش و انتشار محتوا برای وب سایت تان هستید، مطمئن باشید که کاملا حواستان به لینک‌های داخلی نیز هست.

استفاده‌ی به جا از لینک های داخلی، نه تنها برای سئوی سایت شما موثر بوده، بلکه می‌تواند تجربه بهتر و مفیدتری را نیز برای کاربر به ارمغان آورد و این امر نیز مستقیما می‌تواند بر روی ترافیک وب سایت شما تاثیرگذار باشد و باعث افزایش ترافیک وب سایت شما شود.

با سردمداران صنایع مصاحبه کنید

آیا فکر می‌کنید مصاحبه کردن با بزرگان یک عرصه تنها مخصوص به رسانه‌های بزرگ و غول پیکر است؟ اگر این گونه می‌اندیشید باید به شما گفت که سخت در اشتباهید. بسیاری از افراد سرشناس در صنایع مختلف هنگامی که شما از آن‌ها تقاضای مصاحبه کنید از شما استقبال خواهند کرد. شما می‌توانید با این افراد مصاحبه کرده و متن مصاحبه را در سایت خود قرار دهید. این کار نه تنها باعث می‌شود که به دلیل سرشناس بودن فرد مصاحبه شونده، ترافیک زیادی به سایت شما سرازیر شود، بلکه این احتمال وجود دارد که آن فرد نیز متن مصاحبه را در شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارد، در نتیجه این کار می‌تواند تاثیری کاملا مستقیم در افزایش ترافیک سایت شما داشته باشد.

به ایمیل مارکتینگ بی توجهی نکنید

یکی از راه های افزایش ترافیک سایت ، استفاده از قدرت ایمیل است. بسیاری از کسب و کارها برای جذب مخاطب بیشتر، تمرکز خود را بر روی بازاریابی محتوا قرار داده و برخی روش‌های قدیمی‌تر را فراموش می‌کنند. ایمیل مارکتینگ یکی از ابزارها و روش‌های قدرتمندی است که اگر به درستی به کار گرفته شود می‌تواند ترافیک زیادی را روانه وب سایت شما کند. البته به این نکته توجه داشته باشید که نباید برای تمامی مطالبی که منتشر می‌کنید به کاربرانتان ایمیل بفرستید و یا همچنین نباید برای کاربران‌تان مطالب غیر مرتبط زیادی ارسال نمایید.

 

بیشتر بخوانید: ۶ دلیل مهم برای توجیه ناکارآمدی بازاریابی ایمیلی

 

اطمینان حاصل کنید که وب سایت تان واکنش گراست

آن روزهایی که کاربران تنها با استفاده از کامپیوترهای شخصی خود به گشت و گذار در اینترنت می‌پرداختند به سر رسیده و امروزه حتی آمار استفاده از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها در هنگام وب‌گردی از کاربران کامپیوترهای شخصی نیز فراتر رفته است. بنابراین حتما باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشید که وب سایت خود را ریسپانسیو یا واکنش‌گرا طراحی کنید.

اطمینان حاصل کنید که سایت شما برای کاربران پلتفرم‌هایی با صفحه نمایش کوچک نیز به درستی به نمایش درمی‌آید و همچنین سعی کنید که اطلاعاتی را در ابتدا به آن‌ها نشان دهید که فکر می‌کنید مهم‌تر هستند. بنابراین اگر می‌خواهید ترافیک سایت شما افزایش یابد، حتما از واکنش گرا (ریسپانسیو) بودن سایت خود اطمینان حاصل کنید.

از سریع بودن وب سایت خود اطمینان حاصل کنید

آیا تا به حال برای بارگذاری یک وب سایت بیش از 30 ثانیه منتظر مانده‌اید؟ این اتفاق بعید به نظر می‌رسد! اگر مدت زمان بارگذاری وب سایت شما بالا باشد، نرخ پرش (Bounce Rate) وب سایت شما به شدت افرایش خواهد یافت. اطمینان حاصل کنید که سایت شما از لحاظ فنی کاملا بهینه پیاده سازی شده باشند، از جمله مواردی که باید به آن‌ها توجه داشته باشید، حجم و اندازه تصاویر، ساختار صفحه و همچنین افزونه‌های جانبی که بر روی سایت‌تان نصب کرده‌اید است. همواره به یاد داشته باشید که هرچه بارگزاری سایت سریع‌تر باشد، بهتر است. علاوه‌بر آنکه سرعت لود مناسب یک سایت می‌تواند رضایت بیشتر کاربران را به همراه داشته باشد، یکی از پارامترهای مهم موتورهای جستجو برای ارائه جایگاه بهتر به محتواهای آن سایت است، بنابراین سرعت لود مناسب یک سایت می‌تواند مستقیما روی افزایش ترافیک سایت نیز تاثیرگذار باشد.

یک انجمن و اجتماع کوچک تشکیل دهید

مردم همواره دوست دارند که افکار و نظرات خود در خصوص هر موضوعی را بیان کرده و آن را به اشتراک بگذارند، بنابراین سعی کنید در کاربرانتان این احساس را به وجود آورید که آن‌ها جزئی از یک انجمن هستند. این امر می‌تواند تعاملات کاربران با وب سایت شما را افزایش داده و در نتیجه ترافیک وب سایت شما را افزایش دهد. یک سیستم ارسال دیدگاه قوی و خوب استفاده کنید؛ از جمله بهترین سیستم های ارسال دیدگاه می‌توان به Facebook comments یا Disqus اشاره کرد.

همچنین می‌توانید در سایت خود یک تالار گفتمان ایجاد کنید تا کاربران بتوانند آزادانه سوال خود را بپرسند. البته همیشه این موضوع را به خاطر داشته باشید که باید انجمن و جامعه کوچک تشکیل شده در وب سایت خود را مدیریت کرده تا از ناهنجاری‌های احتمالی جلوگیری نمایید.

در قسمت دیدگاه های سایت های دیگر نیز دیده شوید

در حوزه کاری شما احتمالا چندین و چند سایت وجود دارند، بنابراین در بحث‌های به وجود آمده در آن‌ها شرکت کرده و دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید. ارسال دیدگاه لزوما باعث افزایش ترافیک ارجاعی شما نخواهد شد، اما ارسال دیدگاه‌های مفید و تاثیر گذار با نام کسب و کارتان می‌تواند برندِ شما را بیش از پیش در دیدگان عموم قرار دهد و در نتیجه بر روی ترافیک سایت شما تاثیرگذار خواهد بود. اما همواره این موضوع را به خاطر داشته باشید که همانند روشِ نویسنده مهمان، در این جا نیز کیفیت دیدگاه‌های ارسالی‌تان، حرف اول را می‌زند. شما باید با افراد تعامل داشته و به بهترین نحو ممکن با آن ها ارتباط برقرار کنید، نه اینکه تنها تمرکز خود را به ارسال لینک‌های اسپم معطوف نمایید.

داده های آنالیتیک خود را مورد ارزیابی قرار دهید

گوگل آنالیتیکس یک منبع غیرقابل ارزش‌گذاری از داده‌های کاربران وب سایت شماست. شما در آن می‌توانید کاربران وب سایت خود را از هر جنبه‌ای تحلیل کرده، به محبوب‌ترین صفحات سایت‌تان پی برده و اطلاعات تجمعی کاربران‌تان را مشاهده کنید.

 

بیشتر بخوانید: اختصاصی تکراتو: مشکل حذف ناگهانی اکانت گوگل آنالیتیکس و آموزش گام به گام بازگرداندن آن

 

به داده‌ها و اطلاعاتی که از گوگل آنالیتیکس به دست می‌آید توجه کرده و از آن‌ها برای تعیین استراتژی محتوایی و تبلیغاتی خود استفاده کنید. محبوب‌ترین صفحات و محتوای خود را شناسایی کرده و با بررسی حضور کاربران در وب سایت، پربازدیدترین زمان سایت‌تان را مشخص کنید.

در رسانه های اجتماعی فعال باشید

صرف اینکه شما محتوای خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارید، نمی‌توان گفت که شما در این رسانه‌ها فعال هستید. اگر می‌خواهید به عنوان یک عضو فعال در رسانه‌های اجتماعی به شمار آیید، فعالانه در بحث‌ها و انجمن‌ها به گفتگو بپردازید.

در توییتر هشتگ‌های مربوطه را جستجو کرده و در بحث‌های مربوط به آن شرکت کنید. اگر در یک پست فیس بوک از شما سوالی پرسیده شد، به آن جواب بدهید و در مجموع تعاملات خود را با مخاطبین و افراد مرتبط به حوزه‌ی کاری خود حفظ کنید.

مطالب خود را در سایت های اشتراک گذاری لینک ثبت کنید

در درجه اول به این نکته توجه داشته باشید که به امید افزایش ترافیک ارجاعی، هیچ‌گاه این سایت‌ها را با لینک‌هایتان بمباران نکرده و لینک‌های اسپم ارسال نکنید، زیرا در اکثر مواقع نتیجه عکس خواهد داشت و یا مسئولین آن سایت، دسترسی‌های شما را مسدود خواهند کرد.

همواره سعی داشته باشید بهترین مطالب خود را برای اشتراک گذاری در این شبکه‌ها و سایت‌های اشتراک گذاری ثبت و ارسال کنید، زیرا با این روش، پس از مدت کوتاهی کاربران همیشگی آن سایت‌ها، به هویت خوب و تاثیرگذار سایت شما پی برده و تبدیل به کاربران همیشگی شما نیز خواهند شد.

در استراتژی محتوایی خود، ویدیو را فراموش نکنید

محتوای متنی در هر صورتی همواره خوب و عالی هستند، اما محتوای ویدیویی نیز یکی از راه‌هایی است که هم می‌تواند در جذب مخاطبان جدید تاثیرگذار بوده و هم اینکه تعامل کاربران با سایت شما را افزایش دهد. آمار و داده‌ها اثبات کرده‌اند که نگهداری اطلاعات در حافظه توسط محتوای بصری بسیار بیشتر از محتوای متنی تاثیرگذار است، بنابراین با استفاده از محتوای ویدیویی در سایت خود، به راحتی می‌توانید توجه کاربران را جلب کرده و باعث افزایش ترافیک وب سایت تان شوید.

رقبای خود را تحلیل کنید

اگر شما از نرم‌افزارهایی مثل BuzzSumo برای تحلیل و بررسی عملکرد رقبایتان استفاده نمی‌کنید باید به شما گفت که سخت در اشتباهید. این گونه سرویس‌ها، عملکرد سایت‌ها و محتواهای خاص را در شبکه‌های اجتماعی به گونه‌ای جمع‌آوری کرده که می‌توانید با یک نگاه پی ببرید که چه عنوان و محتوایی برای خوانندگان جذاب بوده و بیشترین تعاملات را در رسانه‌های اجتماعی به خود اختصاص داده‌اند.

بدین صورت شما می‌توانید با جمع‌آوری محتواهایی که کاربران بیشترین تعامل را با آن داشته‌اند، ترافیک زیادی را جذب وب سایت خود نمایید.

وبینار برگزار کنید

مردم عاشق یادگیری هستند و وبینار یکی از بهترین راه‌هایی است که شما می‌توانید دانش خود را به گوش مخاطبین مشتاق خود برسانید. وبینارها به همراه کمپین‌های تبلیغاتی در رسانه‌های اجتماعی می‌توانند یک از بهترین راه های افزایش ترافیک وب سایت شما باشند.

می‌توانید از یک هفته مانده به وبینار خود (و یا بیشتر)، یک ایمیل به کاربران خود بفرستید و به آن‌ها بگویید از آخرین شانس خود برای شرکت در این وبینار استفاده کنند. در برگزاری یک وبینار همواره به یاد داشته باشید که در رسانه‌های اجتماعی به خوبی فعالیت داشته و تبلیغات خوبی برای آن انجام داده‌اید.

در کنفرانس ها حضور به عمل آورید

در هر صنعتی که فعالیت می‌کنید، شانس حضور در حداقل 1 الی 2 کنفرانس بزرگ که با کسب و کار شما مرتبط است را از دست ندهید. حضور در اینگونه کنفرانس‌ها و صحبت با افراد حاضر در آن می‌تواند راه خوبی برای شناساندن کسب و کار خود به فعالان حوزه فعالیت‌تان باشد.

علاوه‌برآن، اگر شانس سخنرانی در یکی از این کنفرانس‌ها را داشتید، به هیچ عنوان آن را از دست ندهید. معرفی کسب و کار شما در هر حالتی می‌تواند در نهایت منجر به هجوم ترافیک و مخاطبان بیشتر به سایت‌تان شود.

بسیار خوب! بالاخره مقاله راه های افزایش ترافیک وب سایت هم به پایان رسید. به خاطر داشته باشید که شاید تمرکز بر روی یک مورد نتواند چندان مثمر ثمر بوده و بازخورد مناسبی برای شما داشته باشد. توصیه می‌کنیم تا جایی که می‌توانید تمامی این راه‌ها را به صورت موازی انجام داده و اگر توانایی انجام این کار را ندارید، راه های افزایش ترافیک سایت را در یک لیست برای خود اولویت بندی کرده و از بالای لیست شروع به انجام آن کارها نمایید.

نکته دیگری که اینجا مطرح است، توانایی شما و تیم شماست. اگر بنابر لیست اولویت بندی شده‌ای که انتخاب کرده‌اید، یک راه اولویت بالایی داشت اما در حال حاضر تیم شما قادر به انجام آن نیست، آن راه را “فعلا” کنار گذاشته و راه دیگری که در آن توانایی بیشتری دارید را انجام دهید. امیدوارم با استفاده از این مقاله بتوانید وب سایتی سرشار از مخاطبان متعهد داشته باشید.

شما نیز تجربیات خود را در خصوص افزایش ترافیک وب سایت با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید.

.

منبع: wordstream

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (5 نظر)

    خوب بود
    سپاس

    پاسخ

    سایتتون محشره

    پاسخ

    همچنین وجود RSS و نقشه سایت بصورت درختواره در سایت هم موثر است.نویگیشن های صفحات که  بعنوان مثال بصورت “صفحه اصلی >> درباره ما” در بالای صفحات قرار می گیرند نیز موثر می باشند.

    پاسخ

    وجود فایل نقشه سایت گوگل و معرفی فایل به گوگل هم در ایندکس شدن سریعتر صفحات و محتوای جدید بسیار موثر است

    پاسخ

    سلام، با تشکر از مطلب مفیدتون. در زمینه سئوی سایت؛ خواستم اطلاع بدم که متا کی ورد در سایت خودتون وجود ندارد.همچنین یک سری کدهای css و js هم هست که پیشنهاد می کنم بصورت فایل خارجی در بیاریدشون. در زمینه محتوا، پیشنهاد می کنم به سمت ویدئو پیش برید. پست های محتوایی سئوی خیلی خوبی دارن ولی پست های ویدئویی امروزه خیلی پر بازدیدتر و جذاب هستند.امروزه روز اغلب دوست دارن بصورت تصویری اخبار رو از زبان یک نفر بشنون یا اینکه مطلب رو بخونن.با آرزوی موفقیت روز افزون.

    پاسخ