;
coinex

بررسی موانع پیش روی توسعه کسب و کارهای نوپا

بررسی موانع پیش روی توسعه کسب و کارهای نوپا

یکی از فعالان حوزه استارتاپ‌ها در مورد موانع پیش روی توسعه کسب و کارهای نوپا سخن گفت و محدودیت‌های مالی و تبلیغاتی را از اصلی‌ترین این موانع دانست.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، عاطفه نمازی که یکی از فعالان حوزه کسب ‌و کارهای نوپا است در مورد موانع پیش روی توسعه کسب و کارهای نوپا سخن گفته است و اعلام نموده است که برای تبلیغات کسب ‌و کارهای نوپا شرایطی اعلام شده است.

وی اعلام نمود که با وجود اینکه مدت پنج سال است یک کسب‌وکار اینترنتی نوپا را تاسیس نموده است اما شرکت به دلیل محدودیت‌های مالی عملا نتوانسته است مورد بهره‌برداری کامل قرار گیرد. به گفته وی هدف از ایجاد این شرکت در واقع ارائه یک ایده بسیار خلاقانه بوده است.

به گفته این فعال حوزه کسب و کار، بسیاری دیگر از شرکت‌ها نیز چنین وضعیتی دارند و تاکید نمود که محدودیت‌های مالی از مهمتری مشکلات پیش روی توسعه کسب و کارهای نوپا است.

موانع پیش روی توسعه کسب و کارهای نوپا

این فعال حوزه کسب و کار نوپا در ادامه صحبت‌هایش علل مختلفی که بر سر راه توسعه این کسب و کارها وجود دارد را اعلام نمود. از جمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • راه‌اندازی یک استارت‌آپ‌ در ابتدای کار برای بسیاری از افراد بسیار سنگین است.
  • هزینه تبلیغات نیز برای کسب ‌و کارهای نوپا بسیار سنگین است و البته تبلیغات در این حوزه از اهمیت بسیار بالایی نیز برخوردار است.

به گفته عاطفه نمازی دولت قادر است تا موانع پیش روی توسعه کسب و کارهای نوپا را کاهش دهد و از این کسب و کارها حمایت مالی نماید.

طرح ایده مشارکت دولت و استارت‌آپ‌های خرد

این فعال حوزه کسب ‌و کارهای نوپا با طرح ایده‌ای در مورد  مشارکت دولت و استارت‌آپ‌های خرد اعلام نمود که بسیاری از شرکت‌های بزرگ همیشه آماده هستند تا از استارت‌آپ‌های خرد و نوپا حمایت کنند و ادامه داد که البته در بسیاری از موارد مشکلاتی نیز پیش می‌آید.

به گفته وی در بعضی مواقع ممکن است ایده‌آل‌های استارت‌آپ‌ها اصطلاحا دزدیده شود. وی ادامه داد که دولت نیز خود می‌تواند با انجام سرمایه‌گذاری به عنوان یک شریک تجاری با شرکت‌های نوپا همکاری کند و در سود و زیان آنها نیز شریک باشد.

شرایط استارتاپ‌ها برای انجام تبلیغات رایگان

نمازی از عدم توجه استارت‌آپ‌ها در زمینه‌های تبلیغاتی و عمومی گلایه نمود و اعلام کرد که تاکنون اقداماتی برای تبلیغات رایگان در نهادهای رسانه‌ای عمومی مطرح شده است. به گفته وی آنها برای تبلیغات شرایطی داشته‌اند یعنی در این زمینه لازم است تا استارت‌آپ‌ها 10 نفر بیمه را تحت پوشش خود قرار دهد تا بتوانند از شرایط تبلیغات رایگان استفاده کنند.

نمازی ادامه داد که مساله اصلی در اینجا این است که اگر یک استارت‌آپ خود بتوانند 10 نفر بیمه را تحت پوشش قرار دهد، دیگر نیازی به تبلیغات نخواهد داشت. وی اعلام نمود که در چنین شرایطی این کسب‌وکار خود توانسته به اندازه کافی رشد نماید و تاکید نمود که شرکت‌های نرم‌افزاری در بسیاری مواقع نیازی به نیروی انسانی زیاد ندارند.

وی تاکید نمود که لازم است برای توسعه کسب و کارهای نوپا ، آنها را در اولویت برنامه‌های حمایتی قرار داد و ادامه داد که در بسیاری از مواقع اتفاق افتاده که کسب‌ و کارهای نوپا تا پای امضای قرارداد نیز پیش می‌روند اما چون در آخر متوجه می‌شوند که از لحاظ تبلیغاتی کاری از پیش نمی‌برند از بستن قرارداد منصرف می‌شوند.

این فعال حوزه کسب‌وکارهای نوپا تاکید نمود که در دو سال گذشته استارت‌آپ‌های مربوط به اپلیکیشن‌های موبایلی توانسته‌اند رشد بسیار خوبی داشته باشند و ادامه داد که بسیاری از این اپلیکیشن‌ها ایده‌های بسیار جالبی را نیز دنبال می‌کنند، اما چون شرکت‌های ناشناخته‌ای هستند در آخر از چرخه رقابت حذف می‌گردند.

 

بیشتر بخوانید :

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر