;
coinex

فعالیت کسب و کارهای مجازی در کشور را جدی بگیریم !

کسب و کارهای مجازی را جدی بگیریم !

در روزهای اخیر اتفاقاتی افتاد که باعث شد تا تعدادی از شبکه‌های اجتماعی از جمله تلگرام فیلتر شوند. نتیجه این اتفاق ایجاد مشکلاتی برای کسب وکارهای مجازی بود.

به گزارش تکراتو و به نقل از خبر فوری، عده‌ی زیادی از افراد در این شبکه مشغول به کسب و کار بودند. اما فیلتر شدن تلگرام نشان داد که هنوز مسئولین، کسب و کارهای مجازی را در کشور جدی نگرفته‌اند.

نگاهی به کسب و کارهای مجازی در کشور

کسب و کارهای مجازی در کشور به تدریج در حال شکل گیری بودند که اتفاقات اخیر باعث شد ضربات سنگینی به آنها وارد شود. در لحظه‌ای که نیاز بود بهتر از همیشه رشد کنند و پیش بروند دچار مشکل شدند.

کارشناسان در مورد کسب و کارهای مجازی عقیده دارند که در مدت ده سال آینده حجم بالایی از خرده فروشی در فضای مجازی و به صورت آنلاین شکل خواهد گرفت که می‌توانند انواع مختلف کالا و خدمات را در زمینه‌های مختلف به مردم عرضه کنند.

امنیت رکن مهم کسب و کارهای مجازی

برای همه مشخص است که در کسب و کارهای مجازی چیزی که بیشتر از هر چیز دیگری اهمیت دارد امنیت در خرید است. امنیت می‌تواند در شاخه‌های مختلفی معنا پیدا کند. در اینجا شاید بهتر باشد در مورد امنیت اقتصادی سخن گفت که یکی از شاخه‌های مهم امنیت در نظر گرفته می‌شود.

کسب و کارهای مجازی در قوای مختلف از مسئولین کشور انتظار دارند تا راهکاری اساسی و پایه‌ای را برای رفع مشکلات فعلی این نوع از کسب و کارها ارائه دهند. اگر پیام رسان تلگرام که اکنون فیلتر شده است، در ابتدای فعالیتش در ایران موارد امنیتی را نپذیرفته بود چرا امکان ایجاد بستر آن در کشور فراهم شد و اجازه داده شد تا چهل میلیون کاربر از آن استفاده کنند؟!

یا شاید موارد امنیتی را پذیرفته است، پس اگر پذیرفته چرا فیلتر شده است؟ واقعا چه کسی جوابگوی صدها هزار انسانی است که بر روی این پیام رسان برای خود کسب و کار به راه انداخته بودند آن هم کسب و کاری با ثبات! لازم به ذکر است که کسب و کارهای مجازی هیچگونه گرایش سیاسی ندارند و تنها فعالیتی که آنها انجام می‌دهند، فعالیت تجاری است. اما متاسفانه آنها نیز در آتش اغتشاشات غیر قانونی اخیر سوختند و دچار ضررهای هنگفت شدند.

مشکلات راهندازی پیام رسان‌های بومی در کشور

در سال های قبل و خیلی پیش از اینکه پیام رسانی چون تلگرام وجود داشته باشد، تعدادی از جوانان کشور سعی نمودند تا چنین شبکه اجتماعی را ایجاد کنند که متاسفانه با انبوهی از موانع و مشکلات مختلف از جمله دریافت انواع مجوز و… روبرو شدند.

این نوع برخوردها مطمئنا باعث دلسردی افراد خواهد شد و اجازه می‌دهد تا راه برای ورود مجموعه‌های خارجی به کشور باز شود. برای اینکه پیام رسان‌های بومی کشور بتوانند با نمونه‌های خارجی رقابت کنند و پیشرفت نمایند بدون شک به حمایت‌های مردم و زیر ساخت‌های لازم نیاز دارند.

البته این اتفاقات و کمبودها در این چند وقت باعث بدنامی پیام رسان‌های داخلی شده است و شنیده می‌شود که مردم مدام در حال صحبت کردن از عدم توانایی‌های آنها هستند. در واقع این نیز چیزی است که دشمن می‌خواهد

در اینجا لازم است تا مسئولین امنیتی کشور، ابعاد مختلف اتفاقات جاری را که باعث شده‌اند ضررهای هنگفتی به کسب و کارهای مجازی وارد شود را بررسی کنند و در راه رفع مشکلات موجود بکوشند. همچنین نسبت به مسئولین نیز این انتظار وجود دارد که مشکلات و نیازهای پیام رسان‌های داخلی را رفع نمایند و از آنها برای پیشرفت حمایت کنند. همچنین مردم نیز لازم است تا به جوانان اطمینان و اعتماد داشته باشند.

 

بیشتر بخوانید:

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر