;
coinex

سامسونگ به دنبال تعبیه دوربین سلفی در زیر صفحه نمایش گوشی است!

پتنت جدید سامسونگ نشان می‌دهد که این کمپانی قصد دارد تا برای هرچه بزرگ تر کردن صفحه نمایش، سنسور دوربین سلفی را به زیر نمایشگر گوشی منتقل کند. این کار باعث می‌شود تا سازندگان فضای بیشتری از پنل جلو را در اختیار صفحه نمایش قرار دهند.

سنسور اثر انگشت به پنل پشتی منتقل شد تا حاشیه‌های اطراف نمایشگر به حداقل مقدار خود برسد، اما همچنان وجود برخی سخت‌افزارها مانع از کم شدن بیش از حد حاشیه‌های صفحه نمایش خواهد شد. دوربین سلفی یکی از این قطعات است.

حتی برخی کمپانی‌ها چون اپل و اسنشال نیز با قرار دادن یک ناچ (بریدگی) در بالای نمایشگر و جای دادن سنسورها در این قسمت، به دنبال آن هستند تا نسبت صفحه نمایش به بدنه را به بالاترین حد ممکن خود برسانند. اسنشال فون و آیفون X دو نمونه از این دستگاه‌ها هستند، اما آیا می‌توان سنسور دوربین سلفی را نیز به زیر صفحه نمایش گوشی منتقل کرد؟

پتنت جدید سامسونگ سنسور دوربین سلفی را در زیر صفحه نمایش نشان می‌دهد

پس از آنکه سیناپتیکس سنسور اثر انگشت را در زیر نمایشگر گوشی تعبیه کرد، اکنون نوبت به سامسونگ است تا با پتنت جدید خود نشان دهد که می‌توان دوربین سلفی و سنسورهای مختلف را نیز به این منطقه انتقال داد (این موضوع می‌تواند خروجی صدا را نیز شامل شود).


بیشتر بخوانید:  سیناپتیکس (Synaptics)، اولین سنسور اثر انگشت تعبیه شده درون صفحه نمایش را معرفی کرد


شیائومی می میکس که آغازگر گوشی‌های بدون حاشیه بود، خروجی صدا را در زیر صفحه نمایش خود دارد، اما صدای خروجی، چندان مناسب به نظر نمی‌رسد.

شیائومی در مدل می میکس موقعیت دوربین سلفی را نیز تغییر داد و آن را به حاشیه پایینی منتقل کرد، مکانی که برای کاربران چندان آشنا نیست.

در هر صورت به نظر می‌رسد که سامسونگ برای این مشکل راه حل جدیدی دارد. پتنت جدید سامسونگ نشان می‌دهد که دوربین سلفی می‌تواند در زیر صفحه نمایش گوشی تعبیه شود. در این تکنولوژی از یک صفحه نمایش اولد شفاف استفاده می‌شود که دارای ریفرش ریت (نرخ تازه‌سازی تصاویر) بالاست.

ریفرش ریت به روشن و خاموش شدن‌های پیاپی صفحه نمایش اطلاق می‌شود و این دستگاه می‌تواند تا در دوره‌های خاموش شدن نمایشگر، به دوربین سلفی اجازه دهد تا تصاویر را به ثبت برساند.

.

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    نظری ندارم فعلا

    پاسخ