;
coinex

سیناپتیکس (Synaptics)، اولین سنسور اثر انگشت تعبیه شده درون صفحه نمایش را معرفی کرد

سیناپتیکس (Synaptics)، اولین سنسور اثر انگشت تعبیه شده درون صفحه نمایش را معرفی کرد
سنسور اثر انگشتی که بتواند با صفحه نمایش به صورت یکپارچه درآید؛ این رویای اپل و سامسونگ است و به نظر می‌رسد که سیناپتیکس (Synaptics) قبل از این دو غول تکنولوژی به این فناوری دست یافته است.

اپل قبل از آنکه آیفون X و ویژگی جدید فیس آیدی (Face ID) را معرفی کند، به دنبال آن بود تا بتواند سنسور اثر انگشت را در زیر صفحه نمایش محصولات خود جای دهد. سنسور اثر انگشت تعبیه شده در درون صفحه نمایش باعث می‌شود تا فضای بیشتری در اختیار نمایشگر موبایل قرار بگیرد، اما اپل نتوانست قبل از تولید آیفون 10 به این فناوری دست پیدا کند.

در این باره شایعات زیادی نیز از سامسونگ به گوش می‌رسد. بر اساس شواهد موجود در واقع این کمپانی کره‌ای اولین تولیدکننده‌ای بود که به این بخش توجه ویژه‌ای کرد، گفته می‌شد که حسگر اثر انگشت یکپارچه شده با صفحه نمایش برای اولین بار در گوشی گلکسی اس 9 –این احتمال دیگر تقریبا برای این گوشی وجود ندارد- و یا گلکسی نوت 9 سامسونگ دیده شود، اما به نظر می‌رسد که کمپانی Synaptics گوی سبقت را از هر دو رقیب بزرگ خود ربوده است.


بیشتر بخوانید:  حسگر اثر انگشت گلکسی اس ۹ در کجای دستگاه قرار می‌گیرد؟


اولین سنسور اثر انگشت تعبیه شده درون صفحه نمایش

سیناپتیکس به تازگی سنسور اثر انگشت قرار گرفته در زیر صفحه نمایش خود را معرفی کرده و اعلام نمود که این فناوری با تکنولوژی 5 گوشی‌ساز برتر جهان مطابقت دارد. تولید انبوه قطعات این سنسور تعبیه شده در درون نمایشگر نیز آغاز شده است و تقریبا هیچ چیزی مبهمی درباره این تکنولوژی برای سیناپتیکس وجود ندارد.

این شرکت، از برندهایی که این حسگر با ساختار گوشی‌های آنان تطابق دارد، هیچ اسمی نبرد؛ اما با توجه به اینکه این فناوری با نمایشگرهای اولد کار می‌کند، احتمالا سامسونگ یکی از گزینه‌های آن خواهد بود.

سنسور اثر انگشت Clear ID FS9500
سنسور اثر انگشت Clear ID FS9500

وب‌سایت gsmarena اعلام کرد که اولین گوشی مجهز به این فناوری در نمایشگاه CES 2018 رخ نشان خواهد داد. سنسور اثر انگشت Clear ID FS9500 فقط با صفحه نمایش اولد (OLED) کار خواهد کرد. به ادعای سیناپتیکس، سنسور تعبیه شده در زیر صفحه نمایش، می تواند با ساندویچ شدن قطعاتی تا 1.5 میلی‌متر، از جمله محافظ صفحه نمایش، شیشه جلو و صفحه نمایش اولد نیز کار کند.

سنسور اثر انگشت Clear ID FS9500 فقط با صفحه نمایش اولد (OLED) کار خواهد کرد. به ادعای سیناپتیکس، سنسور تعبیه شده در زیر صفحه نمایش، می تواند با ساندویچ شدن قطعاتی تا 1.5 میلی‌متر، از جمله محافظ صفحه نمایش، شیشه جلو و صفحه نمایش اولد نیز کار کند.

مینگ چی کو تحلیلگر ارشد موسسه KGI در پیش بینی‌های قبلی خود به این نکته اشاره کرده بود که سامسونگ گلکسی نوت 9 می‌تواند اولین گوشی هوشمندی باشد که از این فناوری برخوردار خواهد شد، اما به نظر می‌رسد که چنین چیزی اتفاق نیفتد، حداقل این دستگاه عنوان اولین را یدک نخواهد کشید.

بیشتر بخوانید:

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر