;
coinex

میزان رشد سرمایه گذاری در صنعت IT در سال 2018

میزان رشد سرمایه گذاری در صنعت IT در سال 2018

انجام تحقیقات در زمینه سرمایه گذاری در صنعت IT در جهان نشان از روند رو به رشد این صنعت دارد. صنعت IT در سال ۲۰۱۷ رشد ۵/ ۴ درصدی داشته است.

به گزارش تکراتو و به نقل از دنیای اقتصاد، در سال‌های اخیر صنعت IT رشد بسیار خوبی داشته است. تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران نیز تمایل به سرمایه گذاری و حضور در این صنعت داشته‌اند که حضور آنها نشان از پیشرفت و رشد این صنعت دارد.

بررسی‌های جدیدی از سوی موسسه تحقیقاتی گارتنر در این زمینه انجام شده است. این تحقیقات نشان می‌دهد که سرمایه گذاری در صنعت IT در سال ۲۰۱۷ رشد سالانه ۵/ ۴ درصدی داشته است. براساس تحقیقات انجام شده توسط این موسسه این انتظار وجود دارد که حجم سرمایه گذاری در صنعت IT در سال جدید میلادی به ۷/ ۳ تریلیون دلار برسد.

رشد سرمایه گذاری در صنعت IT در سال 2018

جان دیوید لاولاک، که یکی از کارشناسان گارتنر است در مورد میزان سرمایه گذاری در صنعت IT و میزان رشدی که این صنعت در این چند سال داشته است اعلام نمود که رشد سرمایه‌گذاری جهانی در صنعت IT در سال ۲۰۱۷ سرعت بیشتری نسبت به قبل داشته است. به گفته وی این رشد تا چند سال آینده نیز همچنان ادامه خواهد داشت.

بعضی از افراد عقیده دارند که برگزیت یا خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا می‌تواند تاثیر زیادی بر بازار ارز داشته باشد. همچنین به گفته این افراد علاوه بر تاثیرپذیری بازار ارز از این موضوع، سایر بازارهای مختلف نیز تحت تاثیر این موضوع قرار خواهند گرفت. البته لازم به ذکر است که کسب‌ و کارها و بنگاه‌های تجاری، با وجود این موضوع همچنان به سرمایه‌گذاری در صنعت IT خوش‌بین هستند.

سرمایه گذاری در کدام حوزه IT بیشترین سوددهی را دارد؟

از بین موضوعات و پروژه‌های مختلف موجود، موضوعاتی که در حوزه کسب‌وکارهای دیجیتالی، بلاک‌چین‌ها، اینترنت اشیا و بزرگ داده‌ها هستند، معمولا بیشترین بازده و سوددهی را دارند. همین امر نیز باعث شده تا این موضوعات بیشترین توجهات سرمایه‌گذاران را به خود جلب کنند.

البته نرم‌افزارهای تجاری نیز توانسته‌اند تا رشد خوبی در میان دیگر بخش‌های این صنعت داشته باشند. براساس بررسی‌های گارتنر پیش‌بینی می‌شود که سرمایه‌گذاری جهانی در بخش نرم‌افزار در سال ۲۰۱۸ رشد ۵/ ۹ درصدی داشته باشد. برای سال 2019 نیز رشد سالانه ۴/ ۸ درصدی در نظر گرفته شده است که در مجموع ۴۲۱ میلیارد دلار خواهد بود.

بنابر این تحقیقات و گزارش‌های موجود، انتظار می‌رود که سازمان‌ها سرمایه‌گذاری‌های خود در نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های تجاری را در سال جدید میلادی افزایش دهند و از این نرم‌افزارهای موجود برای توسعه بیشتر کسب ‌و کارهای خود استفاده کنند.

همچنین پیش‌بینی می‌شود که سرمایه‌گذاری در بخش دستگاه‌ها در سال ۲۰۱۸ رشد ۶/ ۵ درصدی داشته باشد. این بخش توانسته است تا بعد از دو سال برای اولین بار رشد سالانه را در میزان سرمایه‌گذاری تجربه کند. البته گفته می‌شود که هزینه صرف شده از سوی کاربران برای خرید گوشی‌های موبایل، توانسته تاثیر قابل توجهی بر این روند رشد داشته باشد. لازم به ذکر است که در یک‌سال اخیر متوسط قیمت فروش گوشی‌های موبایل افزایش نسبی داشته است.

براساس بررسی‌های انجام شده در سال 2018 تمایل به خرید کامپیوترهای شخصی ثابت خواهد بود و با سال گذشته میلادی تفاوت چندانی نخواهد داشت. لاولاک اعتقاد دارد که رشد و توسعه حوزه‌های کلیدی در صنعت IT، باعث افزایش سرمایه‌گذاری جهانی در این صنعت تا چند سال آینده خواهد شد.

به گفته وی براساس پیش‌بینی‌های انجام شده در گارتنر، علم هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۱ قادر خواهد بود تا فرصت‌های شغلی فراوانی را ایجاد کند. همچنین این علم سرمایه‌گذاری تا سقف ۹/ ۲ تریلیون دلار را نیز باعث خواهد شد که البته این مبلغ با اشتغال‌زایی تا ۲/ ۶ میلیون ساعت کار به دست خواهد آمد.

 

پیش بینی سرمایه گذاری جهانی در صنعت IT ( به میلیارد دلار )
بخش ها سرمایه گذاری در سال 2017 رشد سالانه  در سال 2017 (درصد) سرمایه گذاری

در سال 2018

رشد سالانه در سال 2018 (درصد) سرمایه گذاری

در سال 2019

رشد سالانه در سال 2019 (درصد)
سیستم های دیتا سنتر 178 4.4 179 0.6 179 -0.2
نرم افزارهای تجاری 355 8.9 389 9.5 421 8.4
دستگاه ها 667 5.7 704 5.6 710 0.9
خدمات IT 933 4.3 985 5.5 1030 4.6
خدمات ارتباطی 1393 1.3 1427 2.4 1443 1.1
جمع 3527 3.8 3683 4.5 3784 2.7

 

بیشتر بخوانید :

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر