;
coinex

مهم ترین تهدید سایبری سال 2018 در جهان چیست؟

در سال 2017 تهدیدات باج افزارها از جمله تهدیدات فضای سایبر بودند اما به نظر می‌رسد که پول مجازی مهم ترین تهدید سایبری سال 2018 در جهان باشد.

باج افزارها در سال 2017 تهدیداتی جدی برای کاربران فضای مجازی بودند. به نظر می‌رسید که در سال 2018 نیز چنین تهدیداتی در فضای مجازی کاربران را تهدید کند اما براساس پیش بینی‌های موجود، مهم ترین تهدید سایبری سال 2018 ، پول‌های رمزنگاری شده خواهند بود.

به گزارش تکراتو و به نقل از مهر، مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای نسبت به پیش بینی جهانی در مورد مهم ترین تهدید سایبری سال 2018 هشدار داده است. این مرکز تهدیدات سایبری برای پول‌های رمزنگاری شده در سال ۲۰۱۸ را یک هشدار جدی اعلام نموده است.

مرکز ماهر در مورد مهم ترین تهدید سایبری سال 2018 اعلام نمود که امروزه، چیزی به اسم پول رمزنگاری شده فقط مختص به افراد متخصص در حوزه کامپیوتر و فناوری اطلاعات نیست. بلکه پول رمزنگاری شده توانسته است تا بیشتر از آنچه که مردم فکر می‌کنند، بر زندگی روزمره آنها تأثیر بگذارد. به گفته مرکز ماهر، پول رمزنگاری شده توانسته است تا به سرعت به یک هدف جذاب برای مجرمان سایبری تبدیل گردد و عنوان مهم ترین تهدید سایبری سال 2018 را از آن خود کند.

بسیاری از تهدیدات سایبری که اتفاق می‌افتد از پرداخت‌های الکترونیکی، نشأت می‌گیرند که از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • تغییر آدرس کیف پول مقصد در حین تراکنش‌ها
  • سرقت کیف پول الکترونیکی
  • و …

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که پول‌های رمزنگاری شده منجر به ایجاد روش‌های جدید و بی سابقه‌ای برای کسب درآمد از اقدامات خرابکارانه شده‌اند.

چشم اندازی از پول‌های رمزنگاری شده در سال ۲۰۱۷

باج افزارها از جمله تهدیدات اصلی جهانی سال 2017 برای کاربران بودند. قربانیان و کسانی که مورد حمله این باج افزارها قرار گرفته بودند برای اینکه بتوانند فایل‌ها و داده‌های مهم خود را که توسط مهاجمان مزنگاری شده بودند، بازیابی کنند، مجبور بودند تا باجی که تقاضا شده است را با استفاده از پول رمزنگاری شده پرداخت نمایند.

در هشت ماه اول سال ۲۰۱۷ بود که محصولات آزمایشگاهی کسپرسکی توانستند چیزی حدود ۶۵.۱ میلیون کاربر را از استخراج کننده‌های مخرب پول رمزنگاری شده محافظت کنند. البته انتظار می رود که این تعداد کاربر تا پایان سال به بیش از دو میلیون نفر افزایش یافته باشد. همچنین سال 2017 بعد از گذشت چند سال، بازگشت سارقان بیت کوین را نیز به خود دید.

پیش بینی مهم ترین تهدید سایبری سال 2018

مشاهده می‌شود که رفته رفته تعداد، پذیرش و ارزش بازاری پول‌های رمزنگاری شده در حال افزایش است. بنابراین این پول‌ها نه تنها به یک هدف جذاب برای مجرمان سایبری تبدیل شده و باقی خواهند ماند، بلکه باعث می‌شود تا تکنیک‌ها و ابزارهای پیشرفته تری برای ایجاد پول‌های رمزنگاری شده مورد استفاده قرار گیرد.

بنابراین نباید فراموش کرد که مجرمان سایبری به سرعت توجه خود را به سمت سودآورترین طرح‌های پول سازی معطوف می‌کنند. پس پول رمزنگاری شده می‌تواند مهم ترین تهدید سایبری سال 2018 باشد.

 

بیشتر بخوانید :

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر