;
coinex

آیفون x و مواردی که امیدواریم بهبود پیدا کند!

آیفون x (آیفون 10) دستگاهی است که با تغییراتی جدید، سیستم اپل را به کلی تغییر داده است، اما در این بین مواردی وجود دارد که بهتر است اپل برای بهبود آن‌ها فکری بکند.

اپل در آیفون x دکمه هوم و تاچ آیدی را حذف کرد و جای آن را به فیس آیدی (Face ID) داد، حتی نحوه تعامل و کار کردن با اپلیکیشن ها نیز تغییر کرده است. این‌ها تغییرات جالبی بود، در حالیکه یک قدم بسیار مهم و سازنده محسوب می شود.

تغییراتی که می‌تواند آیفون X را جذاب‌تر کند

آیفون X قابلیت های بسیار زیاد و جالبی دارد. سیستم عامل کاملا روان، نمایشگر هیجان‌انگیز، عمر باتری قابل توجه همه قسمت هایی از یک گوشی هوشمندی هستند که قادر است هر کسی را مجذوب خود کند.

با این حال چند نکته در مورد گوشی هوشمند آیفون 10 وجود دارد که امیدواریم اپل با بروزرسانی و یا حذف آن‌ها را بهبود ببخشد. در این مطلب به ذکر این چند نکته می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

۱. سوئیچ و تغییر برنامه‌ها به تغییرات زیادی نیاز دارد

۱. سوئیچ و تغییر برنامه‌ها به تغییرات زیادی نیاز دارد

خبر خوب این است که در اولین نسخه بتا از iOS 11.3، سوئیچ بین اپلیکیشن‌ها بسیار سریع‌تر از قبل انجام می‌شود. بنابراین دیگر سوئیچ و تغییر بین برنامه‌ها کند نخواهد بود. شما می‌توانید با کشیدن انگشت خود از وسط نشانگر هوم به سرعت در بین اپلیکیشن‌های در حال اجرا سوییچ کنید. 

حال اگر شما از چپ به راست انگشت خود را بکشید به اپلیکیشن قبلی باز می‌گردید، و اگر از راست به چپ انگشت خود بکشید به اپلیکیشن مجاور منتقل می‌شوید. با همه این‌ها، با توجه به فیدبکی که کاربران دارند، برای این که بتوانیم با این گوشی هوشمند سریع تر کار کنیم نیاز به تغییرات بیشتری است. امیدواریم پیکربندی اپ سوئیچینگ دستخوش تغییراتی شده و امکان سرعت بیشتر فراهم شود.

۲. بیرون زدگی دوربین طراحی جالبی ندارد

۲. بیرون زدگی دوربین طراحی جالبی ندارد

ما تاکنون با بیرون زدگی دوربین آیفون‌ها مشکلی نداشتیم، بیرون زدگی دوربین در مدل‌های آیفون 7 و 7 پلاس، آیفون 8 و 8 پلاس طراحی بهتری داشت و به گونه‌ای با بدنه دستگاه یکسان شد. اما باز در آیفون x شاهد طراحی خشک و بیرون زدگی دوربین هستیم و می‌بینیم که از سطح بدنه موبایل فراتر رفته است. اگر اپل بخواهد در طراحی این گوشی تجدیدنظری داشته باشد، بهتر است تمرکزش را روی بیرون زدگی دوربین بگذارد.

۳. کنترل سنتر

۳. کنترل سنتر

این بخش از آیفون x (آیفون 10) قسمتی  است که مدیریت صدا، میزان نور صفحه نمایش و حتی مدیریت آهنگ در حال پخش در آن جای گرفته است. کافیست از سمت راست بالای دستگاه به پایین بکشیم، تا کنترل سنتر باز شود. اگر به صورت اشتباه از سمت چپ دستگاه استفاده کنید، قسمت اعلان‌ها باز خواهد شد.

حالا اگر شما دست چپ یا راست باشید، با این فرایند راست یا چپ دستگاه کمی گیج خواهید شد، اما مشکل حادتر از آن این است که نسبت صفحه نمایش بر روی آیفون ایکس، 19.5 به 9 است یعنی کل این فرایند در عملکرد روزانه واقعا آزاردهنده است.

4. لبه های تیز کلیدهای فیزیکی موبایل

4. لبه های تیز کلیدهای فیزیکی موبایل

کلید های فیزیکی آیفون 10 نسبت به آیفون های دیگر کمی تیز تر طراحی شده‌اند. لمس این کلیدهای فیزیکی کمی آزاردهنده است، و ممکن است موجب خراش پوست دست شود و یا اگر گوشی در جیب باشد ممکن است پارچه را نخ کش کند. سطح درگاه سیم کارت نیز با بدنه گوشی یکسان نیست و در صورت تماس با دست، کمی آزاردهنده است. علاوه بر این‌ها گزارش‌های دیگری در مورد کلیدهای فیزیکی از سوی دیگر منتقدان مطرح شده است، با این حال امیدواریم اپل فکری به حال این کلیدها بکند.

۵. فناوری Face ID آخرین راه حل باز کردن قفل صفحه نیست!

۵. فناوری Face ID آخرین راه حل باز کردن قفل صفحه نیست!

فناوری Face ID یک راه حل مطمئن برای باز کردن قفل صفحه است که در 99 درصد اوقات دقیق عمل کرده است. بنابراین برای کسانی که امنیت موبایل برایشان در درجه اول قرار دارد، این فناوری بسیار کمک کننده است، اما حالتی را در نظر بگیرید که گوشی شما روی میز است، شما باید یا گوشی را بردارید و بالا بیارید یا اینکه بدن خود را خم کنید تا قفل بازگشایی شود، اما شاید در شرایطی باشید که امکان این کار وجود نداشته باشد یا اینکه بخواهید به طور مخفیانه گوشی را از جیبتان درآورده و قفل را باز کنید. در این مواقع کمی شرایط سخت می شود.

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر