;
coinex

مخابرات شهر الکترونیک می‌سازد! توسعه خدمات الکترونیکی در شهرها

مخابرات شهر الکترونیک می‌سازد! مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، از تحقق و توسعه شهر هوشمند بر پایه فناوری ارتباطات و اطلاعات خبر داد.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، مدیر عامل مخابرات اعلام نموده است که این شرکت قصد دارد تا با فراهم کردن بسترهای مناسب و توسعه زیرساخت‌های لازم، شهرهای بزرگ کشور را هوشمند کند، یعنی این شرکت می‌خواهد شهر الکترونیک ایجاد کند.

صدری در ادامه صحبت‌های خود در مورد تلاش برای ایجاد شهر الکترونیک در کشور، در مورد ویژگی‌های شهرهای هوشمند در دنیا سخن گفت. وی در ادامه اقتصاد، حمل نقل، محیط ، شهروندان، روش زندگی و مدیریت اداری هوشمند را از ویژگی‌های مهم یک شهر الکترونیک دانست.

وی تاکید نمود که ایجاد و گسترش شهر هوشمند یکی از مهم‌ترین اتفاقات دو دهه اخیر در دنیا است و ادامه داد که بر این اساس، تاکنون دولت‌های زیادی در دنیا تلاش کرده‌اند تا از جنبه‌های مختلف فناوری در سیستم‌های شهری استفاده کنند و بتوانند با صرف کمترین زمان خدمات مختلفی را در تمام امور مورد نیاز زندگی شهری، به مردم ارائه دهند.

ساخت شهر الکترونیک توسط مخابرات

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در ادامه صحبت‌های خود در مورد ساخت شهر الکترونیک به مقایسه چند کلان شهر هوشمند دنیا پرداخت و اعلام نمود که بر اساس تحقیقات انجام شده در این زمینه، با هوشمندسازی شهرها تا سال 2021، امکان ذخیره کردن نزدیک به 19 بیلیون دلار وجود دارد. وی به اقدامات انجام شده در ایران برای ساختن شهر الکترونیک اشاره کرد و تاکید نمود که برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای تاسیس پارک فناوری از سال 79 آغاز و در سال1380، در پردیس تاسیس شد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران به برنامه‌ها و سیاست‌های اجرایی پنج ساله مصوب هیأت امنای پارک فناوری از ۱۳۹۲ تا سال ۱۳۹۶ اشاره کرد و اعلام نمود که حمایت از ایجاد شرکت‌های نوپا، توانمند کردن شرکت‌های دانش‌بنیان عضو، ایفای نقش مؤثر، کمک به ایجاد، بهبود و گسترش بسترهای توسعه فناوری کشور، ارتقای پارک به مجموعه‌ای هوشمند، پویا، کارآمد و نوآور از برنامه‌های آنها بوده است.

توسعه زیر ساخت‌های ارتباطی و مخابراتی

صدری، به سخنان محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح پروژه‌های مخابراتی خراسان رضوی اشاره کرد و اعلام نمود که قرار است تا 27 اردیبهشت ماه سال 97، پارک فناوری تجارت در مشهد راه اندازی گردد. صدری در ادامه به وضعیت ارتباطات در حوزه آی سی تی در کشور نیز اشاره نمود و تاکید کرد که چیزی که دستیابی به اهداف استراتژی و برنامه‌های پارک فناوری را محقق می‌سازد، توسعه زیر ساخت‌های ارتباطی و مخابراتی در کشور است.

وی تاکید نمود که در صورتی که این مسئله بهبود یابد، کیفیت زندگی مردم نیز با استفاده از اطلاعات و فناوری شهری، بهبود می‌یابد و در ادامه بهبود ارائه خدمات و برآورده شدن نیازهای افراد، تعامل مستقیم با جامعه و زیر ساخت شهری، ارتقای کیفیت، عملکرد و تعامل خدمات شهری، کاهش هزینه‌ها، مصرف بهینه منابع و بهبود تعاملات بین شهروندان و دولت فراهم می‌شود.

 

بیشتر بخوانید :

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر