;
coinex

توقف تولید تعدادی از خودروهای داخلی از دی ماه 97 !

اجرای استانداردهای خودرویی 85 گانه، توقف تولید تعدادی از خودروهای داخلی از دی ماه 97 را به دنبال خواهد داشت. خودروهایی که نتوانند استانداردها را پاس کنند تولید نمی‌شوند.

به گزارش تکراتو و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پیروزبخت اعلام نمود که تا پایان دی 97 خودروها به استاندارد 85 گانه مجهز خواهند شد. وی همچنین در ادامه از توقف تولید تعدادی از خودروهای داخلی که نتوانند استانداردهای خودرویی را پاس کنند خبر داد.

نیره‌ پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد در یک نشست خبری، به ممنوعیت تولید 25 خودرو از تاریخ 4 دی ماه امسال خبر داد و تاکید نمود که به نظر می‌رسد خودروسازان کشور از میزان سخت گیری استانداردهای خودرویی خبر ندارند. وی همچنین در ادامه صحبت‌های خود در مورد توقف تولید تعدادی از خودروهای داخلی از دی ماه 97 اعلام نمود که از ابتدای تیر ماه 97 خودروسازان باید تولیدات خود را به استاندارد 63 گانه مجهز کنند و همچنین لازم است تا دی ماه سال آینده تمامی خودروهای داخلی و وارداتی استانداردهای 85 گانه را در ساخت خودرو رعایت کنند.

استفاده از استاندارد گازوئیل اجباری نیست!

پیروز بخت در ادامه اعلام نمود که استفاده از استاندارد گازوئیل هنوز اجباری نشده است و تاکید نمود که براساس قانون مربوط به هوای پاک، بررسی استاندارد گازوئیل برعهده محیط زیست قرار دارد. اما براساس بررسی‌های انجام شده توسط سازمان استاندارد که 2 ماه پیش انجام گرفت، گوگرد موجود در آن بیش از حد استاندارد اعلام شده است و در ادامه اعلام نمود که بهتر است وزرات نفت هرچه سریعتر برنامه‌ای برای رفع این مشکل داشته باشد.

این مقام مسئول در مورد میزان مصرف بنزین نیز سخن گفت و ادامه داد که میزان مصرف سوخت براساس پیمایش یکی از شاخص‌های 55 گانه است و بررسی آن سه سال پیش برعهده وزارت نفت بوده است. رئیس سازمان ملی استاندارد در ادامه صحبت‌های خود در مورد توقف تولید تعدادی از خودروهای داخلی به دلیل رعایت نکردن استانداردهای خودرویی ، همچنین تأکید کرد که تمام خودروهایی که در داخل تولید می‌شوند و یا وارد می‌شوند، تولید دی‌اکسیدکربن آنها براساس استاندارد است.

مزایای توجه به قانون استانداردهای خودرویی

رئیس سازمان ملی استاندارد در ادامه به ابلاغ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد اشاره نمود و یادآور شد که این قانون نظام استانداردسازی یکپارچه در کشور را ایجاد می‌کند و با هیچ دستگاه و سازمانی نیز تداخل کاری و تعارض منافع ندارد. پیروز بخت در ادامه اضافه کرد که  دومین نقطه عطف سازمان پس از انقلاب و پس از تصویب قانون سازمان در سال 71، ابلاغ این قانون در دوم دی ماه سال جاری از سوی رئیس جمهور بوده است که باعث شده تا موسسه استاندارد به سازمان ملی استاندارد تبدیل شود.

این مقام مسئول تصریح نمود که براساس ماده 3 این قانون، لازم است تا دستگاه‌های دولتی، در تدوین مقررات، ضوابط فنی و تبدیل استانداردها و هماهنگی با سازمان ملی استاندارد، برای ایجاد یک نظام یکپارچه، با این سازمان هماهنگ شوند. رئیس سازمان ملی استاندارد در ادامه تاکید نمود که در قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، 25 ماموریت و وظیفه پیش‌بینی و تعریف شده است که رویکرد نوین استانداردسازی، مهمترین فراز این مأموریت‌ها بوده است.

وی در ادامه به نتایج ۵۰ مورد نمونه‌برداری انجام شده اشاره کرد و اعلام نمود که عدد اکتان بنزین حدود ۹۰ است و زیر حد استاندارد قرار دارد، که البته در مورد بنزین و آروماتیک‌ها مورد مردودی وجود ندارد و میزان گوگرد نیز در حد استاندارد قرار دارد. وی در ادامه‌ی این موضوع به وجود یک مورد مردودی گوگرد در بنزین تولید شده توسط پالایشگاه شازند اراک اشاره کرد و اعلام نمود که این مشکل حل شده است. به گفته وی، بنزین یورو ۴ و یورو ۵ که در پالایشگاه ستاره خلیج فارس تولید می‌شوند، منطبق بر استانداردهای موجود هستند.

افزایش تعداد شهرهای تحت پوشش آزمون کیفی بنزین

رئیس سازمان ملی استاندارد در ادامه صحبت‌های خود در مورد لزوم رعایت استانداردهای خودرویی برای خودروهای داخلی و وارداتی و همچنین توقف تولید تعدادی از خودروهای داخلی به دلیل عدم توانایی در رعایت استانداردهای خودرویی ، اعلام نمود که براساس مصوبه دولت، از سال آینده تعداد شهرهای تحت پوشش آزمون کیفی بنزین افزایش خواهد یافت و ۶۰ درصد جمعیت شهری را نیز در بر خواهد گرفت. وی ادامه داد که آنها برای افزایش آزمایشگاه‌های مرجع سازمان استاندارد به کمک نیاز دارند.

پیروزبخت به مرجعیت سازمان ملی استاندارد در مورد اعطای نشان حلال، تأکید کرد و ادامه داد که در همین قانون تصریح شده است که فقط سازمان ملی استاندارد ایران قادر است تا این نشان را اعطا کند. به گفته وی در این زمینه از ظرفیت شورای نگهبان در انتخاب فقیه واجد شرایط استفاده شده است.

وی در ادامه همچنین در مورد هفت موردی که مرجعیت رسمی آنها به سازمان ملی استاندارد ایران سپرده شده است سخن گفت و ادامه داد که نظارت بر اجرای صحیح استانداردها، تعیین جایزه ملی کیفیت، برگزاری مراسم، سمینارها و اعطای تندیس‌های مربوطه و همچنین تعیین عیار رسمی مصنوعات فلزی گرانبها، از جمله این هفت مورد هستند. رئیس سازمان ملی استاندارد در آخر به بعضی از دستاوردهای ملی و بین المللی این سازمان از آغاز سال جاری نیز اشاره کرد و اعلام نمود که در این مدت 20 نشان حلال برای واحدهای ذبح و صید صادر گردیده است.

 

بیشتر بخوانید :

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر