;
coinex

تصاویر و ویدیوی هیوندای سانتافه 2019 ؛ نسل جدید شاسی بلند محبوب کره‌ای

شرکت هیوندای هفته گذشته با انتشار چند تصویر، به طور غیر رسمی نسل جدید شاسی بلند مشهور خود هیوندای سانتافه 2019 را معرفی نمود. در ادامه توجه شما را به تصاویر و ویدیوهای منتشر از این شاسی بلند محبوب جلب می‌کنیم.

سانتافه (Santa Fe) یکی از نمونه‌های شاسی بلند سایز متوسط شرکت کره‌ای هیوندای بوده که از سال ۲۰۰۱ میلادی راهی بازارهای جهانی شده و یکی از نقاط عطف این شرکت به حساب می‌آید. این خودرو با استقبال بسیاری در کشورهای مختلف روبرو شد و در حال حاضر نسل سوم آن در بازارهای جهانی و ایران به فروش می‌رسد.

هرچند این خودرو با تکیه بر ظاهر زیبا، امکانات مناسب و قدرت بالا در کنار قیمت پایه نسبتا پایین (در حدود ۲۶.۰۰۰ دلار معادل ۱۲۵ میلیون تومان با احتساب دلار ۴.۷۰۰ تومانی در زمان نگارش مطلب) توانست به این موفقیت دست پیدا کند، اما در بازار ایران و با وجود ارائه نمونه کوچک‌تر Santa Fe Sport و پیشرانه‌های نسبتا ضعیف ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی و عدم واردات موتورهای قدرتمند ۶ سیلندر خورجینی با قدرتی در حدود ۲۹۰ اسب بخار، با قیمتی نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان ﴿۶۴.۰۰۰ دلار؛ برابر با قیمت پورشه کاین و ب ام و X۵﴾ یک خودروی لوکس و گران‌قینت به حساب می‌آید.

هیوندای سانتافه 2019

ظاهر هیوندای سانتافه جدید مدل سال 2019 از زبان طراحی مشترکی با هیوندای کونا ﴿Hyundai Kona) و یا نمونه مفهومی هیوندای نکسو (Nexo) سود می‌برد که در نمایشگاه فرانکفورت 2019 به نمایش عمومی درآمد. چراغ‌های اصلی جلویی بسیار باریک و کشیده بوده و دو چراغ مه‌شکن و روشنایی در روز با ابعاد بزرگ نیز در دو طرف سپر تعبیه شده‌اند. در جلوپنجره نیز از طراحی شش ضلعی مشبک استفاده شده در حال حاضر، در نمونه‌های جدید این شرکت به چشم می‌خورد.

هیوندای سانتافه 2019

در داخل کابین سانتافه جدید از یک صفحه نمایش رنگی لمسی عریض استفاده شده که در بخش میانی کنسول وسطی قرار گرفته است. تعداد زیادی دکمه مختلف نیز برای کنترل سیستم‌هایی مانند تهویه مطبوع درنظر گرفته شده که در بخش پایینی این صفحه نمایش نصب شده‌اند. در طراحی کابین هیوندای سانتافه جدید از خطوط زاویه‌دار کمتری نسبت به نسل فعلی استفاده شده که این مساله در کنار خطوط نرم و سیال طراحی، نمایی مدرن و لوکس را برای آن فراهم نموده است.

بر اساس اعلام هیوندای، سانتافه 2019 با استفاده از جلوپنجره بزرگ و مدرن و چراغ‌های دوگانه جلویی که از شاخصه‌های نمونه‌های شاسی بلند این شرکت به حساب می‌آیند، نمایی بسیار زیبا و چشمگیر را به وجود آورده است. این طراحی هم حالتی عضلانی به این خودرو بخشیده و هم با استفاده از خطوط کشیده در طراحی بدنه، ظاهری سیال را برای آن رقم زده است. طراحی داخلی نیز با استفاده از مواد اولیه مرغوب و فضای زیاد همراه با زاویه دید بسیار مناسب، محیطی لوکس را ایجاد نموده و این خودرو را در صدر محصولات این شرکت قرار می‌دهد.

امکانات و تجهیزات

هیوندای سانتافه جدید مدل 2019 یک نمونه لوکس و مجهز بوده و تجهیزات مدرن و به‌روز ایمنی و کمکی راننده در آن تعبیه شده‌اند. نمونه‌هایی از این امکانات عبارتند از:

  • سیستم هشدار وجود ترافیک در بخش عقبی (Rear Cross Traffic Alert) با ترمز خودکار به منظور پیشگیری از تصادفات رانندگی در بخش‌های جانبی و عقبی
  • سیستم کمکی خروج (Safety Exit Assist) که با قفل کردن موقتی درها و جلوگیری از باز شدن در هنگام تشخیص وجود خودرو در حال نزدیک شدن، ایمنی سرنشینان در هنگام خروج را تضمین می‌کند.

هنوز هیچ اطلاعی در خصوص موتور و پیشرانه نصب شده بر روی این خودرو منتشر نشده: اما انتظار می‌رود که مجموعه‌ای از موتورهای ۴ سیلندر توربو و ۶ سیلندر خورجینی برای هیوندای سانتافه 2019 در نظر گرفته شود.

قیمت هیوندای سانتافه 2019 و زمان عرضه

مانند نمونه‌های نسل‌ فعلی، هیوندای سانتافه 2019 در دو گونه استاندارد (با ابعاد بزرگ‌تر و مجهز به ۳ ردیف صندلی به صورت استاندارد) و اسپرت (با طول کمتر) راهی بازارهای آمریکای شمالی و ایالات متحده شده و نمونه به نمایش درآمده در این تصاویر، مربوط به مدل اسپرت و اتومبیل‌های مخصوص بازار اروپا و آسیا باشد.

هیوندای سانتافه 2019

هیوندای ارائه اطلاعات دقیق و کامل را به نمایشگاه جنو (Geneva) سال ۲۰۱۸ در ماه مارس آینده موکول نموده؛ اما انتظار می‌رود که سانتافه جدید با قیمت پایه‌ای در حدود ۲۷.۵۰۰ دلار (معادل ۱۳۰ میلیون تومان﴾ در مدل اسپرت و ۳۲.۰۰۰ دلار ﴿معادل ۱۵۰ میلیون تومان﴾ در گونه استاندارد و ۷ سرنشینه در نیمه دوم سال جاری و به عنوان مدل سال 2019 در بازار ایالات متحده به فروش برسد.

رقبا

از رقبای احتمالی هیوندای سانتافه 2019 می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • فورد اکسپلورر ﴿Ford Explorer) با قیمت پایه‌ای در حدود ۳۳.۰۰۰ دلار ﴿معادل ۱۵۵ میلیون تومان﴾
  • هوندا پایلوت ﴿Honda Pilot) با قیمت پایه‌ای در حدود ۳۲.۰۰۰ دلار (معادل ۱۵۰ میلیون تومان)
  • سوبارو اسنت (Subaru Ascent) با قیمت پایه‌ای در حدود ۳۵.۰۰۰ دلار (معادل ۱۶۵ میلیون تومان)
  • تویوتا هایلندر (Toyota Highlander) با قیمت پایه‌ای در حدود ۳۲.۰۰۰ دلار (معادل ۱۵۰ میلیون تومان)
  • کیا سورنتو با قیمت پایه‌ای در حدود ۲۷.۰۰۰ دلار (معادل ۱۲۷ میلیون تومان)
  • فولکس واگن اطلس (Volkswagen Atlas) با قیمت پایه‌ای در حدود ۳۲.۰۰۰ دلار (معادل ۱۵۰ میلیون تومان)

تصاویر جاسوسی و ویدیو

ماه گذشته نیز تصاویر و ویدیوهایی از نمونه استتار شده سانتافه 2019 اسپرت در پیست نوربرگ رینگ (Nurburgring) در وب سایت Motor Authority منتشر شده بود که توجه شما را به آن جلب می‌کنیم:

 

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر