;
coinex

آموزش مخفی کردن عکس در گوشی‌های هوشمند با برنامه‌های مختلف

در این مقاله به آموزش مخفی کردن عکس در گوشی های اندرویدی و iOS به همراه پنهان کردن ویدیوها و محدود کردن دسترسی به اپلیکیشن‌ها پرداخته‌ایم. این موضوع برای بسیاری از کاربران اهمیت ویژه‌ای دارد.

مهم نیست چرا، گاهی پنهان کردن بعضی تصاویر روی تلفن هوشمند برای کاربران الزامی به نظر می‌رسد. اما درخواست‌های زیادی برای افزودن این ویژگی از سوی کاربران موبایل مطرح شده است. هرچند برخی از کمپانی‌های سازنده گوشی‌های هوشمند، در رابط کاربری تغییر شکل یافته خود این امکانات را اضافه نموده‌اند، اما کماکان بسیاری از کمپانی‌ها نیز در این زمینه دست به اقدامی نزده‌اند.


بیشتر بخوانید: چطور با رمزگذاری اپلیکیشن Notes در گوشی های آیفون از یادداشت‌هایمان محافظت کنیم


در این مقاله، با بررسی گوگل پلی استور و اپ استور اپل به سه اپلیکیشن پنهان کردن عکس در گوشی که به بهترین وجه اینکار را انجام می‌دهند، رسیدیم. در ادامه این اپلیکیشن‌ها معرفی خواهند شد.

مخفی کردن عکس در گوشی موبایل اندروید و آی او اس با استفاده از کیپ سیف

کیپ سیف (KeepSafe) یکی از شناخته شده‌ترین اپلیکیشن‌های پنهان کردن عکس‌ در گوشی‌های اندروید و آی او اس به شمار می‌رود. این اپلیکیشن به صورت رایگان قابل دانلود و استفاده است، هرچند نسخه پیشرفته‌تر آن نیز پس از خرید، در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

رمز گذاری

زمانی که اولین بار به این اپلیکیشن وارد می‌شوید، از شما خواسته می‌شود تا یک پین را برای مخفی کردن عکس‌ها در گوشی انتخاب نمایید. ایمیل نیز می‌تواند برای بازگرداندن پین در صورت فراموشی به شما کمک کند. علاوه بر این، ایمیل به شما امکان همسان سازی تصاویر با فضای ابری را می‌دهد.

در صفحه اول این اپلیکیشن، شما چند فولدر پیش‌فرض را مشاهده می‌نمایید. یکی از این فولدرها را انتخاب کرده –یا فولدر جدیدی بسازید- سپس بر روی دکمه بعلاوه (+) بزنید. امکان افزودن تصاویر از گالری موبایل یا رمز گذاری بر روی تصاویری که در لحظه تهیه می‌کنید و وارد کردن آن‌ها به این اپلیکیشن وجود دارد.

مخفی کردن عکس

سفارشی سازی تصاویر در اپلیکیشن KeepSafe به شدت محدود شده است. به گونه‌ای که تنها قادر به اشتراک گذاری، چرخاندن، پاک کردن، جا به جا کردن یا خارج کردن تصاویر هستید. هرچند همواره قادرید تصویر را از اپلیکیشن خارج نموده، توسط امکانات تلفن هوشمند خود آن را ادیت نمایید و در نهایت دوباره به اپلیکیشن باز گردانید.

برای دسترسی به تنظیمات اپلیکیشن بر روی دکمه‌ای که در بالا و سمت راست صفحه نمایش مشاهده می‌کنید، زده و سپس بر روی تنظیمات (Settings) بزنید. از قسمت تنظیمات، امکان تغییر نوع قفل از پین به الگو یا استفاده همزمان پین و فینگر پرینت –در صورت وجود سنسور فینگر پرینت در تلفن هوشمند شما- وجود دارد.

رمز گذاری بر روی فایل‌ ها

کیپ سیف امکانات امنیتی متنوعی نیز ارائه می‌دهد، از جمله امکان رمز گذاری بر روی فایل‌های دیگری که پنهان سازی آن‌ها را لازم می‌دانید. نسخه پیشرفته این اپلیکیشن نیز به ویژگی هشدار باز کردن قفل مجهز است. در صورتیکه فردی دست به تلاش برای باز کردن قفل این اپلیکیشن به صورت چند باره بزند، از او به صورت مخفیانه عکس گرفته شده و به شما اعلام می‌گردد.


بیشتر بخوانید: آموزش رمزگذاری کارت حافظه در سامسونگ گلکسی نوت ۸


مخفی کردن فایل‌ها در گوشی با اپلیکیشن گالری والت

اپلیکیشن دیگری که استفاده از آن برای رمز گذاری بر روی عکس ها در تلفن هوشمند توصیه می‌شود، گالری والت (GalleryVault) است. برخلاف کیپ سیف، در ورژن رایگان گالری والت به ویژگی‌های بسیار متنوعی دسترسی خواهید داشت، به طوریکه پرداخت مبلغ اضافی برای استفاده از نسخه پیشرفته‌تر این اپلیکیشن کمی بی‌فایده به نظر می‌رسد.

مخفی کردن فایل‌ها در گوشی

همانند اپلیکیشن کیپ سیف، دانلود گالری والت به صورت رایگان امکان پذیر است. هرچند برای استفاده از نسخه پیشرفته آن، پس از استفاده رایگان یک ماهه باید سالیانه مبلغ 25 دلار بپردازید. برای مخفی کردن عکس ها در گوشی کافیست پس از نصب این اپلیکیشن، ایمیل و پین مورد نظر خود را وارد نمایید. پس از ورود به اپلیکیشن امکان استفاده از فولدرهای پیش‌فرض یا ساخت فولدر جدید برای شما ممکن است.

رمز گذاری بر روی عکس ها در تلفن هوشمند

گالری والت، رمزگذاری بر روی فایل‌های متنوعی، نظیر اسناد و فایل‌های صوتی را نیز امکان پذیر ساخته است. پس از وارد کردن عکس‌ها به فولدر، با نگه داشتن انگشت بر روی آن‌ها، قادر به ادیت، اشتراک گذاری، خارج ساختن و پاک کردن آن‌ها خواهید بود. برای ادیت تصاویر توسط گالری والت، کاربران باید اپلیکیشن کمرا 360 (Camera360) را –رایگان- دانلود نمایند.

مخفی سازی

برای دسترسی به تنظیمات این اپلیکیشن بر روی دکمه‌ای که شبیه صورت است و در گوشه سمت راست تولبار آن قرار دارد، بزنید. در این قسمت امکان تغییر رمز عبور، مدیریت فضای ابری و استفاده از ویژگی‌های نسخه پیشرفته را دارید.


بیشتر بخوانید: چگونه قابلیت امنیتی رمزگذاری دوطرفه تلگرام را فعال کنیم؟


نسخه رایگان گالری والت نیز امکان مخفی سازی اپلیکیشن را به شما می‌دهد. علاوه بر این، با همسان سازی با گوگل درایو، می‌توانید تصاویرتان را در فضای ابری نیز مشاهده نمایید. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این اپلیکیشن، همانند سازی و انتقال خودکار فایل‌های رمزدار به گوشی جدیدتان است.

برای انتقال فایل‌های رمزدار به گوشی جدید، کافیست پس از نصب گالری والت بر روی تلفن هوشمند جدیدتان، ویژگی مهاجرت (Migration) را در هر دو گوشی فعال نمایید. در گوشی جدید، گزینه من یک دستگاه جدید هستم (I am New Device) را انتخاب نموده و در گوشی قدیمی، من یک دستگاه قدیمی هستم (I am Old Device) را انتخاب نمایید.

سپس گوشی قدیمی، یک کیو آر کد را می‌سازد که می‌توانید آن‌را به وسیله دوربین گوشی جدید اسکن نمایید. پس از اتمام موفقیت آمیز اسکن، انتقال فایل‌ها انجام می‌شود.

انتقال فایل‌ رمزدار

نسخه پیشرفته این اپلیکیشن با پرداخت 7 دلار برای همیشه در اختیار شما قرار داده می‌شود. از جمله ویژگی‌های این نسخه، عدم نمایش تبلیغات، فعال سازی قفل برنامه با تکان دادن گوشی است. علاوه بر این، هشدار تلاش برای بازگشایی قفل یا رمز عبور جعلی نیز برای شما فراهم آمده است. در نهایت امکان نمایش محتوای جعلی با رمز عبوری خاص نیز استفاده از گالری والت برای رمز گذاری بر روی عکس ها در تلفن هوشمند را وسوسه انگیزتر می‌کند.

با توجه به فیدبک مثبت کاربران به این اپلیکیشن و امکانات گسترده آن، استفاده از گالری والت برای پنهان سازی عکس‌ها در تلفن هوشمند توصیه می‌شود.

رمز گذاری بر روی فایل در گوشی با اپلیکیشن فولدر لاک

اپلیکیشن فولدر لاک (FolderLock) نیز به صورت رایگان قابل استفاده است. امکان انتخاب بین ویژگی‌های امنیتی، پسوورد، پین، الگو یا فینگر پرینت نیز برای کاربران فراهم آمده است. فولدر لاک نیز علاوه بر رمز گذاری بر روی عکس ها در تلفن هوشمند، قادر به رمز گذاری بر روی هر نوع فایلی در گوشی از جمله، اپلیکیشن‌ها، مخاطبین، صوت، یادداشت‌ها و فایل‌های دیگر است.

رمز گذاری در گوشی

غیر از ویژگی همسان سازی با فضای ابری، فولدر لاک امکاناتی را ارائه می‌دهد، که معمولا در نسخه‌های غیر رایگان قابل دسترسی است.  یکی از این ویژگی‌ها، به عنوان مثال، شناساگر حمله هکرهاست. با پرداخت مبلغ 5 دلار، برای همیشه از شر تبلیغات خلاص خواهید شد. علاوه بر این، به پشتیبانی 24 ساعته و همسان سازی با فضای ابری دسترسی خواهید داشت.

رمزدار کردن تلفن هوشمند.

منبع: ubergizmo

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر