;
coinex

آغاز پایش اطلاعات گوشی های کارکرده ؛ طرح رجیستری و شناسایی گوشی‌های خاموش

پایش اطلاعات گوشی های کارکرده به دلیل مشکلاتی که برخی مشترکین به دلیل روشن کردن گوشی های قدیمی خود دچار آن شده‌اند، آغاز خواهد شد.

به گزارش تکراتو و به نقل از مهر، معاون وزیر ارتباطات در مورد پایش اطلاعات گوشی های کارکرده سخن گفته و اعلام کرده است که گوشی های کارکرده قدیمی در طرح رجیستری دچار مشکل نخواهد شد. به گفته وی برخی از مشترکان تلفن همراه با روشن کردن گوشی‌های قدیمی خود در طرح رجیستری دچار مشکلاتی شده‌اند که برای رفع این مشکلات قرار است به زودی پایش اطلاعات گوشی های کارکرده آغاز شود.

پایش اطلاعات گوشی های کارکرده در طرح رجیستری

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی علاوه بر پرداختن به موضوع پایش اطلاعات گوشی های کارکرده ، به برخی موارد مطرح شده در مورد قطع گوشی‌هایی که پیش از این خریداری شده بودند ولی مورد استفاده قرار نگرفته یا خاموش بودند، اشاره کرد. به گفته وی گوشی‌هایی که پیش از این در شبکه استفاده نمی‌شدند اما اکنون استفاده می‌شوند دچار مشکلاتی هستند.

وی اعلام نمود که در اواخر مهرماه نیز، پایش اطلاعات گوشی های کارکرده انجام شد. وی ادامه داد که با آغاز فرآیند پایش شبکه مخابراتی، ۱۲۰ میلیون شماره شناسه گوشی (IMEI) که متعلق به گوشی‌های در دست مردم بود پایش و در شبکه ثبت شدند. به گفته وی این تعداد مربوط به گوشی‌هایی بود که در آن بازه‌ی زمانی به صورت فعال در حال استفاده بودند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اضافه کرد که هم اکنون، در این بازه زمانی ممکن است برخی از افرادی که تاکنون از گوشی‌های قدیمی خود استفاده نکرده‌اند، دچار مشکل شوند. به گفته وی این گوشی‌های قدیمی که تاکنون استفاده نشده‌اند، ممکن است در اجرای طرح رجیستری مشمول این طرح شوند، یعنی به دلیل عدم ثبت، غیرقانونی تشخیص داده شوند. به گفته وی این گوشی‌های قدیمی در صورتی که مشمول رجیستری شوند، پیامکی مبنی بر اینکه فقط ظرف مدت یک ماه می‌توانند از گوشی خود استفاده کنند را دریافت خواهند کرد.


بیشتر بخوانید : با غیر فعال شدن گوشی در اجرای طرح رجیستری چه باید کرد؟


برای رفع مشکلات مربوط به گوشی‌های کارکرده در طرح رجیستری چه باید کرد؟

معاون وزیر ارتباطات در ادامه در مورد نحوه رفع مشکلات مربوط به گوشی‌های کارکرده‌ای که ممکن است در طرح رجیستری دچار مشکل شوند، سخن گفت و اعلام نمود که مشترکانی که با این مشکل مواجه شده‌اند، می‌توانند با شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس بگیرند و از این طریق مشکل خود را برطرف کنند. وی ادامه داد که شبکه نمی‌تواند نو یا دست دوم بودن این گوشی‌ها را تشخیص دهد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی همچنین اضافه کرد که علاوه بر این اقدامات، قصد دارند تا با کمک اپراتورها و سامانه‌های موجود، اطلاعات دو سال قبل گوشی‌هایی که در شبکه فعال بوده‌اند را شناسایی و پایش کنند. به گفته وی از این طریق گوشی‌هایی که در این بازه زمانی خاموش بوده‌اند، اما مجدداً به شبکه بازگشته‌اند شناسایی می‌شوند و با این اقدام پیامکی برای قطع رجیستری به آنها ارسال نخواهد شد.


بیشتر بخوانید : برای خریدن یک گوشی دست دوم چه نکاتی را باید مد نظر قرار دهیم؟


اجرای مرحله سوم طرح رجیستری تلفن همراه

حسین فلاح جوشقانی نیز در مورد پایش اطلاعات گوشی های کارکرده سخن گفت و در ادامه اعلام نمود که، مرحله سوم طرح رجیستری تلفن همراه، از ۲۸ بهمن ماه برای برند ال جی آغاز می‌شود. وی در ادامه تاکید نمود که مشترکان و خریداران این گوشی باید در زمان خرید دقت لازم را داشته باشند و با شماره گیری #7777* ، نسبت به فعالسازی و استعلام آن اقدام کنند.

وی تاکید نمود که از این تاریخ گوشی‌های ال جی خریداری شده، در شبکه ثبت می‌شوند و بنابراین سایر گوشی‌های این برند در صورتی که خریداری شوند ولی در شبکه ثبت نشوند، قاچاق محسوب خواهند شد و دیگر نمی‌توانند از شبکه مخابراتی کشور سرویس بگیرند.

جوشقانی در ادامه توضیحات خود در مورد فرایند رجیستری، در مورد فرآیند تغییر مالکیت گوشی‌ها نیز سخن گفت و اعلام نمود که این بخش نیز در سامانه رجیستری دیده شده است و متقاضیان از این پس در صورتی که بخواهند سیم کارت جدیدی روی یک گوشی استفاده کنند، باید از طریق کد دستوری #7777* فرآیند تغییر مالکیت را انجام داده و گوشی و سیم کارت خود را قابل استفاده کنند.

پیگیری کلاهبرداری از شماره‌های هوشمند ۹۰۹

فلاح جوشقانی علاوه بر بررسی موضوعات پایش اطلاعات گوشی های کارکرده و اجرای طرح رجیستری، در مورد سوء استفاده از ناآگاهی کاربران در استفاده از شماره‌های هوشمند تلفن ثابت سخن گفت و اعلام نمود که سرویس شبکه هوشمند با کد ۹۰۹، یک سرویس تجاری است و برای استفاده کسب و کارها تعریف شده است. به گفته وی، کسب و کارها با قرارداد اپراتور از این خطوط برای ارائه خدمات خود به مردم استفاده می کنند.

جوشقانی در مورد استفاده از این سرویس تجاری اعلام نمود، که مطابق با مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات، هزینه استفاده از این خدمات باید قبل از ارائه خدمت، به مردم اعلام گردد و اضافه کرد که این هزینه در قبوض تلفن ثابت مشترک درج خواهد شد. وی تاکید نمود که اگر کسب و کاری، مازاد بر این موضوع هزینه‌ای اضافی را از مشترک دریافت کند، مورد تایید نخواهد بود و چنین اتفاقی حتما بررسی و پیگیری خواهد شد.

شکایت از سامانه شماره‌های هوشمند ۹۰۹

جوشقانی در ادامه بیان نمود که تا کنون شکایاتی از سامانه شماره‌های هوشمند ۹۰۹ به آنها اعلام شده است. به گفته وی تاکنون مشترکان نسبت به میزان پرداخت، اعتراضاتی داشته‌اند که البته این موارد در سامانه ۱۹۵ بررسی شده‌اند. وی ادامه داد که تاکنون گزارشی در مورد اینکه از این طریق مبالغی پول رد و بدل شده باشد و یا اقدامات دیگری صورت گرفته باشد، اعلام نشده است. وی تاکید نمود که اگر تاکنون مشترکی با چنین مشکلی روبه رو شده است و یا آن را مشاهده کرده است، حتما آن را از طریق سامانه ۱۹۵ به رگولاتوری اطلاع دهد.

وی در ادامه در مورد هزینه‌ی این سرویس سخن گفت و اعلام نمود که این هزینه‌ای که از مشترک دریافت می‌شود، باید به صورت دقیقه‌ای بوده و با اطلاع مشترک روی قبض تلفن ثابت وی ثبت شود. وی تاکید نمود که مشترکان دقت کنند که به هیچ عنوان هزینه دیگری از دریافت خدمات شماره‌های ۹۰۹ پرداخت نکنند.

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر