;
coinex

هرآنچه باید در مورد گوشی شیائومی می 7 بدانید

شیائومی یکی از پرکارترین و برجسته ترین تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند است. در این نوشتار به ارائه جزییاتی در مورد گوشی شیائومی می 7 این سازنده پرداخته‌ایم.

همه چیز درباره گوشی شیائومی می 7

گوشی‌های سری می (mi) شیائومی همیشه توانسته‌اند راندمان بسیار خوبی را در قبال قیمت خرید خود ارائه کنند و شیائومی می 6 هم که در سال گذشته عرضه شد، این مشخصه را به خوبی نشان داد. این گوشی هوشمند مشخصات سایر گوشی‌های پرچمدار را در قالب یک محصول پرچمدار که حتی چند صد دلار ارزان‌تر از برخی رقبای خود بود، ارائه کرد و از این رو توانست توجه تعداد زیادی از کاربران را به خود جلب کند.

سازنده مشهور چینی گفته است که نمی‌خواهد راهکار خود را تغییر دهد و تصمیم دارد که گوشی شیائومی می 7 را هم با سخت افزارها و قابلیت‌هایی برجسته و قیمتی ارزان‌تر از 500 دلار در اختیار کاربرانش بگذارد. در این نوشتار به ارائه جزییاتی در مورد این گوشی هوشمند پرداخته‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 845

پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 845

کوالکام در ماه دسامبر سال 2017 میلادی از پردازشگر اسنپدراگون 845 خود رونمایی کرد. این سازنده در ساخت تراشه جدیدش تا حد زیادی بر فناوری هوش مصنوعی تکیه کرده و گفته است که اسنپدراگون 845 نسبت به اسنپدراگون 835 از نظر کارایی 10 تا 20 درصد بهتر است و واحد پردازش گرافیکی آدرنو 630 این تراشه نیز می‌تواند 30 درصد راندمان بیشتر را در اختیار کاربرانش بگذارد.

شیائومی همیشه از اولین سازندگانی بوده که گوشی‌های خود را با جدیدترین پردازشگرهای شرکت کوالکام ارائه کرده است و تصمیم دارد که امسال هم این روند را دنبال کند. لی جون (Lei Jun)، مدیر اجرایی این شرکت چینی، چند وقت پیش در کنفرانس سالانه تکنولوژی کوالکام گفت که موبایل می 7 را به عنوان اولین گوشی مجهز به پردازشگر اسنپدراگون 845 در اختیار کاربرانش می‌گذارد.

دوربین‌های متفاوت

دوربین‌های متفاوت

شیائومی در سال میلادی جاری می‌خواهد بر روی دوربین محصولاتش تمرکز بیشتری کند. این سازنده سال گذشته عملکرد و راندمان باتری را در اولویت قرار داد و گوشی‌های ردمی نوت 4 و می ای 1 را بر مبنای این فاکتور ارائه کرد. این دو گوشی هوشمند می‌توانند با یک بار شارژ، به مدت 2 روز کامل فرامین شما را انجام دهند.

هنوز اطلاعاتی در مورد دوربین شیائومی می 7 در دسترس نیست، اما انتظار می‌رود که این گوشی هوشمند با قابلیت‌های عکس‌برداری و فیلمبرداری منحصر بفردی ارائه شود. سازنده مشهور چینی در ساخت می 6 از یک دوربین دوگانه استفاده کرد از این رو می‌توان احتمال داد که در ساخت جانشین آن نیز از همین ترکیب استفاده کند. هنوز مشخص نیست که سنسور ثانویه دوربین شیائومی می 7 از نوع تله فوتو است یا خیر.


بهترین دوربین های دوگانه


 

نمایشگر ساخته شده توسط سامسونگ با نسبت تصویر 18 به 9

نمایشگر ساخته شده توسط سامسونگ با نسبت 18 به 9

نسبت تصویر 18 به 9 در حال تبدیل شدن به یک مشخصه استاندارد در صنعت ساخت موبایل است؛ در این میان شیائومی یکی از اولین سازندگانی بود که می میکس 1 را با این مشخصه در معرض عموم قرار داد. این سازنده می 6 را با این ویژگی ارائه نکرد، اما گفته است که گوشی شیائومی می 7 را با یک نمایشگر دارای نسبت تصویر 18 به 9 عرضه می‌کند.

هنوز هیچ مطلبی در مورد اندازه و رزولوشن تصویر نمایشگر آن منتشر نشده است، اما انتظار می‌رود که این دستگاه یک پنل 6 اینچی را بر روی خود داشته باشد. شیائومی گفته است که یک گوشی جدید را با پنل QHD ارائه می‌کند، اما بعید است که شیائومی می 7، همان محصول مورد نظر محصول باشد.

قابلیت تشخیص چهره 3 بعدی

منابع خبری گفته‌اند که شیائومی می 7 به قابلیت باز کردن قفل نمایشگر از طریق شناسایی چهره مجهز خواهد شد. به نظر می‌رسد که سازنده چینی قصد دارد از فناوری تشخیص چهره به جای اسکنر اثر انگشت در ساخت محصولات جدیدش استفاده کند. لی جون در هنگام رونمایی از گوشی پرچمدار می میکس 2 گفته بود که شیائومی در حال تست کردن راه‌های مختلفی است تا ماژول دوربین سلفی را به مانند آیفون X در شکاف بالایی نمایشگر آن تعبیه کند.

به همین دلیل می‌توان گفت که اگر این سازنده بخواهد از فناوری تشخیص چهره برای باز کردن قفل گوشی استفاده کند، احتمالا شیائومی می 7 را با یک ناچ (بریدگی) شبیه به پرچمدار اپل خواهیم دید.

جک هدفون 3.5 میلی‌متری

جک 3.5 میلی‌متری هدفون

شیائومی سال گذشته جک 3.5 میلی‌متری هدفون را کنار گذاشت تا فضای بیشتری برای یک باتری بزرگتر در اختیار داشته باشد. از این رو می‌توان احتمال داد که گوشی شیائومی می 7 هم بدون این قابلیت عرضه شود. حذف جک هدفون 3.5 میلی‌متری یک حرکت ناخوشایند است؛ اما آنچه که باید در نظر داشت این است که صنعت موبایل جهان می‌خواهد فناوری آنالوگ را کنار بگذارد و به سراغ هدفون‌های وایرلس برود.


بیشتر بخوانید: بهترین هدفون های وایرلس ۲۰۱۸ : با برترین هدفون های بی سیم جهان آشنا شوید


شیائومی در کنگره جهانی موبایل (MWC)

هنوز به طور رسمی گفته نشده است که می 7 در چه تاریخی رونمایی می‌شود، اما از آنجایی که شیائومی گفته است که در نمایشگاه MWC 2018 حضور دارد، شاید در این رویداد از این گوشی هوشمند رونمایی کند. هر چند که بعد از آن عنوان شد که چنین اتفاقی روی نخواهد داد. در این مورد همه چیز کمی مرموز نشان می‌دهد.


بیشتر بخوانید: شیائومی می ۷ در نمایشگاه MWC 2018 رونمایی نخواهد شد


شیائومی بیشتر بر روی بازارهای آسیایی تمرکز دارد، اما دو سال پیش، شیائومی می 5 را در سطح بازارهای جهانی هم عرضه کرد و به همین دلیل احتمال دارد که می 7 را هم در بازارهای مختلف جهانی به فروش برساند.

.

منبع: androidcentral

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر