;
coinex

بهترین عمر باتری گوشی در سال ۲۰۱۸ ؛ کدام باتری عملکرد بهتری دارد؟

کدامیک از گوشی‌های سال ۲۰۱۸ با بهترین عمر باتری همراه هستند؟ اگر به دنبال گوشی همراهی هستید که چند روز روشن بماند یا اینکه می‌خواهید از خرید گوشی‌هایی با عمر باتری ضعیف خودداری کنید، باید اطلاعات دقیقی از ظرفیت باتری آنها داشته باشید. در این متن به شما کمک می‌کنیم که انتخاب دقیق‌تری داشته باشید.

عمر باتری گوشی هوشمند به مولفه‌های زیادی بستگی دارد و تنها به ظرفیت باتری خلاصه نمی‌شود. متغیرهای بسیاری از جمله نرم‌افزارها، کیفیت صفحه نمایش و تنظیمات گوشی همراه در عمر باتری موبایل موثر هستند.

اندازه‌گیری عمر باتری کار پیچیده‌ای است و در نهایت به نحوه‌ی استفاده‌ی شما از گوشی هوشمند بستگی دارد. در گوشی‌هایی با صفحه نمایش اولد، هر پیکسل به تنهایی نقش مهمی دارد. برای مثال تصاویری که رنگ سفید بیشتری دارند نسبت به عکس‌هایی با رنگ‌های تیره‌تر، باتری بیشتری مصرف می‌کنند؛ چراکه هرکدام از پیکسل‌ها به تنهایی انرژی باتری را مصرف می‌کنند.


بیشتر بخوانید: روش های درست شارژ کردن باتری گوشی هوشمند


این در حالیست که نور پس زمینه در صفحه نمایش‌های LCD چنین تاثیری ندارد. حالت آماده باش یا استند بای گوشی نیز از دیگر مولفه‌هایی است که در مصرف باتری نقش دارد. با وجود تمام این متغیرها، نتیجه‌ی آزمون‌های بنچمارک مورد بررسی قرار گرفته و حتی میزان روشنایی صفحه نمایش‌ها در گوشی‌های مختلف با هم مقایسه شده است تا همه چیز به صورت مساوی بررسی شود. در ادامه نتیجه‌ی این بررسی‌ها را مشاهده خواهید کرد؛ با تکراتو همراه شوید.

گوشی‌های حال حاضر با بهترین عمر باتری

۱. بلک بری موشن و کی‌وان

بهترین عمر باتری ؛ بلک بری موشن و کی‌وان

ظرفیت باتری: به ترتیب ۴۰۰۰ و ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت

سیستم پردازشگر اسنپدراگون ۶۲۵ به گونه‌ای عمل می‌کند که عمر باتری بهینه‌ای در اختیار کاربر قرار دهد. گوشی‌های بلک بری موشن و کی‌وان،‌ هر دو از تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۲۵ برخوردارند و به همین دلیل نیز جز گوشی‌های ۲۰۱۸ هستند که بهترین عمر باتری را ارائه می‌کنند.


بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌های 2018


عملکرد تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۲۵، تنها یک گام از تراشه‌های سری ۸ اسنپدراگون پایین‌تر است؛‌ اما یکی از بهترین تراشه‌ها از لحاظ مصرف بهینه‌ی باتری به شمار می‌رود. بنابراین این دو گوشی بلک بری به راحتی می‌توانند دو روز کامل روشن بمانند. البته گوشی بلک بری موشن از ظرفیت باتری ۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی برخوردار است؛ و این در حالیست که مدل کی‌وان از باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت و صفحه نمایش کوچک‌تر بهره می‌برد.

2. هواوی میت 10 پرو

بهترین عمر باتری ؛ هواوی میت 10 پرو

ظرفیت باتری: ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

هواوی میت 10 پرو با باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نیز در میان گوشی‌هایی قرار دارد که بهترین عمر باتری را ارائه می‌کنند. این گوشی با ظرفیت کامل باتری می‌تواند برای کاربرانی با مصرف میانگین، دو روز کامل روشن بماند.


بیشتر بخوانید: پاک کردن کش موجب افزایش عمر باتری گوشی‌های هوشمند می‌شود!


هواوی میت 10 پرو برخلاف دو گوشی بلک‌بری از ویژگی‌های یک گوشی پرچمدار بهره می‌برد. اول اینکه توسط برند هواوی ساخته شده و دوم اینکه به تراشه‌ی کایرین ۹۷۰ مجهز شده است. هواوی توانست در طراحی این مدل، مصرف باتری را در یک سطح قابل قبول حفظ کند. ترکیب تمامی این فاکتورها باعث شده تا عمر باتری فوق‌العاده‌ای همراه با این گوشی هوشمند در اختیار کاربران قرار بگیرد.

۳. سامسونگ گلکسی اس 8 اکتیو

بهترین عمر باتری ؛ سامسونگ گلکسی اس 8 اکتیو

ظرفیت باتری: ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

نسخه‌ی اکتیو گوشی گلکسی اس 8 در مقایسه با نسخه‌ی معمولی گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس، عمر باتری بالاتری دارد. بدنه‌ی این موبایل کمی بزرگ‌تر است که فضای کافی برای تعبیه‌ی باتری بزرگ ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را فراهم می‌کند.

این موبایل از لحاظ سخت‌افزاری، تفاوت چندانی با گوشی اس 8 ندارد. هر دو موبایل به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ مجهز هستند و سایر مشخصات نیز با هم یکسان هستند. بنابراین همان باتری بزرگ‌تر باعث شده تا عمر باتری گلکسی اس 8 اکتیو بیشتر باشد.

البته شاید ظاهر این موبایل برای بسیاری از افراد خوشایند نباشد؛‌ اما اگر به دنبال گوشی همراه با بدنه‌ی مقاوم و عمر باتری بالا هستید، گلکسی اس 8 اکتیو را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

۴. آیفون 8 پلاس

بهترین عمر باتری ؛ ۴. آیفون 8 پلاس

ظرفیت باتری: ۲۶۹۱ میلی‌آمپر ساعت

آیفون 8 پلاس در مقایسه با سایر گوشی‌های این لیست، ظرفیت باتری کمتری دارد. اما به لطف تنظیمات و بهینه‌سازی سیستم عامل آی‌ او اس، این دستگاه می‌تواند عمر باتری قابل قبولی را در اختیار کاربران خود قرار دهد.

آیفون 8 پلاس می‌تواند در روزهای پرمصرف همراه شما باشد؛ البته در چنین روزهایی نباید انتظار داشته باشید که ۲۴ ساعت کامل روشن بماند. با تمام این اوصاف، آیفون ۸ پلاس با این ظرفیت باتری توانست در میان گوشی‌هایی قرار بگیرد که بهترین عمر باتری را دارند.

آیفون ۸ و آیفون X نیز اولین آیفون‌هایی هستند که از تکنولوژی شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند. بنابراین برای شارژ کامل باتری (از صفر تا صد) به کمتر از سه ساعت زمان نیاز دارید.


بیشتر بخوانید: آموزش شارژ سریع گوشی آیفون


5. ال جی جی ۶

بهترین عمر باتری ؛ ال جی جی ۶

ظرفیت باتری: ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت

ال جی جی 6 در مقایسه با سایر گوشی‌های این لیست، عملکرد بهینه‌ای ندارد. این موبایل از اوایل سال ۲۰۱۷ کار خود را آغاز کرد و تنها پرچمدار سال ۲۰۱۷ بود که به تراشه‌ی اسپندراگون ۸۲۱ مجهز شد. این یکی از فاکتورهایی است که امتیاز ال جی جی 6 را کاهش می‌دهد. مصرف باتری در اسنپدراگون ۸۲۱ به اندازه‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ بهینه‌سازی نشده است.


بیشتر بخوانید: نکاتی ساده برای بهبود عمر باتری گوشی هوشمند


باتری ال جی جی 6 در صورت مصرف زیاد نمی‌تواند حتی یک روز هم دوام داشته باشد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم در صورت خرید این موبایل، شارژر آن را همراه داشته باشید. امیدوارم کمپانی ال جی در طراحی ال جی جی 7 در سال ۲۰۱۸ این اشتباه را تکرار نکند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر