;
coinex

گوگل تایید کرد: خبری از حالت شب در اندروید P نخواهد بود

گوگل عاشق مشتریانی است که نظرات خود را پیرامون محصولات و خدمات آن بیان می‌کنند؛ اما وقتی پای اجرای آن به میان می‌آید، داستان چیز دیگری است. این اتفاقی است که برای قابلیت حالت شب یا دارک مود (Dark Mode) نیز رخ داده است. کاربران اندروید از مدت‌ها قبل خواهان ارائه آن بوده‌اند.

برای آنها که ابزار Issue Tracker گوگل (ابزاری برای دنبال کردن مشکلات نرم‌افزاری) را دنبال می‌کنند، مشاهده پیام زیر بسیار شگفت آور بود:‌

تیم مهندسان ما این ویژگی را اضافه کرده‌اند. این قابلیت در نسخه‌ آتی اندروید منتشر خواهد شد

همانطور که انتظار می‌رفت این خبر بسیار برای خوشحال کننده بود. آنها مدت‌ها بود که چشم به راه قابلیت حالت شب نشسته بودند و اکنون در مواجهه با این خبر قرار داشتند که در نسخه آتی اندروید پی (Android P) این مهم افزوده خواهد شد. اما این خوشحالی زیاد دوام نداشت. زمانی که گوگل در رد این خبر گفت که عدم ارتباط صحیح با تیم گرداننده “پروژه متن باز اندروید” عامل این سوء تفاهم شده است.

نماینده پشتیبانی گوگل اشاره کرد که افزودن رابط کاربری (UI) حالت شب به فهرست گزینه‌های برنامه‌نویسان از طرح‌های این شرکت است. موضوعی که می‌تواند در تولید و آزمایش اپلیکیشن‌هایی که حالت شب را اجرا می‌کنند به توسعه‌دهندگان این امر کمک کند.

حالت شب

نور آبی (و یا سایر نور‌های سرد) ساطع شده از نمایشگر‌هایی نظیر تلفن‌های همراه هوشمند بر ترشح هورمون ملاتونین و تنظیم ریتم‌های شبانه بدن انسان تاثیر می‌گذارد. برخورد نور‌های سرد با چشم انسان در شب هنگام منجر می‌شود که ساعت بیولوژیک بدن در زمان‌بندی دچار مشکل شود و این موضوع مشکلات خواب را برای بسیاری از کاربران اسمارت‌ فون‌ها به ارمغان می‌آورد. از دیگر اثرات نور آبی نمایشگرها می‌توان به افزایش خستگی چشم اشاره کرد.

استفاده از قابلیت‌هایی نظیر اپلیکیشن‌های حالت شب (Night Mode) منجر به کاهش نور‌های سرد و جایگزینی آن با نور‌های گرم‌تر در نمایشگر‌ها می‌شود. همچنین این قابلیت در اسمارت‌فون‌ های دارای نمایشگر OLED منجر به صرفه جویی بسیار در انرژی، حفظ شارژ دستگاه و کمک به طول عمر بیشتر باتری می‌شود.

با توجه به اینکه سابقا این قابلیت در گوگل پیکسل دو به همراه آپدیت‌هایی دیگر دیده شده بود و یکی از عوامل جذابیت سری پیکسل به شمار می‌رفت، لزوم طرح این پرسش را مطرح می کند که آیا این جنجال کوچک خواهد توانست گوگل را متقاعد کند تا حالت شب را همین امسال و در آپدیت اندروید P جای دهد؟

بیشتر بخوانید:

.

منبع : TheAndroidSoul

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر