;
coinex

برندهای جدید مشمول رجیستری ؛ سامسونگ، نوکیا، سونی، تکنو و هوآوی

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اعلام نمود که برندهای جدید مشمول رجیستری ، سامسونگ، نوکیا، سونی، تکنو و هوآوی خواهند بود.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، حسین فلاح جوشقانی،  رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در اطلاعیه‌ای در مورد برندهای جدید مشمول رجیستری سخن گفته است. جوشقانی اجرای طرح رجیستری تلفن همراه را  برای گوشی‌های مدل نوکیا، سونی، تکنو و هوآوی، تا ۱۴ اسفند ماه سال جاری لازم الاجرا اعلام کرد.

اعلام برندهای جدید مشمول رجیستری

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اعلام کرد که علت در نظر گرفتن فاصله زمانی دو هفته‌ای برای اعلام برندهای جدید مشمول رجیستری ، ارایه اطلاعات مورد نیاز به مردم است. وی تاکید کرد که این امر در راستای حفظ حقوق مشترکین و همچنین جلوگیری از فروش گوشی‌های قاچاق به جای گوشی‌های قانونی انجام می‌گیرد.

وی در ادامه صحبت‌های خود در مورد برندهای جدید مشمول رجیستری در مورد فرایندهایی که کاربران گوشی تلفن همراه باید از آن مطلع شوند، سخن گفت و ادامه داد که  پیش از این کاربران در زمان خرید گوشی تلفن همراهی که مشمول طرح احراز اصالت تجهیزات دارای سیم‌کارت بودند، از طریق کد دستوری #۷۷۷۷* شناسه بین‌المللی (IMEI)  گوشی را استعلام می‌کردند؛ اگر پاسخ استعلام شناسه مثبت باشد، می‌توانند از قاچاق نبودن گوشی مطمئن شوند و آن را خریداری کنند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بر استعلام تلفن‌های همراه پیش از خرید آنها تاکید کرد و در ادامه به این نکته اشاره کرد که کاربران در هنگام خرید گوشی باید حتماً دقت کنند که علاوه بر استعلام  IMEI، بر روی جعبه یا کارت گارانتی نیز باید کد فعال‌سازی گوشی درج شده باشد، بنابراین در صورتی که کد فعال‌سازی بر روی جعبه وجود نداشته باشد، خریدار باید از خرید گوشی صرف نظر نماید زیرا ممکن است قاچاق باشد.


بیشتر بخوانید : بررسی مشکلات طرح رجیستری موبایل؛ فروشندگان با چه مشکلاتی روبه رو هستند؟


فرایند فعال سازی تلفن‌های همراه ضروری است!

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در مورد برندهای جدید مشمول رجیستری سخن گفت و در ادامه تصریح کرد که بعد از استعلام گوشی و اطمینان از قاچاق نبودن آن، فرایند دیگری که خریداران تلفن‌های همراه باید در نظر داشته باشند، فعال‌سازی گوشی خریداری شده است. وی اعلام کرد که خریداران می‌توانند برای انجام این کار در سامانه *۷۷۷۷# گزینه دوم را که عنوان آن فعال‌سازی است را انتخاب کنند.

به گفته وی در ادامه کاربران باید به ترتیب شناسه IMEI گوشی و شماره سیم‌کارتی که از آن بر روی این گوشی استفاده خواهد شد و کد فعال‌سازی را وارد کنند. در ادامه پس از انجام این کار، کاربر پیغامی را دریافت می‌کند که در آن اعلام شده است، در حال فعال‌سازی چه نوع گوشی با چه مشخصاتی است. در صورتی که کاربر این مورد را تایید کند، گوشی در شبکه برای وی فعال خواهد شد.

انتقال مالکیت در طرح رجیستری تلفن همراه

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اضافه کرد که یکی دیگر از فرایندهای ضروری که کاربران باید از آن اطلاع داشته باشند، انتقال مالکیت است. به گفته وی این فرایند برای واگذاری گوشی‌های دست دوم در طرح رجیستری پیش‌بینی شده است و فروشندگان تلفن همراه باید در نظر داشته باشند که IMEI گوشی را به همراه شماره تلفن خریدار در سامانه #۷۷۷۷* وارد کنند تا کد فعال‌سازی برای خریدار صادر گردد و مشکلی در مورد انتقال مالکیت در طرح رجیستری ایجاد نشود.


بیشتر بخوانید : آغاز مرحله سوم طرح رجیستری موبایل برای گوشی های دست دوم از هفته آینده!


اطلاع رسانی در مورد ثبت و فعال‌سازی تلفن‌های همراه ضروری است!

جوشقانی همچنین در مورد اطلاع رسانی‌های لازم برای طرح رجیستری موبایل سخن گفت و تاکید کرد که تمامی  فروشندگان گوشی تلفن همراه و همچنین تجهیزات دارای سیم‌کارت، وظیفه دارند تا فرایندهای ثبت و فعال‌سازی را در قالب بروشور و تراکت در فروشگاه‌های خود اطلاع‌رسانی کنند تا مردم از تمامی موارد مورد نیاز اطلاع داشته باشند.

به گفته وی گوشی‌ها و سایر تجهیزاتی که پیش از این در شبکه فعال بوده‌اند، مشمول طرح رجیستری تلفن همراه نخواهند بود و طرح احراز اصالت تجهیزات دارای سیم‌کارت، فقط مربوط به گوشی‌ها و تجهیزات دارای سیم‌کارتی است که پس از اعلام طرح از سوی کاربران خریداری می‌شوند. وی تاکید کرد که اگر گوشی فعالی به شخص دیگری واگذار شود، باید فرایند تغییر مالکیت و فعال‌سازی آن طبق فرایندی که سازمان اعلام کرده است، انجام گیرد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی درباره زمانبندی انجام گرفته برای اجرای طرح رجیستری موبایل در مورد انواع مختلف برندها سخن گفت و اعلام کرد که قرار است سایر برندهای جدید مشمول رجیستری به زودی معرفی شوند. وی تاکید کرد که البته پیش از اجرای طرح رجیستری برای هر برند، اطلاع‌رسانی‌های لازم درباره زمان اجرای آن انجام خواهد شد.

آیا فاز بعدی رجیستری مربوط به برند سامسونگ است؟

پیش از اعلام خبر مربوط به برندهای جدید مشمول رجیستری ، بسیاری از فعالان بازار گوشی‌های تلفن همراه منتظر اعلام خبر رجیستری برند سامسونگ در فاز جدید بودند، زیرا سامسونگ یکی از اصلی ترین و پراستفاده ترین گوشی‌های حال حاضر در کشور است که بسیاری از مردم از آن استفاده می‌کنند و خواهان بسیاری در ایران دارد.

ال جی مشمول رجیستری شد!

فاز قبلی اجرای طرح رجیستری تلفن همراه  که ۲۸ بهمن ماه سال جاری آغاز شد، مربوط به برند ال‌جی بود. فاز اول اجرای این طرح مربوط به برند اپل بود که البته اجرای طرح رجیستری برای این محصول مشکلات زیادی را هم برای فروشندگان و هم برای خریداران ایجاد کرد. در مراحل بعدی اجرای طرح رجیستری، گوشی‌های گوگل، بلک‌بری و موتورولا به عنوان برندهای مشمول طرح ثبت تلفن همراه معرفی شدند و در ادامه کمیته رجیستری، تاریخ ۱۴ بهمن ماه را زمان اجرای طرح رجیستری برای گوشی‌های ال جی اعلام کرد.

براساس اطلاعات موجود در این زمینه و اظهار نظر مسئولان، قرار است از ۲۸ بهمن ماه برند ال جی مشمول اعمال سیاست‌های رجیستری گردد و در نهایت نیز تاکید شد که تا پایان سال تمامی برندهای جدید مشمول رجیستری خواهند شد و تا پایان سال هیچ برند و مدلی از طرح خارج نخواهد بود.

در پایان باید اشاره کرد که اگر کسانی قصد خرید این مدل از گوشی‌ها را از تاریخ ۱۴ اسفند دارند، باید حتما مراحل ثبت و فعال‌سازی آنها را در شبکه انجام دهند تا بتوانند از خدمات شبکه تلفن همراه برای این گوشی‌ها استفاده کنند.


بیشتر بخوانید : تکلیف سایر گوشی ها در طرح رجیستری ؛ ال جی مشمول رجیستری شد!


.

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر