;
coinex

آغاز مرحله سوم طرح رجیستری موبایل برای گوشی های دست دوم از هفته آینده!

آغاز مرحله سوم طرح رجیستری موبایل برای گوشی های دست دوم از هفته آینده!

معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، در مورد آغاز مرحله سوم طرح رجیستری موبایل تحت عنوان انتقال مالکیت سخن گفت و ادامه داد که این مرحله مربوط به گوشی‌های دسته دوم است.

به گزارش تکراتو و به نقل از مهر، دهقانی نیا در یک نشست خبری از آغاز مرحله سوم طرح رجیستری موبایل از هفته آینده خبر داده است. به گفته وی این طرح که انتقال مالکیت گفته می‌شود مربوط به افرادی است که قصد دارند تا گوشی خود را بفروشند و یا اینکه گوشی دست دوم خریداری کنند. به گفته وی لازم است تا تمامی مراحل اصالت کالا و فعال سازی آن مطابق با اعلام قبلی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام گیرد.

معاون فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ادامه صحبت‌های خود در مورد آغاز مرحله سوم طرح رجیستری موبایل تاکید نمود که اگرچه تاکنون سه برند مشمول اجرای طرح رجیستری شده‌اند اما فروشندگان تلفن همراه و واحدهای صنفی باید تنها گوشی‌هایی را خریداری کنند که اصالت آنها یعنی قاچاق نبودن آنها ثابت شده باشد حتی اگر این گوشی‌های دست دوم از برندهایی باشند که هنوز مشمول طرح رجیستری نشده‌اند.

به گفته معاون فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، علت این امر این است که، به زودی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز قصد دارد تا تمام برندهای تلفن همراه را مشمول اجرای طرح رجیستری تلفن همراه نماید.

اجرای موفقیت آمیز طرح رجیستری تلفن همراه در کشور

معاون فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ادامه صحبت‌های خود در مورد آغاز مرحله سوم طرح رجیستری موبایل در کشور، به موفقیت‌های به دست آمده در مورد اجرای طرح رجیستری اشاره کرد و تاکید نمود که آمارهای به دست آمده از گمرک نشان می‌دهد که اجرای این طرح تاکنون به خوبی و با موفقیت پیش رفته است.

وی ادامه داد که در نه ماهه ابتدای سال ۹۶ معادل ۲۷۸ میلیون دلار گوشی وارد کشور شده است در حالی که این رقم در همین مدت مشابه در سال گذشته ۱۴۷ میلیون دلار بوده است. بنابراین اجرای طرح رجیستری موبایل باعث شده تا واردات تلفن همراه، رشد ۱۶۰ درصدی، آن هم به صورت رسمی، داشته باشد.

دهقانی نیا تاکید نمود که تمامی افرادی که عرضه گوشی تلفن همراه انجام می‌دهند باید از طریق کد دستوری ابلاغ شده، نسبت به تعیین اصالت گوشی خریداری شده خود اقدام نمایند و از اینکه گوشی خریداری شده توسط آنها قاچاق نیست، مطمئن شوند.

وی در ادامه اعلام نمود که در صورتی که این مورد در نظر گرفته نشود ممکن است مشکلاتی در ادامه برای استفاده از تلفن همراه پیش آید. به گفته وی مردم هم فقط باید گوشی‌هایی را از فروشندگان خریداری نمایند که از اصالت آنها اطمینان حاصل شده است. روش‌های اطلاع از اصالت گوشی‌ها در اطلاعیه‌های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام شده است.

افزایش واردات قانونی تلفن همراه به کشور بعد از رجیستری

به گفته دهقانی نیا، بیش از ۷۰ درصد گوشی‌هایی که وارد شبکه می‌شوند، به صورت رسمی وارد کشور شده‌اند. وی در ادامه اعلام نمود که سایر گوشی‌هایی که به صورت رسمی وارد نشده‌اند و ورود آنها به کشور به صورت قاچاقی بوده است، کم کم در حال خروج از شبکه ارتباطی هستند.

دهقانی نیا در ادامه اعلام نمود که افرادی که قبل از ۱۴ آذرماه نسبت به خرید گوشی خود اقدام نموده‌اند، دارندگان  گوشی مجاز هستند اما تلفن‌های همراهی که بعد از این تاریخ وارد شبکه شده باشند لازم است تا حتما مراحل اصالت تلفن همراه برای آنها انجام گیرد.

صفار رئیس اتحادیه واردکنندگان گوشی‌های تلفن همراه نیز به آغاز اجرای مرحله سوم طرح رجیستری موبایل در کشور اشاره نمود و اعلام کرد که بیش از دو سال است که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز وارد پروسه اجرای طرح رجیستری گوشی‌های تلفن همراه شده است. به گفته وی این طرح به خوبی در کشور در حال اجراست.

رئیس اتحادیه واردکنندگان گوشی‌های تلفن همراه ادامه داد که، غیر از گوشی‌هایی که تاکنون مشمول طرح رجیستری شده‌اند برندهای دیگری نیز در بازار وجود دارند که توانسته‌اند بیشترین سهم را در بین گوشی‌های تلفن همراه داشته باشند اما هنوز مشمول طرح نشده‌اند که در این راستا از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز درخواست شده است که حداکثر تا ۲۲ بهمن سایر مدل‌ها را نیز تحت پوشش طرح رجیستری قرار دهد.

رئیس اتحادیه واردکنندگان گوشی‌های تلفن همراه همچنین اعلام نمود که میزان واردات رسمی تلفن‌های همراه به کشور در حال افزایش است اما با این وجود باز هم نیاز کشور بسیار بالاتر از این مقدار واردات است. وی تاکید نمود که نباید اجازه داد تا این نیاز از طریق واردات قاچاق تامین شود.

صفار در ادامه علاوه بر پرداختن به موضوع آغاز اجرای مرحله سوم طرح رجیستری موبایل ، در مورد مضرات گوشی‌های قاچاق بر سلامت تاکید نمود و ادامه داد که این موضوع بسیار مهم است و لازم است تا توسط مردم نیز مورد توجه قرار گیرد. بنابراین به گفته وی لازم است تا کشور به سمت واردات رسمی پیش برود.

هدف اولیه از اجرای طرح رجیستری تلفن همراه

در ادامه ابراهیم درستی رئیس اتحادیه فروشندگان گوشی‌های تلفن همراه و لوازم جانبی به هدف اولیه از اجرای طرح رجیستری موبایل یعنی واردات رسمی تمامی برندهای گوشی تلفن همراه به کشور اشاره نمود. به گفته وی پیش از اجرای این طرح در کشور، سالانه دو هزار میلیارد تومان بابت قاچاق تلفن همراه هزینه می‌شد که سود آن در اختیار قاچاقچیان قرار می‌گرفت. به گفته وی در این شرایط نه تنها دولت سود نمی‌کرد بلکه نمی‌توانست هیچ عوارضی را نیز دریافت کند. وی ادامه داد که واردات گوشی قاچاق به ضرر مردم است و باعث می‌شد تا فروشندگان گوشی‌های رسمی نیز تحت فشار قرار گیرند.

 

بیشتر بخوانید :

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر