;
coinex

آیا حمله سایبری روسیه به مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی 2018 واقعیت دارد؟

مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی 2018، مورد حمله سایبری روسیه قرار گرفت. هکرهای روسی سعی در مسئول جلوه دادن کره شمالی بودند.

مقامات جامعه‌ی اطلاعاتی ایالات متحده، اعلام کردند که اداره‌ی اصلی اطلاعات روسیه (GRU) در جریان مراسم افتتاحیه‌ی المپیک زمستانی ۲۰۱۸، توانسته‌ است به ۳۰۰ کامپیوتر در محل برگزاری این بازی‌ها نفوذ کند. حمله سایبری روسیه باعث شد روترها هک شوند و بدافزاری در حین اجرای این مراسم توزیع گردد. خوشبختانه خود مسابقات از این حمله در امان ماند.


بیشتر بخوانید : بیانیه سامسونگ در ارتباط با عدم توزیع هدایای المپیک زمستانی ۲۰۱۸ به ورزشکاران ایرانی


آیا حمله سایبری روسیه تلافی جویانه بود؟

مقامات مسئول حدس می‌زنند که حمله سایبری روسیه اقدامی تلافی‌جویانه بوده است و آن این کار را در واکنش به محرومیت ورزشکاران روسی در این مراسم انجام داده‌اند. در ماه دسامبر، کمیته‌ی بین‌المللی المپیک اعلام کرد که ورزشکان روسیه را به علت دوپینگ سازمان‌یافته از حضور در المپیک زمستانی ۲۰۱۸ محروم کرد.

واشنگتن پست اعلام کرد که اداره‌ی اصلی اطلاعات روسیه به‌منظور پنهان کردن حمله سایبری روسیه و رد پای موجود، از آدرس‌های آی‌پی متعلق به کره‌ی شمالی استفاده کرده است تا بتوانند این کشور را که در سال‌های اخیر روابط پرالتهابی با کره‌ی جنوبی و ایالات متحده داشته است، مقصر جلوه دهند.


بیشتر بخوانید : گلکسی نوت ۸ هدیه سامسونگ به ورزشکاران المپیک زمستانی ۲۰۱۸ بجز کره شمالی و ایران!


نتایج حمله سایبری روسیه به مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی 2018

مقامات المپیک در ابتدای بازی‌ها تأیید کردند که یک حمله‌ی سایبری به وقوع پیوسته است و مشکلاتی را باعث شده است.  اما مسئولین صحبتی از افرادی که در این کار دست داشتن به میان نیاوردند. این حمله دسترسی به اینترنت و وای‌فای را در جریان مراسم افتتاحیه قطع کرد و توانست وب‌سایت این رویداد را نیز از کار بیاندازد.

.

منبع : zoomit

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر