;
coinex

کاهش قیمت لپ تاپ ؛ سال آینده لپ تاپ ارزان می‌شود!

رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران در مورد کاهش قیمت لپ تاپ سخن گفت و اعلام کرد که اوایل سال آینده لپ تاپ ارزان خواهد شد.

به گزارش تکراتو، رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران به اجرایی شدن کاهش نرخ تعرفه واردات لپ‌تاپ در سال ۱۳۹۷ از ۱۵ به پنج درصد اشاره کرد و ادامه داد که این کاهش تعرفه، موجب کاهش قیمت لپ تاپ تا اردیبشهت ماه سال آینده خواهد شد. به گفته وی توافقاتی مبنی بر اجرای کف تعرفه برای لپ‌تاپ انجام شده است و تاکید کرد که از سال ۱۳۹۷ واردات لپ‌تاپ با تعرفه پنج درصد انجام و آن تعرفه ۱۵ درصدی که قبل از این اجرا می‌شد، ملغی خواهد شد.


بیشتر بخوانید : کاهش تعرفه گمرکی واردات لپ‌تاپ ؛ آیا قیمت‌ لپ‌تاپ در بازار ایران پایین می‌آید!


کاهش قیمت لپ تاپ راهی برای مبارزه با قاچاق آن

میرمهدی با بیان این‌که با این اتفاق جلوی کم اظهاری و قاچاق لپ‌تاپ گرفته خواهد شد، بیان کرد که متاسفانه برخی با استفاده از عنوان تولید ملی، جیب مردم را خالی می‌کنند. رییس صنف فناوران یارانه تهران در پاسخ به این سوال که آیا با اجرای تعرفه پنج درصد برای واردات لپ‌تاپ قیمت این محصول کاهش خواهد یافت یا نه، اظهار کرد که زمانی که یک لپ‌تاپ ۵۰۰ یا هزار دلاری وارد می‌شود، مسلما با کاهش ۱۰ درصدی تعرفه، قیمت آن نیز کاهش خواهد یافت.

دستورالعمل کاهش قیمت لپ تاپ چه زمانی اجرایی می‌شود؟

میرمهدی اعلام نمود که از اول فروردین‌ سال ۱۳۹۷ این کاهش تعرفه اجرایی خواهد شد و اظهار کرد که آنها حتما تا قبل از انتهای سال مجوز کاهش قیمت لپ تاپ را خواهند گرفت. رییس صنف فناوران یارانه تهران با بیان این که خرید لپ‌تاپ با دلار انجام می‌شود، اعلام کرد که گمرک هم بر مبنای دلار مبلغ را تعیین می‌کند که مسلما در یک لپ‌تاپ ۱۰۰۰ دلاری این کاهش تعرفه تاثیرگذار خواهد بود، چرا که ۱۰ درصد مبلغ کمی نخواهد بود و حتما باعث کاهش قیمت لپ تاپ خواهد شد.

میرمهدی کمیجانی تاکید کرد که اگر کاهش تعرفه بر روی کاهش قیمت لپ تاپ تاثیرگذار نبود آنها اصلا دنبال کاهش آن نمی رفتند و اظهار کرد که آنها خود را به آب و آتش زده اند تا این کاهش تعرفه انجام شود و باعث شود کالا ارزان‌تر به دست مصرف‌کننده برسد و اگر قرار است کاهش تعرفه باعث کاهش قیمت نشود، با آن مخالف خواهند بود.

کاهش قیمت لپ تاپ حتمی است!

میرمهدی تاکید کرد که کاهش قیمت لپ تاپ در بازار حتما اتفاق خواهد افتاد و اظهار کرد که یک زمانی محصولات حوزه IT در سبد خرید خانوارها وجود داشت، اما با افزایش تعرفه‌ها قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده و همه تلاش‌ها برای کاهش تعرفه برای این است تا قدرت خرید مردم بالا برود و دوباره کالای IT در سبد خانوار قرار گیرد.

رییس صنف فناوران یارانه تهران با طرح این پرسش که اگر قرار است تا با کاهش تعرفه‌ها قیمت لپ‌تاپ کاهش پیدا نکند، پس این همه تلاش برای کاهش تعرفه برای چیست؟ گفت: اگر قرار است که این کاهش تعرفه برروی قیمت تاثیر نگذارد، پس چه فرقی می‌کند ۱۰ درصد، ۲۰  یا پنج درصد باشد!؟ در واقع تمام این تلاش‌ها برای این است که مردم برای خرید به فروشگاه‌ها مراجعه کنند.

میرمهدی کمیجانی در پایان اشاره کرد که در حال حاضر به تدریج خرید لپ‌تاپ‌های دست دوم در کشور رونق گرفته است و ادامه داد که حتما این به ضرر اقتصاد کشور خواهد بود که ما مصرف‌کننده کالاهای دست دومی باشیم که در کشورهای دیگر چهار یا پنج سال کار کرده‌اند.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (5 نظر)

    خدایی اینا راجب ملت چی فکر کردن ? خودتونید …بوی از انسانیت نبردن فقط بفکر سیاست های پلید خودشون که سرمایه هاشون بیشتر کنن به هر قیمتی و از هر روشی شده

    پاسخ

    خخ اره جون عمش،قبل عید میخواستم بخرم اشتباه کردم به اینارو باور کردم .یه مشت چوپان دروغگو ریختن تو ایران و دارن به ریشمون میخندن. اون لپ تاپی که من قبل عید میتونستم با 5 میلیون بخرمش الان شده 13 میلیون. ……خوردید که ارزون میشه

    پاسخ

    اره دیدیم چقدر ارزون شد الان مایی که نیاز اساسی به لب تاب داریم نمی تونیم بریم سمتش شماها فقط بلدین قیمت رو زیاد کنین بعدم بندازین گردن امریکا و تحریم

    پاسخ

    واقعا ممنون لب تاب ۵ تومنی سال قبل الان شده ۹ تومن ، دمتون گرم با این میزان کاهش قیمت😂😂

    پاسخ

    اینکه جک سال نود شش بود.دیدیم چقد امسال ارزون شد!!! کم کم یه تومن رفت رو قیمتش تازه پایینترین مدلاش

    پاسخ