;
coinex

ارائه اینترنت 4G در ماه توسط ودافون و نوکیا!

دو شرکت نوکیا و ودافون با همکاری هم قصد ارائه اینترنت 4G در ماه را دارند. این دو شرکت اینترنت را در ماه راه اندازی خواهند کرد.

به گزارش تکراتو، شرکت مخابراتی ودافون با همکاری شرکت نوکیا در پی راه‌اندازی و ارائه اینترنت 4G در ماه  هستند. یک شبکه اینترنت در کره ماه راه اندازی می‌شود و از این پس پخش زنده تصاویر ماه با کیفیت اچ‌.دی امکان پذیر است.

ارائه اینترنت 4G در ماه !

البته پوشش شبکه سلولی در زمین به اندازه‌ای که باید باشد نیست، اما این مسئله باعث نمی‌شود که شرکت مخابراتی ودافون (Vodafone) و نوکیا از ارائه اینترنت 4G در ماه دست بردارند. این کار در نگاه اول ممکن است بی‌معنی به نظر برسد، اما یک هدف جدی پشت آن وجود دارد. این شبکه‌ی تبادل داده، از ارتباط یک کاوشگر بدون سرنشین پشتیبانی می‌کند که برای پرتاب در سال 2019 آماده شده است.

شرکت فضایی جدید آلمانی موسوم به PTScientists سالهاست که در حال برنامه‌ریزی برای ماموریت در ماه است. این شرکت با شرکت آئودی همکاری می‌کند و مشغول تولید و راه‌اندازی دو کاوشگر کواترو ( quattro) برنده XPrize  به ماه هستند که در سال 2019 هر دو کاوشگر، سطح ماه را بررسی می‌کنند و با دقت به سایت فرود آپولو 17 بازمی‌گردند.

در حال حاضر این شرکت با ودافون و نوکیا برای ایجاد و ارائه اینترنت 4G در ماه همکاری خود را آغاز کرده است تا ویدیوهایی با کیفیت بالا به زمین مخابره شوند. ایستگاه زمینی ودافون همانطور که کاوشگرها در حال جمع‌آوری تصاویر و ویدئو از مناظر مختلف ماه هستند، با آنها ارتباط برقرار خواهند کرد.

شبکه 4G از باند فرکانس 1800 مگاهرتز برای ارسال ویدئوی HD استفاده می‌کند که سپس به شرکت PTS Scientists  در برلین متصل می‌شود. شرکت نوکیا نیز در حال ساخت ابزار فضایی شبکه است که وزن آن در کل کمتر از یک کیلوگرم خواهد بود. شبکه 4G انرژی بیشتری نسبت به رادیو آنالوگ دارد و اجازه می‌دهد مقدار زیادی از داده‌ها بین کاوشگرها و ایستگاه زمینی انتقال یابند.

همکاری شرکت‌های فناوری برای ارائه اینترنت 4G در ماه

مارکوس ولدون از شرکت نوکیا اعلام نمود که آنها بسیار خوشحالند که ودافون نوکیا را به عنوان شریک فناوری خود انتخاب کرده است. این ماموریت مهم، توسعه تکنولوژی‌های فضایی جدید برای شبکه‌های اطلاعاتی، پردازش و ذخیره‌سازی در آینده است و به پیشرفت زیرساخت ارتباطات مورد نیاز دانشگاهیان، صنایع و موسسات آموزشی در انجام تحقیقات قمری کمک خواهد کرد.

وی اضافه کرد که این کار به طور بالقوه پیامدهای فراوانی را برای بسیاری از ذی‌نفعان و بشریت به عنوان یک کل در بر دارد و ادامه داد که قرار است در ماه‌های آینده، قبل از راه‌اندازی در سال 2019، با ودافون و دیگر شرکا همکاری نزدیک‌تری داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر