;
coinex

بررسی اپلیکیشن دال ؛ هر آنچه که باید در مورد اپلیکیشن مسیریاب دال بدانید

اپلیکیشن دال یک اپلیکیشن ایرانی در زمینه نقشه و مسیریابی است که به کاربران امکان می‌دهد هر آنچیزی که در نرم‌افزار ویز در اختیار داشتند، از طریق این اپلیکیشن در اختیار داشته باشند و برای رفتن به مقاصد و آدرس‌های موردنظرشان از آن استفاده کنند. امکانات بی‌نظیر اپلیکیشن دال، این برنامه را به کاملترین اپ موجود در بین اپ‌های مشابه خود کرده است.

همگی ما روزگاری برای رفتن به شهر، آدرسی و یا یک محله، نیاز به پرسیدن نفر به نفر داشتیم. گهگاه حتی با راهنمایی‌های اشتباه، مسیرمان را گم می‌کردیم. روزگاری که برای رسیدن به مقصدمان فقط اسم مقصد را می‌دانستیم و مسیر خروج از شهرمان را که بعضا برای دانستن آن نیز می‌بایست از افراد با تجربه دیگر پرس‌وجو می‌کردیم.

اما روزگار گذشت و به جایی رسید که نقشه‌های کاغذی کاملی تولید شد که مشخصات خوبی را در اختیار مردم قرار می‌داد. این نقشه‌ها در زمان خود اتفاق خوبی بود که کمک فراوانی به ما می‌کرد، ولی واضح و گویا نبودنشان و بسیاری از مشکلات دیگر باعث شد که کارایی لازم را نداشته باشند.

بسیاری از افراد مسیر حدودی را می‌دانستند، ولی اینکه چگونه باید در این مسیر رانندگی کنند و یا جزئیات ریزتر را ببینند سوالی بود که هیچ وقت پاسخ داده نشد. از طرف دیگر پیدا کردن بعضی از مقاصد ریز که هیچ اطلاعاتی از آن نداشتیم واویلایی بود.

اپلیکیشن دال

بازهم زمان گذشت و تکنولوژی پیشرفت کرد و گوشی‌های هوشمند روانه بازار شد که دارای سیستم عامل بودند و برای این سیستم عامل‌ها که یکی از مشهورترین آنها، اندروید بود نرم افزارهای زیادی عرضه شد. بسیاری از خدمات مورد نیاز کاربران را پوشش داد که در این بین نرم افزارهای نقشه و مسیریاب یکی از بهترین ابزارهایی بود که ظاهر شد.

خلاصه کلام، با آمدن اپلیکیشن ویز که مورد استفاده بسیاری از رانندگان ایرانی بود و در بین ایرانیها، بیشترین استفاده را رانندگان اسنپ داشتند جنجال زیادی در مورد این اپلیکیشن به راه افتاد که درنهایت منجر به مسدود شدن آن شد.

درخواست و نیاز کاربران برای یک اپلیکیشن مسیریاب باعث شد بسیاری از توسعه دهنگان ایرانی نسبت به طراحی اپلیکیشن نقشه  و مسیریاب فعال شوند که معروف‌ترین نمونه آنها، اپلیکیشن دال بود که البته حواشی زیادی نیز به همراه داشت.


بیشتر بخوانید: اپلیکیشن ویز فیلتر شد تا مسیریاب دال پا بگیرد؛ آیا این یک رقابت سالم است؟


در ادامه به بررسی  این اپلیکیشن از نظر ویژگی‌ها، ضعف‌ها و امکاناتی که به کاربرانش ارائه می‌دهد، می‌پردازیم. بدیهی است که بسیاری از امکانات جزئی این اپلیکیشن مطرح نخواهد شد و صرفا به امکانات ویژگی‌های اصلی آن خواهیم پرداخت.

بررسی اپلیکیشن دال و ویژگی‌های آن

برای اعلام ویژگی‌های اپلیکیشن دال ذکر یک نکته الزامی است که با تمام تلاش‌های مسئولین این اپلیکیشن، شباهت دال به ویز یکی از نکات اصلی است که در سرتاسر استفاده از این اپلیکیشن برای همه کاربران قابل مشاهده است. با ما همراه باشید تا بیش از این با اپلیکیشن مسیریاب دال آشنا شوید.

نقشه فارسی با امکانات متنوع در اپلیکیشن دال

یکی از امکانات اصلی اپلیکیشن دال، امکان مشاهده نقشه کاملا فارسی است که البته از نقشه گوگل بهره می‌گیرد. در این اپلیکیشن به راحتی می‌توانید ترافیک لحظه‌ای شهر و محله خودتان را ببینید و برای سفر برنامه‌ریزی کنید. در اپلیکیشن دال نقشه به صورت کامل در همه شهرها فعال بوده و بر خلاف بعضی دیگر از برنامه‌های مسیریابی که مختص یک شهر یا یک استان است، در این اپلیکیشن همه شهرهای بزرگ تحت پوشش دال بوده و همه کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند.

اطلاعات خیابانها، جاده‌ها، آزادراه‌ها و معابر درون شهری در این اپلیکیشن کامل بوده و دسترسی به مسیرهای مختلف قابل نمایش است. به طور کلی می‌توان گفت به دلیل استفاده دال از نقشه گوگل هیچ مسیری در ایران نیست که تحت پوشش این برنامه نباشد.

مسیریابی دقیق و لحظه‌ای بر اساس ترافیک شهر

یکی از مشکلاتی که معمولا کاربران برای مسیریابی دارند این است که بسیاری از اپلیکیشن‌ها، مساله ترافیک معابر را در نظر نمی‌گیرند و یا اینکه صرفا بر اساس جاده‌های موجود، مسیر را معرفی می‌کنند؛ ولی در اپلیکیشن دال اینگونه نیست. این برنامه مسیرهای مختلفی را بر اساس زمان رسیدن و یا مسافت طی شده به کاربر پیشنهاد می‌دهد که کاربر می‌تواند بر اساس نیاز خود مسیر دلخواهش را انتخاب کند.

شما پس از اینکه مبدا و مقصد را انتخاب کردید این اپلیکیشن بر اساس اطلاعات مختلف، مسیرهای مناسب شما را پیشنهاد می‌دهد که البته بهترین مسیر را به صورت پیش فرض در اولین مسیریابی نشان خواهد داد. پس از انتخاب مسیر دلخواه می‌توانید همانند ویز (که اتفاقا شباهت دال به ویز به گونه‌ایست که شاید متوجه فرقشان نشوید!) مسیریابی آنلاین شروع می‌شود و لحظه به لحظه شما را راهنمایی می‌کند تا در مسیر درست اعلام شده رانندگی کنید.

همچنین در هنگام مسیریابی توسط اپلیکیشن، زمان حدودی رسیدن شما به مقصد نمایش داده می‌شود که باعث می‌شود کاربران بتوانند با مدیریت درست و برنامه‌ریزی مناسب نسبت به حرکت خود تصمیم بگیرند. زمان تخمینی بر اساس مسافت مسیر، ترافیک و سایر موارد گفته می‌شود که کمک زیادی به کاربر می‌کند.

همچنین در حین سفر نیز به صورت گام به گام، دستورات تغییر جهت به شما داده می‌شود. به طور کلی اگر ار طرفداران مسیریاب ویز بودید و هستید و دوست دارید یک ویز ایرانی را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم اپلیکیشن دال را تجربه کنید. شما برای سفر با دال دیگر به هیچ ابزار کمکی نیاز نخواهید داشت.

رانندگان اسنپ، تپسی و تاکسی‌های آنلاین به راحتی از دال استفاده کنند

یکی دیگر از قابلیت‌های اپلیکیشن دال که اتفاقا به همین دلیل نیز معروف شد، امکان استفاده مستقیم در اپلیکیشن‌های درخواست خودرو است. پس از اینکه رانندگان اسنپ برای استفاده از ویز محروم شدند، بسیاری از آنها از مشقتی می‌گویند که برای مسیریابی توسط گوگل مپ دارند. اما اپلیکیشن دال به راحتی این قابلیت را در اختیار آنها قرار می‌دهد تا بتوانند با استفاده مستقیم از اپلیکیشن دال در اپلیکیشن‌های درخواست تاکسی، کار راحتی برای مسیریابی داشته باشند.

گوینده زن و مرد! چیزی که ویز ندارد

یکی از اشکالاتی که اپلیکیشن مسیریاب ویز با کمبود آن مواجه بود، امکان استفاده از گوینده مسیر به صورت صوتی و فارسی بود. بسیاری از کاربران این اپلیکیشن از این اشکال بزرگ گلایه می‌کردند و از خطرات توجه مداوم به گوشی برای مسیریابی در ویز می‌گفتند که البته این موضوع بیشتر به فارسی نبودن راهنمای آن بازمی‌گشت که باعث می‌شد بسیاری از کاربران امکان استفاده از اپلیکیشن را نداشته باشند.

اما در اپلیکیشن دال یک امکان جالب و فوق‌العاده فراهم شده است که کاربران این اپلیکیشن می‌توانند از گوینده صوتی فارسی استفاده کنند که دال حتی تا اینجا هم بسنده نکرده و برای سلیقه‌های مختلف گویندگانی از دو جنس زن و مرد را برای انتخاب قرار داده که هر کاربری بسته به سلیقه خودش، از هر یک از این گویندگان برای مسیریابی خود استفاده نماید.

شاید این خدمت از اپلیکیشن دال بیش از اینکه نیازسنجی مسئولین این اپلیکیشن باشد، حساسیت‌هایی است که در بحث قوانین و کاربران وجود دارد.

مراکز موردنیازتان را ذخیره کنید

یکی از امکانات خوب اپلیکیشن دال امکان اضافه کردن مکان‌های دلخواه به نقشه دال است. شما به طور مثال می‌توانید محل کار، منزل دوستان و آشنایان و هر جای دیگری که نیاز دارید به این اپلیکیشن اضافه کرده و برای سفر به آنها صرفا کافیست که این اماکن را انتخاب کرده و مسیریابی و مسافرت را شروع کنید.

 

بررسی اپلیکیشن دال

اپلیکیشن دال چه ضعف‌هایی دارد؟

در ادامه به چند مورد از اشکالاتی اشاره می‌کنیم که در بررسی اپلیکیشن دال به آن برخورد کردیم. امیدواریم مورد بررسی و استفاده مسئولین این برنامه قرار بگیرد.

 

کپی بودن بیش از حد دال از اپلیکیشن مشابه خود

یکی از اشکالات بزرگ اپلیکیشن دال، شباهت عجیب و غریب آن به اپلیکیشن ویز است که محبوبیت فراوانی بین ایرانی‌ها دارد. این شباهت به قدری قابل مشاهده است که اگر این اپلیکیشن جلوی فرد سومی بدون آنکه بداند اسم اپلیکیشن چیست، باز شود؛ قطعا تشخیص آن برای وی سخت خواهد بود.


بیشتر بخوانید: داستان فیلترینگ اپلیکیشن Waze از زبان وزیر فناوری اطلاعات


امیدواریم مسئولین این اپلیکیشن با تجدید نظر در طراحی آیکون‌ها و حداقل‌های ممکن این شباهت صد درصدی را بکاهند و کمی به صورت مستقل، شخصیت کاربری اپلیکیشن را پیش ببرند.

کندی در بعضی از عملکردها

یکی دیگر از اشکالاتی که در حین بررسی متوجه آن شدیم در بعضی از بخش‌های اپلیکیشن به طور مثال مسیریابی، بعضا کندی‌های فراوانی وجود دارد. این کندی‌ها اغلب به جایی می‌رسد که مجبور می‌شدیم اپلیکیشن را به طور کامل ببندیم و دوباره آن را اجرا کنیم که قطعا در بین رانندگی یا لحظات حساس و مورد نیاز، این اتفاق می‌تواند منجر به عصبانیت فراوانی شود که اصلا برای دال خوب نخواهد بود.

 

کمبود بعضی از امکانات

بعضی از امکانات جانبی مانند اسامی مربوط به اماکن و مراکز خدماتی در اپلیکیشن دال وجود ندارد و مسئولین این اپلیکیشن برای اینکه دسترسی کاربرانشان به همه موارد موردنیازشان کامل شود، می‌بایست این امکانات را به اپلیکیشن اضافه کنند. البته این مورد بیشتر یک پیشنهاد بوده و اولویت مشکلات این اپلیکیشن همان چیزی بود که ابتدا گفتیم.

 

اپلیکیشن دال

جمع بندی

به طور کلی اپلیکیشن نقشه و مسریاب دال یک اپلیکیشن قابل قبول برای شروع به کار یک تیم ایرانی به شمار می‌رود که برای کامل شدن نیاز به تلاش فراوانی دارند. به طور کلی این اپلیکیشن به راحتی می‌تواند نیازهای اولیه کاربران برای مسیریابی را تامین کرده و بدون مشکل به هر آنچیزی که کاربران در این زمینه نیاز دارند پاسخ دهد. اگر به دنبال استفاده از محصولات ایرانی هستید و به این موضوع اهمیت می‌دهید، پیشنهاد می‌کنیم اپلیکیشن دال را در موبایل خود داشته باشید؛ چرا که از داشتنش پشیمان نخواهید شد.

دانلود اپلیکیشن دال

در ادامه با کلیک روی دکمه زیر می‌توانید اپلیکیشن نقشه و مسیریاب دال را دانلود کنید.

دانلود اپلیکیشن

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر