;
coinex

آیا ممنوعیت استفاده از حرف N در فضای اینترنت توسط چین صحت دارد؟

استفاده از حرف N در فضای اینترنت چین ممنوع شد. کاربران این کشور در فضای مجازی اجازه استفاده از این حرف را ندارند.

به گزارش تکراتو، اینترنت به معنای یک مکان آزاد است، اما به نظر می‌رسد در کشوری مانند چین، دولت به شدت نحوه استفاده از اینترنت را زیر نظر گرفته است و کاربران را در زمان استفاده از اینترنت پیگیری می‌کند. یعنی دولت چین نسبت به محتوای آنلاین حساس است و فکر می‌کند این فضا می‌تواند برای دولت زیان آور باشد.

ممنوعیت استفاده از حرف N در فضای اینترنت

به تازگی کشور چین برای استفاده از اینترنت محدودیت هایی را در نظر گرفته است. یکی از این محدودیت ها، ممنوعیت استفاده از حرف N در فضای اینترنت است. به نظر می‌رسد که دولت سعی دارد تا از بحث های آنلاینی که در مورد پیشنهاد حزب کمونیست برای حذف محدودیت های دوره ریاست جمهوری مطرح خواهد شد، جلوگیری کند.

در حال حاضر این محدودیت در دو حالت در نظر گرفته شده است و هر حالت شامل یک دوره 5 ساله است. البته به نظر می رسد که این پیشنهاد در جهت حذف محدودیت های موجود ارائه شده باشد و نشان می دهد که رئیس جمهور کنونی قصد دارد کنترل را به دست بگیرد. طبیعتا این موضوع برای کاربرانی که از پلت فرم هایی مانند  Weibo برای بیان اعتراضات استفاده می کنند، چندان عملی نخواهد بود. نتیجه ی دستور ممنوعیت استفاده از حرف N در فضای اینترنت ، منجر به عدم استفاده از واژه هایی چون emigrate، lifelong و I disagree خواهد شد،  بنابراین ممنوعیت استفاده از حرف N در فضای اینترنت در کشور چین، امری بسیار عجیب است.

علت ممنوعیت استفاده از حرف N در فضای اینترنت در کشور چین چیست؟

ظاهرا دلیل ممنوعیت استفاده از حرف N در فضای اینترنت این است که در کشور چین حرف N معادل حرف X است که در جبر استفاده می‌شود. این موضوع ابهاماتی را به وجود آورده و باعث شده تا کاربران در مورد استفاده از حرف N در برنامه آفیس نیز دچار تردید شوند.

CA Yeung وبلاگ نویس چینی در مورد ممنوعیت استفاده از حرف N در فضای اینترنت در این کشور اعلام کرد که حرف N موجود در کلمه infinity  بار دیگر می‌تواند برای بحث در مورد قوانین شی جین پینگ مورد استفاده قرار گیرد. در ادامه یک کاربر توئیتری با نام Kasumi Shen اعلام کرد که حرف N می‌تواند برای بیان کلمه No نیز به کار برده شود. البته لازم به ذکر است که ممنوعیت استفاده از حرف N در فضای اینترنت موقت بود و این محدودیت پس از گذشت ۱ روز لغو گردید.

.

منبع: ubergizmo

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر