;
coinex

صدور هویت دیجیتال برای حل مشکلات ارزهای دیجیتالی

مشاور فناوری های نوین وزیر ارتباطات اعلام کرد که صدور هویت دیجیتال می‌تواند برای حل مشکلات ارزهای دیجیتالی مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش تکراتو، امیرحسین داویی در نخستین کنفرانس رگولاتوری بلاک چین و ارز رمزپایه (رمز ارز)، گفت که رمز ارزها باید دارای مدل تجاری باشد و مشخص کند چه هدفی را دنبال می کند تا بتوان آن را نسبت به کپی های سطحی خود متمایز کرد.

بررسی مشکلات اصلی ارز رمزنگاری شده

داویی با بیان اینکه تلاطم قیمتی، نقدپذیری و مصرف انرژی ۳ مشکل اساسی بازار رمز ارزها محسوب می شود، خاطرنشان کرد که بسیاری از مشکلات در حوزه رمزارز ها برای ورود مردم، با صدور هویت دیجیتال ، یکبار برای همیشه قابل حل خواهد بود .

مشاور وزیر ارتباطات با تاکید براینکه بانک ها باید دروازه‌ای برای وصل ارزهای رمز پایه و پول های دیجیتال باشند، ادامه داد که بلاک‌چین و ارزهای رمزینه از اهمیت بسیار مهمی در دنیای امروز برخوردارند و این بستر در اینترنت اشیا نیز اهمیت بسیار بالایی پیدا می کند.


بیشتر بخوانید: بررسی جزئیات صدور ارز دیجیتالی ایرانی در بانک های داخلی


وی با بیان اینکه عملکرد بلاک‌چین صرفا در بستر پول‌های دیجیتالی رمزینه نیست، ادامه داد که بلاک‌چین کاربردهای بسیار زیادی دارد و یکی از آن‌ها ایجاد اعتماد در فضای تکنولوژی برای تعاملات است.

دوایی افزود که در حال حاضر ۱۴۰۰ پول دیجیتالی در دنیا وجود دارد و در حال فعالیت هستند، این در حالی است که هر روزه به تعداد این پول‌ها اضافه می‌شود. به گفته وی باید میان پول‌های دیجیتالی و پول‌های واقعی ارتباطات ایجاد شود تا در نتیجه پول‌های دیجیتالی پشتوانه داشته باشند.

مشکلات و سوءاستفاده های مجود در حوزه ارزهای دیجیتالی

اولین کنفرانس قانون گذاری بلاکچین و رمزارز ها با بررسی و تببین تجربیات دیگر کشورها در  حوزه‌های قانون‌گذاری در بلاک‌چین و ارزهای رمزشده، با تاکید بر مسائل علمی و فقهی این حوزه برگزار شد. در این کنفرانس گفته شد که بررسی امکانپذیری صدور ارز دیجیتال ملی در دستور کار پژوهشکده پولی و بانکی زیر نظر بانک مرکزی قرار گرفته است.

در این کنفرانس سرهنگ علی محمد رجبی جانشین معاون فنی پلیس فتا نیز در مورد مشکلات و سوءاستفاده های انجام شده در حوزه بیت کوین و بلاکچین با اشاره به وبسایت های تولید ارز های مجازی گفت که پلیس فتا نرم افزارهای استخراج متقلبانه را پیگیری می‌کند. یکی از مهم ترین مسائلی که باید حل شود ، تعیین ساز و کار رگولاتوری برای صرافی های آنلاین است و صدور هویت دیجیتال می تواند مناسب باشد.

به گفته وی، بیش از ۹۰ درصد یوزر های رمزارز ها بدنبال استفاده قانونی از آنها هستند و صدور هویت دیجیتال می تواند اطمینان خاطر را برای تمام مردم حاصل کند.  بهترین راهکار برای بهبود شرایط بلاکچین در ایران، کسب آگاهی و اطلاع رسانی در زمینه رمزارزها است.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: mehrnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر