;
coinex

رشد 93 درصدی واردات رسمی تلفن همراه به کشور!

آمار منتشر شده توسط گمرک، نشان از رشد 93 درصدی واردات رسمی تلفن همراه به کشور دارد. در این 11 ماه واردات گوشی رشد مناسبی داشته است.

به گزارش تکراتو، واردات رسمی تلفن همراه به کشور ۹۳ درصد رشد داشته است. طرح رجیستری به عنوان مهمترین طرح مبارزه با گوشی های قاچاق از مهر ماه امسال در حال اجراست. بررسی ها نشان می دهد که با اجرای این طرح واردات رسمی تلفن همراه ، افزایش چشمگیری داشته است.

افزایش واردات رسمی تلفن همراه به کشور

بر اساس آمار گمرک واردات رسمی تلفن همراه به کشور در ۱۱ ماهه سال جاری ۹۳ درصد رشد داشته است. همچنین بررسی ها نشان می دهد که درآمد های گمرک از محل واردات قانونی گوشی تلفن همراه در ۹ ماهه امسال ۱۵۰ درصد رشد کرده است.

هرچند در ابتدای اجرای این طرح، سودجویان و مخالفان، تلاش کردند تا افزایش قیمت گوشی های تلفن همراه را دلیل اجرای این طرح اعلام کنند و مانع از اجرای موفقیت آمیز این پروژه شوند، اما با گام‌های محکم و موثر وزارت ارتباطات و همچنین ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سایر دستگاه های مرتبط ، این طرح به خوبی در حال اجرا است.


بیشتر بخوانید: نحوه تغییر سیم کارت و انتقال مالکیت در طرح رجیستری تلفن همراه


بر اساس آخرین گزارش ها، گوشی های شرکت اپل، گوگل، بلک بری، موتورولا، ال جی، نوکیا، سونی، تکنو، هوآووی و دو مدل جدید گوشی سامسونگ مشمول این طرح شده اند و مابقی مدل های تلفن همراه به گفته وزیر ارتباطات از ۱۵ فروردین رجیستر می شوند.

میزان واردات تلفن همراه از زمان اجرای طرح رجیستری

گزارش گمرک نشان می دهد در این مدت بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه انواع گوشی تلفن همراه از طریق گمرکات وارد کشور شد اند. در ۱۱ ماهه سال ۹۶ تعداد ۲ میلیون و ۶۴۸ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۴۱۹ میلیون و ۶۵۱ هزار دلار به کشور وارد شدند. این در حالیست که در ۱۱ ماهه سال گذشته یک میلیون و ۴۴۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۲۱۷ میلیون و ۳۴ هزار دلار به طور رسمی از مبادی گمرک به کشور وارد شده بود.

بررسی های انجام شده در این زمینه نشان از تاثیرات مثبت طرح رجیستری بر کاهش قاچاق گوشی های تلفن همراه در کشور دارد. آمارها نشان می دهد که کشور تنها در نشان تجاری آیفون توانسته رشد ۶۰۰ درصدی داشته باشد. براساس آمارها رشد درآمد های گمرک از محل واردات قانونی گوشی تلفن همراه در ۹ ماهه امسال، ۱۵۰درصد بوده است. انجام قاچاق بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان به منابع کشور آسیب می‌رساند اما درآمدی که از این را نصیب دولت می‌شود، در طول سال شاید به اندازه بودجه کامل یک وزارتخانه باشد.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: yjc

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر