;
coinex

افزایش خرید و فروش موبایل در آستانه سال نو؛ استقبال از مدل های جدید

رئیس اتحادیه تلفن همراه کشور از افزایش خرید و فروش موبایل در آستانه سال نو خبر داد. به گفته وی از مدل های جدید گوشی استقبال خوبی خواهد شد.

به گزارش تکراتو، ابراهیم درستی با اشاره به وضعیت بازار تلفن همراه در آستانه سال نو، به افزایش خرید و فروش موبایل در این ماه  اشاره کرد و اعلام نمود که در این ماه نسبت به سایر ماههای سال، خرید و فروش تلفن همراه رونق بیشتری داشته است. بهگته وی مردم استقبال خوبی از مدلهای تازه وارد گوشی داشته اند.

رئیس اتحادیه صوت و تصویر و موبایل کشور ادامه داد که از نظر قیمت گوشی، تفاوت چندانی در نرخ کالا دیده نمی شود و واردکننده، قیمت ها را برمبنای دلار و به روز محاسبه می کند. به همین دلیل نمی توان گفت که قیمت گوشی با افزایش عرضه و تقاضا، تغییری کرده است. وی با تاکید براینکه تثبیت قیمت دلار تاثیر مستقیم در نرخ گوشی خواهد داشت، افزود که با توجه به اینکه گوشی موبایل در سبد هزینه خانوار ایرانی دیده شده است، برغم افزایش نرخ دلار، این بازار دچار رکود نشده است.


بیشتر بخوانید: رشد ۹۳ درصدی واردات رسمی تلفن همراه به کشور!


افزایش خرید و فروش موبایل در آخرین ماه سال

درستی با بیان اینکه هم اکنون حدود ۳ هزار مدل گوشی موبایل در رنج قیمت ۵۰ هزار تا ۴ میلیون تومان در بازار گوشی دیده می شود، اضافه کرد که تا پایان ماه جاری، رونق بازار موبایل ادامه خواهد داشت. وی در مورد تاثیر طرح رجیستری گوشی بر افزایش خرید و فروش موبایل اضافه کرد که رجیستری تاثیری در این زمینه نداشته و تنها سبب شده است که مصرف کننده، گوشی همراه با گارانتی و اصلی خریداری کند.

رئیس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری و تلفن همراه با حمایت از اجرای طرح رجیستری موبایل ادامه داد که از سوی دیگر این طرح سبب شده که جلوی سرقت گوشی موبایل گرفته شود. درستی توضیح داد که با اجرای طرح رجیستری، هر گوشی با یک سیم کارت مشخص در شبکه به ثبت رسیده است و در صورتی که سیم کارت دیگری داخل گوشی گذاشته شود، نیازمند طی فرآیند انتقال مالکیت است که باید از سوی مالک اولیه گوشی انجام شود. به همین دلیل گوشی سرقت شده به کار سارقان نمی آید و از این جهت می توان گفت این طرح، تا حدودی جلوی سرقت گوشی های موبایل را سد کرده است.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: mehrnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر