;
coinex

جلوگیری از سوءاستفاده های مالی با در نظر گرفتن نکات ایمنی!

برای جلوگیری از سوءاستفاده های مالی در امر بانکداری نیز، در نظر گرفتن نکات ایمنی بسیار مهم است. با رعایت نکات لازم از خطرات در امان باشید!

به گزارش تکراتو، بانکداری الکترونیکی مقوله‌ای است که همانند دیگر اشکال بانکداری، امکان بروز خطاها و حتی سوءاستفاده‌هایی در آن وجود دارد. جلوگیری از سوءاستفاده های مالی درصورت توجه به نکات ایمنی در استفاده از کارت‌های بانکی و فرایندهای الکترونیکی مرتبط با آن، مخاطرات مربوطه را به حداقل خواهند رساند.

نکاتی برای جلوگیری از سوءاستفاده های مالی

کارشناسان تاکید دارند که برای جلوگیری از سوءاستفاده های مالی ، بهتر است نرم‌افزارهای همراه بانک را از وب‌سایت اصلی بانک‌ها و یا دیگر منابع قابل اعتماد و مورد تأیید بانک دریافت کرد و در زمان نصب نسخه جدید همراه بانک، ابتدا نسخه قبلی را از گوشی خود حذف نمود. همچنین از کلیک کردن برروی لینک‌ها و یا دریافت فایل‌های ضمیمه پیام‌هایی که از طرف اشخاص ناشناس ارسال می شوند، پرهیز نمود.

به گفته آنها به‌روزرسانی‌های سیستم عامل و همچنین نرم‌افزارهای کاربردی مورد استفاده، به ویژه نرم‌افزار همراه بانک باید در برنامه قرار داشته باشد و از نصب برنامه‌های کاربردی تلفن همراه که مجوزهای بیش از اندازه درخواست می‌کنند، پرهیز کرد. هیچوقت اطلاعات حساس مربوط به حساب بانکی از قبیل رمز کارت، تاریخ انقضای کارت بانک و  CVV2را در تلفن همراه خود ذخیره نکنید و سعی کنید حساب هایی که گردش مالی قابل توجه دارند را به خدمات همراه بانک متصل ننمایید.


بیشتر بخوانید: عدم امنیت کارت های بانکی مغناطیسی در بانکداری کشور


توصیه پلیس فضای تبادل اطلاعات (فتا) در مورد امنیت در بانکداری

مرکز اطلاع رسانی پلیس فضای تبادل اطلاعات (فتا) در مورد جلوگیری از سوءاستفاده های مالی اعلام کرد که  حتی‌الامکان هنگام اتصال به شبکه‌های بی‌سیم عمومی از نرم‌افزارهای همراه بانک استفاده نشود و به محض دریافت کارت بانک، به دستگاه خودپرداز شعبه مراجعه و رمز اول و دوم خود را تغییر داد. همچنین سعی نمود تا رمزهای کارت بانک خود را هر چند وقت یک بار تغییر داد.

هرگز نباید به ایمیل ها و پیامک هایی که به عنوان بانک، اطلاعات کارت بانک شما را می‌خواهند، پاسخ داد. همچنین هنگام وارد کردن رمز در دستگاه خودپرداز و کارتخوان‌ها باید طوری رمز را وارد کرد که قابل نمایش نباشد. به علاوه هنگام انجام عملیات بانکی در دستگاه‌های خودپرداز به هیچ وجه رسید دریافتی از دستگاه خودپرداز و کارتخوان را در محل رها نکنید و برای انتقال وجه هم فقط شماره ۱۶ رقمی کارت خود را ارائه دهید و از ارائه اطلاعات دیگر کارت خودداری کنید.

بهتر است قبل از خرید از طریق پایانه فروش موجود در فروشگاه‌ها، برای مانده‌گیری کارت خود از طریق همان کارت خوان فروشگاه اقدام کنید. البته ممکن است در نظر گرفتن این نکات امری وقت‌گیر و یا غیرضروری به نظر برسد اما واقعیت این است که این توصیه‌ها از روی تجارب مختلف و اتفاقاتی که به خاطر  این نکات گزارش شده است ارائه می‌شوند. اموری که در صورت عدم توجه به آن ممکن است عواقب جبران ناپذیر مالی را به دنبال داشته باشد. بنابراین جلوگیری از سوءاستفاده های مالی با رعایت این نکات امکان پذیر است.

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر