;
coinex

بدافزار استخراج ارز مجازی ده هزار سایت وردپرسی را آلوده کرد!

در این چند وقت که قیمت ارزهای مجازی افزایش یافته است، استفاده از بدافزار استخراج ارز مجازی نیز افزایش یافته و مشکلاتی را باعث شده است.

به گزارش تکراتو، یک محقق امنیتی به نام Troy Mursch ادعا کرده است که حدود 50 هزار سایت وردپرسی به بدافزار استخراج ارز مجازی آلوده شده اند. براساس تحقیقات انجام شده در این زمینه، با استفاده از موتور جستجوی کد منبع PublicWWW، کد صفحات مختلف جستجو شده و در نهایت 48953 وب سایت آلوده تشخیص داده شده است.

این محقق تاکید کرده است که بدافزار استخراج ارز مجازی Coinhive  همچنان شایع ترین اسکریپت است که در 81 درصد از سایت های مذکور یافت شده است. علاوه بر تعداد بالای وب سایت های آلوده، سرعت گسترش این بدافزارها نیز قابل توجه است. به عنوان مثال Coinhive توانسته است در چهار ماه گذشته 10 هزار وب سایت را هدف قرار دهد.

در 19 درصد از سایت های باقی مانده نیز بدافزار استخراج ارز مجازی CoinImp  در 4119 سایت، DeepMiner  در 2160 سایت، Crypto-Loot  در 2057 سایت و Minr در 692 سایت پیدا شده اند.


بیشتر بخوانید: ساخت سکه برپایه ارز دیجیتالی ؛ غلبه بر چالش های فناوری


استفاده از بدافزار استخراج ارز مجازی

هدف هکرها در استفاده از بدافزار استخراج ارز مجازی ، استراج بیت کوین نیست بلکه ارز دیجیتالی موسوم به مونرو (xmr)  بیشتر هدف هکرها بوده است. علت این امر این است که خیلی از ارزها قابلیت استخراج از طریق پردازنده را ندارند. در فوریه گذشته محققان امنیتی متوجه شدند که برخی از وب سایت های دولتی و خدمات عمومی نیز به صورت مخفیانه در حال اجرا کردن بدافزار استخراج ارز مجازی هستند. البته از مدت ها پیش نیز این مشکل به کشور ایران نیز وارد شده است. مرکز ماهر ماه گذشته بود که اعلام کرد تعدادی از سایت‌ها به واسطه سخت‌افزارها و توانایی سیستم بازدیدکنندگان خود، مشغول به استخراج ارز دیجیتالی بوده اند.

 

بیشتر بخوانید:

تاثیر ارزهای دیجیتالی بر آینده بازارهای مالی ؛ مثبت یا منفی؟

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر