;
coinex

شبکه بانکی شتاب ایران به سامانه میر روسیه متصل خواهد شد!

رئیس‌کل بانک مرکزی از اتصال شبکه بانکی شتاب ایران و سامانه میر روسیه خبر داد. وی اعلام نمود که این اتصال به زودی انجام خواهد گرفت.

به گزارش تکراتو، قرار است در آینده‌ای نزدیک پروژه استفاده از پول ملی دو کشور رونمایی شود. ولی الله سیف در مورد اتصال شبکه بانکی شتاب ایران و روسیه اعلام نمود که با بانک مرکزی روسیه پیرامون اتصال سوئیچ کارت‌های بانکی دو کشور یعنی سامانه شتاب ایران و سامانه میر روسیه مذاکره شده است. به گفته وی از این پس گردشگران دو کشور از خدمات این کارت ها بهره‌مند خواهند شد.

رئیس‌کل بانک مرکزی اضافه کرد که مذاکرات تقریبا نهایی و مقرر شده است که متن تفاهم نامه، ظرف هفته آینده آماده و سپس امضاء گردد و پس از آن نیز، به لحاظ فنی یک ماه زمان نیاز است تا این اتصال برقرار شود که دستاورد مثبتی در تسهیل گردشگری میان ایران و روسیه خواهد بود.

پول ملی ایران و روسیه در مبادلات بانکی استفاده می شود!

رئیس کل بانک مرکزی در ادامه صحبت های خود در مورد اتصال شبکه بانکی شتاب ایران و روسیه اعلام نمود که روش افتتاح حساب مخصوص میان بانک های مرکزی ایران و روسیه، از دیگر موضوعاتی است که دنبال شده است.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد که یک حساب مشترکی وجود خواهد داشت که در پایان هر سه ماه، مانده موجود در حساب به صورت نقدی تسویه می شود. برای انجام این عملیات با یکی از بانک های بزرگ روسیه به نام گازپروم بانک مذاکراتی صورت گرفته است. در ایران نیز بانک ملی مسئول انجام این وظایف است.

وی تاکید کرد که نهایی شدن اتصال شبکه بانکی شتاب ایران و روسیه ، باعث تسهیل تسویه حساب های دو طرف و سرعت و سهولت در انجام تجارت ها خواهد بود. به گفته وی واردات و صادرات افزایش خواهد یافت و تراز تجاری دو کشور نی با این امر ارتقاء  خواهد یافت.

نخستین اجلاس بانکداران ایران و روسیه تشکیل شد

رئیس کل بانک مرکزی در مورد ضرورت تشکیل اجلاس بانک داران ایران و روسیه سخن گفت و ادامه داد که در این اجلاس موضوعات مهمی با طرف روسی مورد بحث قرار گرفته است. به گفته وی با تشکیل این اجلاس، بانک ها با شناخت عمیق تر از یکدیگر ارتباط بیشتری خواهند داشت.

وی تاکید کرد که بانک های روسی علاقه دارند که در داخل ایران حضور فیزیکی داشته باشند که درباره تاسیس نمایندگی، شعبه و یا بانک ایرانی که سهامدار آن بانک روسی باشد، مذاکراتی انجام شده است و ایران نیز آمادگی خود را اعلام کرده است.

تحقق شعار سال با برنامه بانک مرکزی

سیف درباره برنامه بانک مرکزی برای تحقق شعار سال سخن گفت و ادامه داد که منابع نظام بانکی باید به سمت طرح های اثر بخش و اشتغال زا هدایت شوند؛ یعنی به گفته وی طرح هایی که منجر به رشد اقتصادی خواهند شد. وی به ظرفیت های زیاد کشور اشاره کرد و تاکید کرد که منابع نظام بانکی باید به شکلی استفاده شوند که این ظرفیت ها امکان ظهور و بروز داشته باشند.

 عدم اصرار بر پرداخت وام‌های یکسان به بخش صنعت

رئیس بانک مرکزی در مورد پرداخت وام به بخش تولید و صنعت سخن گفت و اعلام نمود که برای این امر نباید اصرار کرد بلکه باید اجازه داد تا همه واحدها به طور یکنواخت از منابع محدود بانکی استفاده کنند. وی تاکید کرد که باید اولویت تعیین شود.

سیف با اشاره به تجربه خوب سال قبل در همکاری مشترک بانک مرکزی، نظام بانکی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت جهاد کشاورزی و تعدادی از دستگاههای اجرایی، گفت که در این همکاری، تسهیلات برای واحدهای کوچک و متوسط با روش دقیق پرداخت شده است.

وی تاکید کرد که نظام بانکی به اقدامات اصلاحی نیاز دارد و باید همه دستگاه ها کمک کنند تا بتوان از نظر استانداردهای بین المللی به روزرسانی هایی انجام شود. رئیس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد که نظام بانکی ایفای نقش در اجرای سیاست های اقتصادمقاومتی و تحقق اهداف بلند اقتصادی کشور را وظیفه خود تلقی می کند.

.

منبع: yjc

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر