;
coinex

ایران از نظر رشد شاخص های فناوری اطلاعات دومین کشور دنیاست!

وزیر ارتباطات بیان نمود که براساس اعلام اتحادیه جهانی مخابرات، در سال گذشته میلادی، ایران از نظر شاخص های فناوری اطلاعات بیشترین رشد را داشته و دومین کشور دنیاست.

به گزارش تکراتو، در سال گذشته میلادی، ایران توانسته بیشترین رشد شاخص های فناوری اطلاعات را در آسیا داشته باشد. این امر باعث شد تا ایران دومین کشور دنیا از این نظر اعلام شود. محمدجواد آذری جهرمی در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره ملی فاوا از رشد قابل توجه شاخص های توسعه ICT در سال آینده خبر داد.

وی تصریح کرد که در سال گذشته از میان کارمندان خانم یک نفر به عنوان برگزیده انتخاب شد که خوشبختانه امسال برگزیدگان خانم در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به ۷ نفر رسیده است. به گفته وی این امر نشان می دهد که برنامه دولت برای ورود خانم ها و کمک گرفتن از آنها در امور کشور در حال تحقق است.

وزیر ارتباطات اعلام نمود که در سال گذشته پوشش شبکه در کشور ۶۲ درصد بوده است ولی امسال با رشد قابل توجهی که در این حوزه رخ داده است به خصوص با کمک همراه اول و همچنین بخش روستایی، پوشش پهنای باند گسترده شده است.


بیشتر بخوانید: ایجاد اشتغال در بخش فناوری اطلاعات با تدوین شاخص های تحول دیجیتال


عدم رشد خلاقیت جوانان و ضربه به حاکمیت

جهرمی در ادامه صحبت های خود در مورد رشد شاخص های فناوری اطلاعات در موردحمایت از کسب وکارهای نوپا سخن گفت و اعلام کرد که این امر بسیار مهم است زیرا اجازه می دهد که جوانان برای کشور حفظ شوند و در کشور فعالیت کنند.

جهرمی تاکید کرد که باید از ظرفیت علما، دانشمندان و متخصصان استفاده شود و با رقم زدن اقتصاد دیجیتال، کشور خود سهمی در بازار جهانی داشته باشد. به گفته وی کسانی که مانع رشد خلاقیت جوانان در حوزه فناوری اطلاعات به هرشیوه ای می شوند، در حال ضربه به حاکمیت آینده ایران هستند.

ایران دومین کشور دنیا از نظر رشد شاخص های فناوری اطلاعات

وی در پایان صحبت های خود در مورد رشد شاخص های فناوری اطلاعات در کشور سخن گفت و ادامه داد که ایران دومین کشور دنیا از این نظر است. وی تاکید کرد که تمامی شاخص های عمومی و اختصاصی را در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات توسعه داده اند و اظهار نمود که باید آستین همت را بالا زد و با استفاده از ظرفیت های خوبی که در کشور وجود دارد، تحول دیجیتال را در دست گرفت.

.

منبع: mehrnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر