;
coinex

شناسایی هکرهای وای فای توسط متخصصان امنیتی شرکت کاسپرسکی

متخصصان امنیتی شرکت کاسپرسکی از شناسایی هکرهای وای فای خبر دادند. به گفته آنها این هکرها از سال ۲۰۱۲ اقدام به هک وای فای کاربران می‌کرده‌اند.

به گزارش تکراتو، مدت هاست که متخصصان امنیتی در مورد امنیت ضعیف و پایین پروتکل‌های مودم‌های اینترنت بی‌سیم وای‌فای سخن می‌گویند. متخصصان همواره به کاربران وای‌فای هشدار می‌دهند که به امنیت مودم‌های خود در خانه یا محل کار اطمینان نکنند. این متخصصان اعلام کرده اند که امنیت اینترنت بی‌سیم وای فای همچنان در هاله‌ای از ابهام و شک قرار دارد.

تلاش برای شناسایی هکرهای وای فای

متخصصان امنیتی در شرکت کاسپرسکی در تازه‌ترین گزارش خود از شناسایی هکرهای وای فای خبر دادند. به گفته آنها گروهی از هکرها از سال ۲۰۱۲ میلادی یعنی شش سال پیش تاکنون در تلاش بودند به مودم و روتر وای فای کاربران نفوذ یابند و اطلاعات شخصی و محرمانه‌شان را به سرقت ببرند.

آنها در بیانیه ای اعلام کردند که هکرها با انتشار یک بدافزار خطرناک و مخرب، دستگاه‌های اینترنت بی‌سیم وای‌فای کاربران را هک کرده و با روش پیچیده و هوشمندانه‌ای توانسته اند به اطلاعات مورد نظر خود دسترسی پیدا نمایند.


بیشتر بخوانید: افزایش امنیت وای فای خانگی ؛ از هک مودم جلوگیری کنید!


نکته جالب این که هکرها به مدت شش سال در حال استخراج و کسب اطلاعات شخصی و محرمانه کاربران از طریق مودم‌های وای فای بوده و قابل شناسایی نیز نبوده اند. این هکرها از بدافزاری به نام  Slingshot استفاده کرده اند و توانسته اند تا هزاران کاربر قربانی در مناطق مختلف جهان بخصوص خاورمیانه و آفریقا بر جای بگذارند.

کاسپرسکی در گزارش خود اعلام کرد که هکرها و مجرمان سایبری با سوءاستفاده از آسیب‌پذیری و حفره‌های امنیتی موجود بر روی پروتکل‌های مودم های وای فای توانستند به صورتی کاملا ناشناس به رایانه و اطلاعات ذخیره شده کاربران نفوذ کنند و اطلاعات مورد نظر خود را به دست آورند.

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر