;
coinex

ممنوعیت استفاده از وی چت در استرالیا؛ علت چیست؟

اخباری در مورد ممنوعیت استفاده از وی چت برای مقامات دولتی استرالیا منتشر شد. وزارت دفاع و امنیت این کشور استفاده از این پیام رسان چینی را برای مقامات ممنوع کرده است.

به گزارش تکراتو، مقامات دولتی و بلندپایه کشور استرالیا از این پس نمی توانند از پیام رسان وی چت استفاده کنند. وزارت دفاع و امنیت استرالیا اعلام کرد که این تصمیم تحت تاثیر اقدامات ایالات متحده آمریکا علیه غول‌های تکنولوژی چینی و اتهام به جاسوسی گوشی‌های هوشمند چینی گرفته شده است. زیرا چندی پیش دونالد ترامپ اعلام کرد که چون مقامات کاخ سفید از گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های الکترونیکی چینی استفاده کرده اند بسیاری از اطلاعات محرمانه دولت آمریکا به سرقت رفته است.

ممنوعیت استفاده از وی چت در استرالیا برای مقامات کشور

بعد از اقدام ترامپ، ممنوعیت استفاده از وی چت  برای مقامات استرالیا، شک و شبهه‌هایی دیگر را درباره امنیت سایبری و حفاظت اطلاعات شخصی و محرمانه کاربران در پیام رسان وی چت ایجاد کرده است. بسیاری از مردم درباره امن بودن این پیام رسان دچار تردید شده اند.

ماه پیش بود که کریس ورای، رئیس FBI اعلام کرد که محصولات تکنولوژی چینی مانند هواوی و زد تی ای قابل اطمینان نیستند. به نظر می‌رسد سازمان دفاع و امنیت استرالیا نیز رویه پلیس فدرال آمریکا را در پیش گرفته باشد.

.

منبع: cnet

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر