coinex
راهنمای خرید تکراتو

جریمه همراه اول و ایرانسل به دلیل سوءاستفاده از اطلاعات مشترکین؛ 40 میلیارد ریال!

جریمه همراه اول و ایرانسل در پی تاکید وزیر ارتباطات مبنی بر پرهیز از هرگونه تعرض به حقوق شهروندی کاربران انجام گرفت.

به گزارش تکراتو، دو اپراتور همراه اول و ایرانسل به دلیل عدم اهتمام در حفظ اطلاعات مشترکین مشمول پرداخت ۴۰ میلیارد ریال جریمه شدند. سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در این مورد اعلام کرد که گزارشات به دست آمده از مشترکان اپراتورهای همراه اول و ایرانسل حاکی از آن بوده است که در هنگام استفاده کاربران از اینترنت همراه و ورود به برخی سایت ها، شماره آنها در اختیار سایت پذیرنده قرار گرفته است.

در ادامه پس از بررسی فنی مساله توسط مرکز ماهر مشخص شد که اپراتورهای مذکور به منظور تسهیل در فرایند پرداخت آنلاین ورود کاربران به سامانه های موردنیاز، شماره مشترکان را طبق روش Header Enrichment و با ضوابط خاص امنیتی در اختیار برخی شرکت های طرف قرارداد، گذاشته اند. اما اشتباه در تنظیمات امنیتی بعضی از شرکتهای طرف قرارداد با اپراتور، باعث سوءاستفاده از شماره مشترکان در راستای ارسال پیامک تبلیغاتی شده بود.


بیشتر بخوانید: وزیر ارتباطات: اپراتورها هیچ حقی برای انتشار اطلاعات مشترکین خود ندارند!


جریمه همراه اول و ایرانسل به دلیل سوءاستفاده از اطلاعات کاربران

با توجه به گزارش مرکز ماهر و توضیحات ارائه شده از سوی اپراتورهای تلفن همراه، نقض هدفمند حریم خصوصی مشترکان توسط اپراتورهای مذکور رخ نداده ولی اشتباه و کاستی اپراتورهای تلفن همراه در کنترل موضوع و مشکلاتی که در تنظیمات این سرویس توسط شرکت های طرف قرارداد اپراتور وجود داشته، باعث سوء استفاده شده است.

در ادامه جریمه همراه اول و ایرانسل تایید شد و اپراتورهای مذکور هریک مشمول جریمه به میزان حداکثر ۲۰ میلیارد ریال شدند. با توجه به شرایط و ضوابط و مراحل تعریف شده در این موافقتنامه، فرایند این موضوع در سازمان در حال انجام است و پس از تکمیل مراحل به اپراتورهای مذکور ابلاغ می شود.

رگولاتوری تاکید کرد که رعایت حقوق مشترکین و حفظ محرمانگی اطلاعات آنها از اصول مصرح در پروانه اپراتورها بوده و هیچ گونه قصور و تقصیری در این حوزه قابل پذیرش نیست و وزارت ارتباطات در صورت اثبات تخلف، حسب مقررات و مفاد پروانه اپراتورها اقدام خواهد کرد.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: mehrnews

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    باسلام
    ببینید چیزی که تو این چند سال مردم ایران متوجه شدند اینه که سرویس دهی اپراتور های ایرانی با کل دینا فرق داره هم کم فروشی و دزدی توشون موجه میزنه هم کلی مسائل کثیف دیگه نداشتن امنیت اطلاعاتی هم یکی دیگه از این موارده که خدا میدونه قراره اطلاعات مشترکین به کی و به چه قیمتی و از همه مهمتر به چه منظوری فروخته بشه از طرفی مسئله پیام های تبلیغاتی هم واقعا ازار دهندس امیدوارم به این موضوعات زود تر رسیدگی بشه

    پاسخ