;
coinex

رسوایی اخیر باعث افت ارزش فیس بوک تا 40 میلیارد دلار شد!

افت ارزش فیس بوک به دنبال سوءاستفاده‌ی Cambridge Anlaytica از پروفایل ۵۰ میلیون کاربر این شبکه‌ی اجتماعی اتفاق افتاد و باعث مشکلاتی در این زمینه شد.

به گزارش تکراتو، این روزها که افت ارزش فیس بوک اتفاق افتاده است، زمان مناسبی برای خرید سهام آن نیست. افت ارزش فیس بوک در چند روز گذشته به دنبال انتشار خبرهای مربوط به سوءاستفاده‌ی شرکت بریتانیایی Cambridge Analytica از پروفایل ۵۰ میلیون کاربر فیسبوک اتفاق افتاد و باعث کاهش ۴۰ میلیارد دلاری آن شد.

علاوه بر افت ارزش فیس بوک ، رسوایی به‌بارآمده باعث شد تا ۶.۸ درصد نیز از ارزش سهام فیسبوک در پایان معاملات کاسته شود. بدین ترتیب، این شرکت بدترین روز خود را از مارس ۲۰۱۴ تاکنون در بازار بورس تجربه کرده است.


بیشتر بخوانید: فیس بوک کاریاب می شود؛ رقابت فیس بوک با لینکدین !


افت ارزش فیس بوک به میزان غیرقابل باور!

افت ارزش فیس بوک ، یکی از بزرگ‌ترین افت‌های تاریخ این شرکت بوده است. به‌ گزارش وال‌استریت ژورنال، کاهش ارزش سهام فیسبوک، این شبکه‌ی اجتماعی را از لیست ۵ شرکت S&P 500 با بالاترین میزان ارزش بازار خارج کرده است. بدین ترتیب، اکنون در لیست یادشده نام شرکت‌های اپل،  آلفابت،  آمازون،  مایکروسافت و برکشایر هاتاوی به چشم می‌خورد و خبری از فیس بوک نیست.

الکس استاموس، مدیر ارشد امنیت اطلاعات فیسبوک نیز روز گذشته اعلام کرد که به‌ دلیل وجود ناسازگاری‌های درون‌سازمانی این شرکت را ترک خواهد کرد. به نظر می رسد که این ناسازگاری ها بر سر چگونگی واکنش فیسبوک به نقش خود در انتشار اطلاعات غلط باشد.


بیشتر بخوانید: آیا انتشار اطلاعات دروغین مدیر امنیتی فیس بوک را برکنار می کند؟


کاهش دارایی مدیرعامل فیس بوک به دنبال خبر رسوایی

مدیرعامل و بنیان‌گذار این شرکت روز گذشته به دلیل افت ارزش فیس بوک ۴.۹ میلیارد دلار از دارایی خود را از دست داد و اکنون پس از جف بزوس، بیل گیتس، وارن بافت و آمانیکو ارتگا، پنجمین مرد ثروتمند دنیا محسوب می‌شود. البته سایر شرکت‌های فناوری نیز روز گذشته شرایط دشواری را سپری کردند. ارزش سهام اپل، آلفابت، مایکروسافت و آمازون، بیش از ۱.۵ درصد کاهش یافت و معیار S&P 500 نیز در آن روز با کاهشی ۱.۳ درصدی مواجه بود.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: mashable

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر