;
coinex

رشد شرکت اپل با وجود کاهش فروش آیفون؛ داستان چیست؟

رشد شرکت اپل با وجود کاهش فروش آیفون اتفاق افتاده است. اما چه چیزی باعث شده تا این شرکت با این شرایط  رشد ۸ درصدی داشته باشد؟

به گزارش تکراتو، رشد شرکت اپل و دیگر به دلیل فروش آیفون نیست. اما نکته مهم این است که درآمدهای این شرکت هنوز هم در مسیر رشد قرار دارد. موسسه مورگان استنلی افزایش غول آسای درآمد این شرکت را از سرویس های اپل می داند!


بیشتر بخوانید: ثروتمندترین شرکت های دنیا ؛ اپل و آمازون اول و دوم


رشد شرکت اپل از فروش سرویس های آن

حدود ۸۶ درصد از درآمد ثروتمندترین کمپانی دنیا از محل فروش آیفون تامین می شود، اما رشد شرکت اپل به واسطه پول سازی سرویس های آنلاین آن آنقدر بالاست که افت فروش تلفن های هوشمند این شرکت را جبران کرده است. لازم به ذکر است که نرخ سودآوری این بخش نسبت به گجت ها به شکل قابل ملاحظه ای بیشتر است.

بررسی مشکل افت فروش آیفون

رشد شرکت اپل با وجود کاهش فروش آیفون

مشکل افت فروش آیفون را نمی توان تنها محدود به اشباع بازار دانست بلکه چرخه جایگزین موبایل های هوشمند به طور کلی طولانی تر شده و در خصوص موبایل های ساخت اپل این افزایش مدت، بیشتر بوده است. همچنین بالا رفتن قیمت آیفون های سری پلاس و قیمت واقعاً نجومی آیفون 10 نیز در بروز این مشکل بی اثر نبوده است.


بیشتر بخوانید: طبق گفته‌ تحلیلگران؛ از سال آینده به مدت ده سال، شرکت اپل برای فروش آیفون های خود به مشکل برخواهد خورد


رشد شرکت اپل به واسطه سرویس ها و فروش گجت ها

بررسی هایی که توسط موسسه مورگان استنلی در مورد رشد شرکت اپل انجام شده است، نشان می دهد که نرخ افزایش تعداد آیفون ها که دو سال پیش بیش از ۱۴ درصد بوده، حالا به زیر ۱۰ درصد رسیده است. کیتی هیوبرتی کارشناس این موسسه اعتقاد دارد که این شرکت تا چند سال دیگر از سرویس های آنلاین در آمد بسیاری به دست خواهد آورد.

دو سال پیش درآمد اپل از سرویس های ارائه شده روی گجت ها به ازای هر دستگاه حدود ۲۵ دلار بود، اما این رقم امروز از مرز ۳۰ دلار گذشته و پیش بینی ها برای ۵ سال آینده روی ۱۰۰ دلار به ازای هر دستگاه است.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر