;
coinex

ثروتمندترین شرکت های دنیا ؛ اپل و آمازون اول و دوم

اپل همچنان در صدر قرار دارد و یکی از ثروتمندترین شرکت های دنیا است. در ادامه آمازون نیز توانست جایگاه دوم را از آلفابت بگیرد.

به گزارش تکراتو، بررسی های موجود نشان می دهد که شرکت آمازون تاکنون رشد بسیار خوبی داشته است و احتمال اینکه آمازون اولین شرکت یک تریلیون دلاری دنیا شود بسیار زیاد است. آمازون تا چند روز پیش در جایگاه سوم لیست ثروتمندترین شرکت های دنیا قرار داشت اما توانست جایگاه دوم را به دست آورد و آلفابت را پشت سر بگذارد.


بیشتر بخوانید: بررسی با ارزش ترین شرکت های فناوری جهان در سال ۲۰۱۸


بررسی ثروتمندترین شرکت های دنیا

سهام آمازون در مدت یک سال گذشته توانست ۸۵ درصد رشد داشته باشد در حالی که سهام اپل فقط ۲۴ درصد رشد کرد. اگر همین روند ادامه پیدا کند، آمازون در ماه آگوست به اولین شرکت یک تریلیون دلاری تاریخ تبدیل خواهد شد و یک هفته بعد اپل به این نقطه خواهد رسید. در روز سه‌شنبه سهام آمازون با ۲.۷ درصد افزایش به ۱۵۸۶.۵۱ رسید در حالی که اپل و آلفابت با کاهش سود ۰.۳ و ۰.۱۹ درصدی مواجه شدند و ارزش سهام آنها به ترتیب به ۱۷۵.۲۴ و ۱۰۹۷.۷۱ کاهش یافت.

این اتفاق باعث شد تا آمازون با ۷۶۸.۰۴ میلیارد دلار در مقام دوم قرار گیرد و اپل هم با فاصله ۱۲۰ میلیارد دلاری و ارزش ۸۸۹.۱۷ میلیارد دلار در جایگاه نخست تکیه کند. ده روز پیش اپل اولین شرکتی لقب گرفت که توانسته به ارزش ۹۰۰ میلیارد دلاری برسد و به یکی از ثروتمندترین شرکت های دنیا تبدیل شود.


بیشتر بخوانید: فهرست محبوب ترین برندهای تکنولوژی در میان جوانان


آمازون به لطف نگاه متفاوتی که به آینده پیدا کرده در حال سبقت گرفتن از همه شرکت‌های بزرگ و نام‌دار حوزه تکنولوژی است. برای مثال اسپیکرهای هوشمندی که حالا اپل و گوگل هم آن را الگو قرار داده‌اند از آمازون منشا گرفته شده است. همچنین این شرکت در حال کار روی قابلیتی است که به خریداران فروشگاه‌ها اجازه می‌دهد خرید خود را در سبد قرار داده و راحت از فروشگاه خارج شوند. سنسورهای تعبیه شده نزدیک درب خروج و ورود می‌تواند تخمین بزند که چه محصولاتی در سبد خرید قرار دارد و بر اساس آن مبلغی از شماره کارت متصل به حساب فروشگاه کم خواهد کرد.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام من یک جوان تازه بکار هستم 22سالمه ومیخوام یک کاری واسه ی خودم انجام دهم اگه مشاغلی باشه منو باخبر میکنین

    پاسخ