;
coinex

شناسایی مشکلات قلبی با اپل واچ در آینده ای نزدیک!

اپل واچ در آینده‌ای نزدیک به متخصصین در شناسایی مشکلات قلبی کمک می کند. ساعت هوشمند شما نقش متخصص قلب را ایفا خواهد کرد.

به گزارش تکراتو، محققان دانشگاه کالیفرنیا دریافته اند که اپل واچ به کمک یک اپلیکیشن از Cardiogram Inc می تواند مشکلات قلبی را شناسایی کند. لازم به ذکر است که دقت این قابلیت زمانی افزایش می یابد، که کاربر در حال استراحت به پشت باشد.


بیشتر بخوانید: جلوگیری از سکته قلبی با یک اپلیکیشن؛ تشخیص ضربان ناهماهنگ قلب


نحوه استفاده از اپل واچ برای شناسایی مشکلات قلبی

برای شناسایی مشکلات قلبی نظیر فیبریلاسیون دهلیزی، از شمارشگر گام ها و سنسور ضربان قلب اپل واچ استفاده شده است. در این پژوهش، اطلاعات 6680 دارنده اپل واچ، از جمله 50 نفر که از فیبریلاسیون دهلیزی رنج می برند، از طریق اپلیکیشن کمپانی Cardiogram Inc به دست آمده و سرمایه گذاری این تحقیقات نیز از سوی همین کمپانی انجام شده است. بعد از این، اطلاعات استخراج شده با یک شبکه یادگیری ماشینی تحلیل و نتایج بسیار جالبی به دست آمد.


بیشتر بخوانید: پژوهشگران با طراحی هوش مصنوعی توانستند خطر بروز سکته‌های قلبی را پیش‌بینی کنند


نتایج به دست آمده از اپل واچ برای تشخیص مشکلات قلبی

اپل واچ توانست فیبریلاسیون دهلیزی را با دقت 97 درصد شناسایی کند، البته در صورتی که بیمار در حال استراحت باشد و هیچ فعالیت فیزیکی نداشته باشد. اگر شخص در حال حرکت باشد و به کارهای روزانه مشغول باشد، دقت به 72 درصد کاهش می یابد. علت این امر این است که ضربان قلب هنگام فعالیت های فیزیکی افزایش می یابد و باعث می شود اپل واچ در طول روز، مدت کمتری مشغول به پایش ضربان قلب باشد.

کشف محققان می تواند در آینده به بهبود وضعیت مبتلایان به بیماری های قلبی منجر شود و جان بسیاری را نجات دهد.

.

منبع: wsj

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر