;
coinex

جاسوسی فیس بوک از طریق سیستم عامل اندروید ؛ دسترسی به پیام ها و تماس ها

براساس بررسی های انجام شده، جاسوسی فیس بوک در سیستم عامل اندروید صحت دارد. این شبکه اجتماعی به تماس ها و پیامک‌های گوشی‌های اندروید دسترسی دارد.

ساختار سیستم عامل اندروید به گونه ای است که در صورت استفاده از فیس بوک بر روی آن، این شبکه اجتماعی به اطلاعات تماس ها و پیامک های کاربران دسترسی پیدا می کند. رسوایی اطلاعاتی فیس بوک اخیرا مشکلاتی را برای این شبکه ایجاد کرده است و در حال دست و پنجه نرم کردن با آنهاست. به نظر می رسد که سوءاستفاده های این شبکه اجتماعی از کاربران تمامی ندارد.


بیشتر بخوانید: رسوایی اطلاعاتی فیس بوک منجر به تشکیل پرونده های قضایی علیه آن شد!


جاسوسی فیس بوک در سیستم عامل اندروید

اخبار جدیدی در مورد جاسوسی فیس بوک در سیستم عامل اندروید منتشر شده است. کاربران گوشی های اندرویدی که از فیس بوک استفاده می کنند در عمل اطلاعات تماس ها و پیامک های خود و حتی مدت زمان این تماس ها را در اختیار این شبکه اجتماعی قرار داده اند، امری که ناشی از نحوه طراحی سیستم عامل اندروید است. داده های یادشده طی سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ از تلفن های همراه کاربران استفاده کننده از فیس بوک سرقت شده است.


بیشتر بخوانید: موزیلا به دلیل رسوایی اخیر، تبلیغات در فیس بوک را متوقف خواهد کرد!


علت جاسوسی فیس بوک در سیستم عامل اندروید

فیس بوک مدعی است از این رو اطلاعات فهرست های تماس و افرادی که با آنها تماس گرفته می شده را جمع آوری کرده تا یافتن افرادی که فرد می خواهد با آنها در تماس باشد را ساده تر کند. اما این توضیحات قانع کننده نیست و مشخص نمی کند چرا فیس بوک متادیتای اطلاعات تماس و پیامک های کاربران شامل مدت زمان تماس، وقت تماس و حتی تماس های از دست رفته را نیز جمع آوری و ذخیره می کند.

مشکلات سیستم عامل اندروید

باید گفت که متاسفانه مجوزهای دسترسی اندروید بسیار سهل گیرانه بوده و به اشتراک گذاری متادیتا را با هر کسی که خواهان آن بوده باشد، ممکن می کند. در صورت نصب برنامه موبایلی فیس بوک بر روی گوشی نیز، چنین اجازه ای به برنامه یادشده داده می شود.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: firstpost

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر