;
coinex

بررسی موارد امنیتی مربوط به دو اپلیکیشن بومی روبیکا و توسکا توسط مرکز ماهر

وزیر ارتباطات از پیگیری امنیت دو اپلیکیشن بومی روبیکا و توسکا خبر داد. آنگونه که اعلام شده، این دو اپلیکیشن به  اطلاعات تلگرام کاربران دسترسی پیدا می کنند.

به گزارش تکراتو، چندی پیش کاربران در شبکه های اجتماعی در مورد دو اپلیکیشن بومی روبیکا و توسکا اعلام کردند که این دو برنامه با وجود اینکه از صدا و سیما تبلیغ می شوند، اما از نظر امنیتی مناسب نیستند. کاربران ادعا کردند که این دو برنامه به اطلاعات تلگرام دسترسی پیدا می کنند. در ادامه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که امنیت دو اپلیکیشن بومی روبیکا و توسکا را بررسی خواهد کرد.

پیگیری ابهامات امنیتی مربوط به دو اپلیکیشن بومی روبیکا و توسکا

محمد جواد آذری جهرمی در صفحه توئیتر خود اعلام نمود که قرار بوده است در مورد دو اپلیکیشن بومی روبیکا و توسکا بررسی هایی را انجام دهند. وی ادامه داد که درخصوص نرم افزار روبیکا پیگیری هایی انجام شده و تولیدکنندگان این اپلیکیشن پاسخی ارائه کرده اند. به گفته جهرمی گزارش مردمی و نیز پاسخ فنی واصل شده از سوی روبیکا به یکی از مراکز آپا برای بررسی دقیق فنی ارسال شده که نتایج توسط مرکز ماهر اعلام خواهد شد.

توضیحات مربوط به تولیدکنندگان اپلیکیشن روبیکا

در توضیحات آمده است که این تولیدکنندگان از کدهای اپن سورس استفاده کرده اند. تلگرام نیز اپن سورس است و روبیکا نیز بخشی از کد تلگرام را برای مدیریت بهتر صفحات برنامه استفاده کرده است. هدف از این امر استفاده راحت از روبیکا در نسخه های قدیمی بوده است. آنها در توضیحات خود اعلام کردند که به دلیل کمبود وقت فرصت لازم برای حذف قسمت های اضافی کد تلگرام را نداشته اند که البته در ورژن بعدی آنها را حذف خواهند کرد. از لحاظ فنی هم هیچ اپلیکیشنی امکان دسترسی به هیچ قسمت تلگرام کاربر را ندارد و تنها در صورتی که دسترسی به حافظه داشته باشد به فایل های دانلود شده تلگرام می تواند دسترسی داشته باشد.

برنامه روبیکا نیز در زمان نصب هیچ دسترسی حساسی از کاربر نمی خواهد و تنها دسترسی به حافظه گوشی را برای آپلود عکس پروفایل درخواست می کند و در صورتی که اجازه دسترسی وجود نداشته باشد، این اپلیکیشن امکان دسترسی به حافظه را هم ندارد. پس اینکه قسمتی از کد تلگرام در برنامه استفاده شود هیچ ارتباطی به جاسوسی از تلگرام ندارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین تاکید کرد به زودی در مورد اپلیکیش توسکا اطلاعاتی ارائه خواهد نمود.

.

منبع: mehrnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر