;
coinex

اقدامات لازم برای هوشمندسازی شهرها ؛ چگونه شهری هوشمند داشته باشیم؟

شهرهای هوشمند چه ویژگی هایی دارند ؟ اقدامات لازم برای هوشمندسازی شهرها کدام ها هستند؟ چگونه می توان به ساخت و ایجاد شهری هوشمند کمک نمود؟

به گزارش تکراتو، اینها سوالاتی هستند که بهتر است برای داشتن شهری هوشمند به آنها پاسخ داد. امروزه شرکت‌های فعال در زمینه علم و تکنولوژی سعی دارند تا رویای شهر هوشمند را به واrعیت تبدیل کنند. اما باید در ابتدا بدانیم که اقدامات لازم برای هوشمندسازی شهرها کدام ها هستند!؟


بیشتر بخوانید: تکنولوژی های شهرهای هوشمند ؛ شهر هوشمند چه ویژگی هایی دارد؟


بررسی اقدامات لازم برای هوشمندسازی شهرها

در ادامه قصد داریم تا به بررسی اقداماتی بپردازیم که باید برای هوشمندسازی شهرها آنها را انجام داد. با تکراتو همراه باشید!

1.از بین بردن دیوارهای اختلاف و ایجاد پل های دوستی

یکی از مهمترین اقدامات لازم برای هوشمندسازی شهرها  این است که اصل و لزوم ارتباط موثر با سایر کشورها و شهرها حفظ شود و بجای تشدید اختلافات قومی، مذهبی، فرهنگی و سیاسی، با سایر شهرهای جهان، ارتباطات موثر و سازنده ایجاد گردد.


بیشتر بخوانید:  هوشمندترین شهرهای جهان در سال ۲۰۱۷ ؛ ویژگی شهرهای هوشمند


2.تمرکز بر نتایج فعالیت های سازمانی

یکی دیگر از مهمترین اقدامات لازم برای هوشمندسازی شهرها این است که مدیران و مقامات بالامرتبه باید تنها بر روی نتیجه کار و فعالیت های زیر دستان و کارمندان خود تمرکز کنند نه مسائل حاشیه ای که فکر و ذهن آنها را از تمرکز محض بر روی اجرای درست مسئولیت ها دور کند.

3.حفظ نوابغ و نخبه های تکنولوژی در کشور

هر کشوری که به جذب و حفظ نوابغ و نخبه های علمی فعال در زمینه های گوناگون از جمله تکنولوژی بپردازد، در واقع یکی از اقدامات لازم برای هوشمندسازی شهرها را انجام داده است. در این حالت می تواند از سایر کشورها سبقت بگیرد و موفق باشد.

4.سیاستگذاری های دقیق برای ایجاد شهرهای هوشمند

یکی دیگر از مهم ترین کارهایی که باید در راستای هوشمندسازی شهرها صورت گیرد، سیاستگذاری های دقیق و وضع قوانین پیشرفت هاست تا در صورت لزوم، طبق قانون شهرهای هوشمند با متخلفین برخورد شود.

5.مدرن سازی اینترنت و زیرساخت های لازم

بدون شک داشتن اینترنت پرسرعت و به روز، یکی از مهم ترین اقدامات لازم برای هوشمندسازی شهرها است. زیرا شهر هوشمند بدون اینترنت پرسرعت با پهنای باند بسیار بالا غیر ممکن است.

6.ایجاد اعتماد نسبت به شهر هوشمند

شهروندان تنها در صورتی که از امنیت سایبری و حفاظت صد در صد و تمام کمال اطلاعات شخصی و حفظ حریم خصوصی شان مطمئن باشند، خواهان زندگی در شهرهای هوشمند و همکاری با دولت و سایر نهادهای ذی نفع خواهند بود. پس اعتماد و امنیت در این مورد بسیار مهم است.

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر