;
coinex

احترام به اولین پزشک زن هندی باعث تغییر لوگوی گوگل شد!

تغییر لوگوی گوگل امروز به دلیل صد و پنجاه و سومین سالروز تولد آناندی گوپال جوشی، اولین پزشک زن هندی است. گوگل با این کار تولد این پزشک را جشن گرفت.

به گزارش تکراتو، لوگوی گوگل طرحی از این پزشک هندی دارد. آناندی یک زن هندی بود که تلاش نمود تا بتواند به عنوان یک پزشک زن به هند و زنان هند خدمت کند. او پس از رنج های بسیار و پایان تحصیلاتش در آمریکا به هند بازگشت اما قبل از سن 22 سالگی درگذشت. امروز روز تولد وی است و تغییر لوگوی گوگل نیز به این دلیل است.

داستان زندگی اولین پزشک زن هندی، آناندی گوپال جوشی

آناندی گوپال جوشی اولین پزشک زن هند است. وی با نام یامونا در ۳۱ مارس ۱۸۶۵ در یک خانواده برهمین در ایالت ماهاراشترا متولد شد. یامونا در سن ۹ سالگی با یک مرد بیوه که تقریبا ۲۰ سال بزرگتر از وی بود، ازدواج کرد. او پس از ازدواجش آناندی نام گرفت. آناندی هنگامی که تنها ۱۴ سال داشت، اولین فرزند خود را که یک پسر بود به دنیا آورد، اما این نوزاد بیش از ۱۰ روز دوام نیاورد. این حادثه باعث شد تا آناندی به سراغ تحصیل پزشکی برود.

شوهرش گوپالرائو جوشی، به وی خواندن و نوشتن آموخت و وی را تشویق به تحصیلات عالیه کرد. در آن روزها، برهمین‌ها در زبان سانسکریت مهارت داشتند. اما شوهر آناندی به عنوان یک متفکر مترقی که از آموزش برای زنان حمایت می‌کرد، یادگیری زبان انگلیسی را به عنوان یک انتخاب عملی‌تر توصیف کرد و به وی آموخت.

وی آناندی را تشویق کرد که علاقه خود را به پزشکی دنبال کند. در نهایت آناندی پس از اقامت کوتاهی در کلکته، با اینکه از ضعف جسمانی رنج می‌برد، توسط دو آشنای انگلیسی خود را به آمریکا رساند. در ادامه مسیحیان از او حمایت کردند و خواستند وی دین خود را به مسیحیت تغییر دهد.

او در یک سخنرانی در تالار کالج سرامپور (Serampore)، درباره آزار و اذیتی که وی و شوهرش متحمل شده بودند، صحبت کرد. وی اعلام کرد که وجود پزشکان زن هندو در هند مهم است و متعهد شد که دین خود را تغییر نخواهد داد. سخنرانی وی مورد استقبال عموم مردم هند قرار گرفت و کمک‌های مالی از سراسر هند شروع شد.

آناندی هنگامی که در آمریکا بود، به کالج پزشکی زنان پنسیلوانیا که اکنون به عنوان دانشکده پزشکی دانشگاه درکسل(Drexel) شناخته می‌شود، نامه‌ای نوشت و درخواست کرد که برنامه پزشکی وی که دومین برنامه پزشکی زنان در جهان است را حمایت کنند. ریچل بادلی، رئیس دانشکده، او را ثبت نام کرد.

آغاز تحصیلات پزشکی آناندی

آناندی در سن ۱۹ سالگی تحصیلات پزشکی خود را آغاز کرد و در ۱۱ مارس ۱۸۸۶ فارغ التحصیل شد. موضوع پایان نامه او مامایی در میان هندوهای آریایی بود. در ادامه ملکه ویکتوریا، فارغ التحصیلی وی را تبریک گفت. آناندی در اواخر سال ۱۸۸۶ در میان استقبال باشکوه مردم به هند بازگشت. وی توسط دولت سلطنتی کولهاپور به عنوان پزشک بخش عمومی بیمارستان محلی آلبرت ادوارد منصوب شد. متاسفانه آناندی به دلیل آب و هوای سرد و رژیم ناآگاهانه در آمریکا به بیماری سل مبتلا شده بود و در تاریخ ۲۶ فوریه ۱۸۸۷ قبل از رسیدن به سن ۲۲ سالگی درگذشت. مسیری که وی برای نسل‌های آینده زنان بنا کرد، همچنان ادامه دارد. همچنین یک دهانه در سیاره زهره ونوس به یاد وی نام‌گذاری شده است.

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر