;
coinex

شایعه‌ی فعالیت سونی در زمینه خودورهای خودران به واقعیت تبدیل شد!

پیش از این شایعاتی در مورد فعالیت سونی در زمینه خودورهای خودران وجود داشت که با ثبت پتنت تازه‌ی این شرکت این شایعه ها نیز به واقعیت تبدیل شد.

به گزارش تکراتو، سونی اخیراً پتنت تازه ای را در سازمان جهانی مالکیت معنوی به ثبت رسانده که باعث شده بار دیگر به شایعاتی در مورد فعالیت این شرکت در زمینه خودورهای خودران دامن زده شود. نخستین گزارش در مورد فعالیت سونی در زمینه خودورهای خودران طی ماه گذشته میلادی منتشر شد. نشریه Nikkei اعلام کرد که سونی به دنبال همکاری با 5 اپراتور تاکسی در ژاپن است تا پلتفرمی برای هم سفری آنلاین بسازد که از قابلیت های پیشرفته هوش مصنوعی بهره می برد.


بیشتر بخوانید: عجیب ترین های نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ ؛ از خودروی پرنده تا اتاق‌نشیمن متحرک!


بررسی فعالیت سونی در زمینه خودورهای خودران

در مستندات پتنت مربوط به خودروی خودروان سونی اعلام شده که این سیستم خودران از طریق یک واحد تشخیص دهنده، قادر به تشخیص حالت عملیاتی سایر اتومبیل های پیرامون خود، است. این سیستم در واحد کنترل الکترونیکی اتومبیل های خودران نصب می شود. در پتنت همچنین به مکانیزمی اشاره شده که به چندین اتومبیل اجازه می دهد به صورت همزمان با یکدیگر در ارتباط باشند.


بیشتر بخوانید: ثبت حق امتیاز واقعیت مجازی در خودروهای خودران


همکاری سونی با سایر شرکت های فناوری

سونی در این پروژه با شرکت های Daiwa Motor Transportation ،Hinomaru Kotsu ،Kokusai Motorcars ،Green Cab و Checker Cab همکاری خواهد کرد. تکنولوژی هوش مصنوعی سونی و این شرکت ها، قادر به پیش بینی میزان تقاضا برای سرویس های هم سفری خواهد بود. آنها از طریق فاکتورهایی مانند سابقه سفرهای کاربران، وضعیت آب و هوا، هشدارهای ترافیک، رویدادهای عمومی و هوش مصنوعی، قادر به ارسال اتومبیل ها به نقاطی از شهر خواهند بود که تقاضا در آن مکان ها بیشتر است.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: android headlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر