;
coinex

مشکلات امنیتی ویندوز 7 به واسطه ضعف های اینتل

دلیل مشکلات امنیتی ویندوز 7 ، ضعف‌های اینتل اعلام شده است. ضعف‌های امنیتی ملت داون و اسپکتر، ویندوز ۷ مایکروسافت را از همیشه آسیب پذیر تر کرده‌اند.

به گزارش تکراتو، مدت‌هاست که ضعف‌ها و حفره‌های امنیتی اسپکتر و ملت داون که در پردازنده‌های ساخته شده توسط شرکت اینتل وجود داشته اند، باعث شده اند تا هکرها به راحتی بتوانند به اطلاعات ذخیره شده بر روی حافظه رایانه‌ها دسترسی پیدا کنند. این مسئله باعث ایجاد مشکلات امنیتی ویندوز 7  شده است.


بیشتر بخوانید: سریع ترین حافظه جهان ساخته شد؛ کم حجم و گران قیمت!


حفره‌های امنیتی در پردازنده‌های اینتل

ضعف‌ها و حفره‌های امنیتی که در پردازنده‌های اینتل وجود دارند به هکرها اجازه می دهند تا علاوه بر سرقت کلمات و رمز عبور کاربران، تمامی اطلاعات ذخیره شده موجود بر حافظه، پردازنده رایانه و گوشی‌های همراه را به سرقت برده و از آن سوءاستفاده کنند. لازم به ذکر است که این سطح از دسترسی موجب می‌شد به تراشه‌های دیگری همچون  ای ام دی و ای آر ام نیز دسترسی پیدا شود.


بیشتر بخوانید: با بهترین کامپیوترهای شخصی ۲۰۱۷ آشنا شوید: هرآنچه که شما از یک رایانه انتظار دارید!


مشکلات امنیتی ویندوز 7 به واسطه اینتل

به تازگی گروهی از متخصصان و کارشناسان امنیت سایبری اعلام کرده‌اند که روزنه‌های امنیتی معروف به اسپکتر و ملت داون باعث شده اند تا مشکلات امنیتی ویندوز 7 نیز بیشتر شود. بنابراین کاربران آن دسته از رایانه هایی که همچنان از ویندوز ۷ استفاده می‌کنند، باید آگاه باشند که از این پس رایانه و دستگاه الکترونیکی شان از امنیت بسیار ضعیف و پایینی برخوردار خواهند بود. این ضعف های امنیتی بر روی تمامی پردازنده های ساخت شرکت های اینتل، ARM  و AMD کشف شده است.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: thehackernews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر