coinex
راهنمای خرید تکراتو

بررسی ابعاد حمله سایبری به زیرساخت کشور توسط معاون سازمان فناوری اطلاعات

در نیمه‌های شب ۱۷ فروردین و بامداد روز شنبه، ۱۸ فروردین، گویا حملات سایبری گسترده‌ای به زیرساخت کشور اتفاق افتاده است.

به گزارش تکراتو، در این چند روز گزارش های فراوانی در مورد اختلالات اینترنت توسط کاربران مطرح شده است. بنابراین به نظر می رسد وجود چنین حملاتی دلیل این اختلال بوده باشد. برای دستیابی به اطلاعات بیشتری در مورد حمله سایبری به کشور می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.


بیشتر بخوانید: حملات سایبری گسترده به زیرساخت کشور؛ وزیر ارتباطات از توییتر گزارش می‌دهد!


محمدجواد آذری جهرمی خود در این مورد به بیان توضیحاتی پرداخت و در مورد گستردگی جغرافیایی این حمله سایبری سخن گفت. وی اعلام نمود که بررسی های فنی انجام شده در مورد این حمله نشان می دهد که بیشترین گستردگی جغرافیایی، مربوط به کشورهای اروپایی، هندوستان و ایالات متحده امریکا بوده است. توضیحات بیشتر وزیر ارتباطات در مورد ابعاد حمله سایبری به زیرساخت کشور در لینک زیر موجود است.


بیشتر بخوانید: کنترل حملات سایبری در کمترین زمان؛ تاثیرات حمله سایبری به برخی مراکز داده کشور


صحبت های معاون سازمان فناوری اطلاعات در مورد ابعاد حمله سایبری به زیرساخت کشور

معاون سازمان فناوری اطلاعات در گفتگوی خبری خود اعلام نمود که منشا این حمله و آسیب پذیری ایجاد شده برای زیرساخت کشور، وجود حفره های امنیتی در روترها و تجهیزات شرکت سیسکو بوده است. به گفته وی وجود این حفره ها راه را برای حمله باز کرده است. لازم به ذکر است که شرکت سیسکو یکی از بزرگترین و معتبرترین شرکت های تولید کننده تجهیزات سخت افزاری شبکه در دنیاست که تمام سازمان ها و شرکت های مختلف دنیا از این تجهیزات استفاده می کنند. این تجهیزات در شبکه اصلی کشور و سازمان ها استفاده می شوند.

وی در ادامه در مورد ابعاد حمله سایبری به زیرساخت کشور اعلام کرد که بر طبق آخرین آمار تا یک ساعت پیش، 340 عدد از این تجهیزات سخت افزاری در کشور وجود دارند که هنوز در معرض آسیب پذیری قرار دارند. وی تاکید کرد که در این زمینه به صاحبان این تجهیزات اطلاع رسانی شده تا راه حل فنی استخراج شده را اعمال کنند و از تهدیدات موجود در امان باشند.

.

گردآوری : تکراتو

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر