;
coinex

پیام رسان تام تام (Tam Tam) ؛ کاندیدای جایگزین تلگرام و باز هم ردپای روس‌ها

در این مطلب به بررسی پیام رسان تام تام پرداخته‌ایم. پیام رسان تام تام (Tam Tam) یک اپلیکیشن پیام رسان روسی و از جمله کاندیدا‌های جایگزینی تلگرام است. اپلیکیشن تام تام که برخی آن را تم تم نیز می‌خوانند به کمپانی خدمات اینترنتی Mail.ru تعلق دارد.

شاید در نگاه اول تام تام، شبیه به نام یک کاراکتر بامزه انیمیشنی باشد! اما تم تم پیام رسانی قدرتمند و شاید جایگزینی مناسب برای تلگرام در میان کاربران ایرانی باشد. پیام رسان تام تام مانند تلگرام محبوب ما ایرانی‌ها یک مسنجر روسی است و حتی دامنه کوتاه مشابه تلگرام دارد. (tt.me)

بررسی پیام رسان تام تام ؛ جایگزین احتمالی تلگرام

گمانه‌زنی‌ها حاکی از این است که این پیام رسان روسی جایگزین مناسبی برای تلگرام محسوب می‌شود. اگر چه برخی می‌گویند این امکان نیز وجود دارد که محدودیت‌های تلگرام برای مسنجر تام تما نیز اعمال شود. البته در این میان نباید از تاثیر پیام رسان‌های داخلی نظیر سروش (که به گفته تیم‌اش حدود ۴ میلیون کاربرد دارد) با حجم وسیع تبلیغات در صدا و سیما غافل شد.


بیشتر بخوانید: بررسی پیام رسان سروش


قابلیت‌های پیام رسان تم تم

تم تم مسنجری سبک، با ظاهری زیبا و شبیه به تلگرام است. پیام رسان تام تام (که به صورتی غلطی مصطلح با نام “پیام رسان تا تام” نیز در میان کاربران ایرانی شناخته شده است) رایگان بوده و برخلاف پیام رسان‌‌های داخلی نظیر سروش هیچ محدودیت جغرافیایی ندارد. شما قادر خواهید بود با استفاده از این مسنجر به طرق گوناگون از راه چت، پیام صوتی و یا تصویری، با دوستان و آشنایانتان در سراسر دنیا ارتباط برقرار کنید.

شاید جنجال‌هایی که این چند وقت اخیر پیرامون امنیت پیام رسان ایرانی شاهد بودیم، نظیر آنچه برای اپلیکیشن سروش رخ داد،‌ در صورت بیرون رفتن تلگرام از صحنه ارتباطی ایران، فضای بیشتری برای خودنمایی به پیام رسان تام تام بدهد.


بیشتر بخوانید : امنیت پیام رسان سروش در هاله‌ای از ابهام ؛ کاربران چه می‌گویند؟


درست مانند تلگرام (و البته بسیاری دیگر از پیام رسان‌ها)، پیام رسان تام تام برای هر دو سیستم عامل اندروید و IOS در دسترس است. به علاوه در تمامی سیستم عامل‌های دسکتاپ؛ ویندوز، مک و لینوکس نیز قابل اجراست.

اما این سازگاری و تنوع بستر به همینجا ختم نمی‌شود؛ شما می‌توانید از نسخه تحت وب پیام رسان تم تم نیز استفاده کنید. امکان ارسال پیام‌های صوتی (Voice) و تصویری و نیز ارسال فایل در اپلیکیشن تام تام مهیاست. نکته قابل توجه این است که امکان عضویت در برنامه تام تام بدون شماره تلفن وجود دارد. به علاوه افراد می‌توانند با حساب کاربری گوگل (Gmail) خود نیز وارد شوند.

پیام رسان تم تم
اپلیکیشن پیام رسان تام تام، شباهت بسیار زیادی به تلگرام دارد؛ از جمله دامنه اختصاری و روسی بودن آن. از این پیام رسان به عنوان یک کاندیدا جدی جایگزینی تلگرام (در صورت مسدود شدن آن)، نام برده می‌شود. اعتبار : VistaNews)

امکان ایجاد کانال و گروه با بی‌نهایت عضو، پاسخ دادن مستقیم (reply)، استیکرهای متحرک، ارسال مستقیم پیام برای افراد (PV Messege)، ساخت شناسه (ID) منحصر به فرد از جمله قابلیت‌های پیام رسان تام تام است. لینک‌های ارسالی در برنامه را می‌توان با صفحه وب درون برنامه‌ای باز کرد، همچنین برای برخی وبسایت‌های خاص مانند یوتیوب امکان پخش درون برنامه‌ای نیز مهیاست.

سایر قابلیت‌های پیام رسان تام تام را می‌توان به صورت زیر خلاصه کرد :

  • امکان استفاده از تصاویر متحرک GIF بدون نیاز به دانلود و با قابلیت ذخیره سازی
  • همگام سازی داده‌ها و مخاطب‌ها در میان نسخه‌های مختلف موبایلی و دسکتاپ
  • تنظیمات پیشرفته مربوط به حریم شخصی کاربران
  • بدون تبلیغات و کاملا رایگان

پیام رسان تام تام یا تم تم ؛ همیشه پای یک روس در میان است !

اما برویم سراغ اصل و نسب پیام رسان تام تام (Tam Tam). این پیام رسان متعلق به یک کمپانی روسی خدمات دهی اینترنتی به نام میل‌رو (Mail.ru Group) است. این کمپانی به کارآفرین و میلیونر روسی-آمریکایی، یوری میلنر (Yuri Milner) تعلق دارد. این شرکت روسی کار خود را در ۱۹۹۸ و با ارائه یک سرویس ایمیل آغاز کرد و به تدریج به کمپانی بزرگی در زمینه خدمت رسانی اینترنتی در روسیه بدل شد.

در حال حاضر سایت‌های این کمپانی به طور ماهانه حدود ۸۶ درصد از کاربران روسی را شامل می‌شود. موضوعی که Mail.ru را از نظر تعداد کل صفحات بازدید شده در رده پنجم بزرگترین کمپانی‌های اینترنتی روسی قرار می‌دهد.


بیشتر بخوانید :‌ امن ترین پیام رسان ها کدامند؟ از چه پیام رسانی استفاده کنیم؟


کمپانی میل رو سه تا از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی روسی یعنی وی‌ کنتاکته (VKontakte)، اودنوکلاسنیکی (Odnoklassniki) و موی‌میر (Moi Mir) را تحت کنترل و مدیریت دارد. این کمپانی روسی صد در صد سهام شبکه اجتماعی وی‌ کنتاکته را نیز در اختیار دارد.

پیام رسان تم تم
اپلیکیشن پیام رسان تام تام (Tam Tam Messenger) متعلق به کمپانی روسی خدمات اینترنت Mail.tu است. بنابر گفته ComScore، وب‌سایت تحلیلی کارآفرینی آمریکایی، سایت‌های زیر مجموعه این کمپانی در مجموع بیشترین میزان مخاطب را در کشور روسیه در اختیار دارد. بنابراین می‌توان گفت از جنبه‌های مختلف تاثیرگذاری بسیار زیادی دارد. (اعتبار : ComScore)

شرکت  Mail.ru تا کنون با چند جنجال رو به رو بوده است. در ۱۵ می ۲۰۱۷، پترو  پروشنکو، رئیس جمهور اوکراین، فرمانی را امضا کرد که به موجب آن برای Mail.ru و شبکه‌های اجتماعی تحت هدایت‌ آن یعنی وی‌کنتاکته و اودنوکلاسینکی ممنوعیت اعمال بشود. این اقدام کیف در راستای تحریم روسیه به دلیل مسائل بحران کریمه و دخالت‌‌های این کشور در جنگ دونباس بود.

در ۵ نوامبر ۲۰۱۷، مجموعه‌ای از اسناد محرمانه الکترونیکی تحت عنوان “اسناد بهشت” مربوط به یک سرمایه گذاری فراساحلی منتشر شد. در این اسناد ذکر شده بود که برخی از ارگان‌های دولتی روسیه که سر و سری با ولادیمیر پوتین دارند، با واسطه‌گری یوری میلنر ، موسس Mail.ru و DST گلوبال، در بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ سرمایه‌گذاری عظیمی در کمپانی‌های مطرح فیسبوک و توئیتر انجام داده‌اند.

یوری میلنر با مارک زاکربرگ، موسس و مدیرعامل فیسبوک ارتباط دارد و نیز یک همکار تجاری جَرِد کوشنر (Jared Kushner)، سرمایه‌گذار املاک و مستقلات آمریکایی، مشاور ارشد و همسر دختر دونالد ترامپ، به شمار می‌آید.

به تازگی اپلیکیشن پیام رسان تام تام نیز در ایران فیلتر شده است. کاربران بعد از صحبت‌هایی که راجع به فیلترینگ تلگرام پیش آمد، برنامه پیام رسان تام تام را جایگزین خوبی برای تلگرام می‌دانستند که خبر فیلتر شدن تام تام نیز به گوش رسید.

 

بیشتر بخوانید :

 

گردآوری : تکراتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (4 نظر)

    سلام ،من قادر به ساخت کانال در پیام رسان تام تام نیستم
    لطفا طریقه ی ساخت کانال رو به من آموزش بدید

    پاسخ

    سلام
    آیا تم تم حالت مخفی کردن چت رو داره؟

    پاسخ

    سلام
    چطور میشه فیلمهای تم تم را دانلود کرد

    پاسخ

    سلام چطور میشه تو پیام رسان تم تم گروه ساخت. گزینه اش رو ندیدم در مورد کانال هست ولی در مورد گروه ندیدم. با توجه به اینکه گفتین قابلیت گروه های چند هزار نفری داره میشه بفرمایید چطوری گروه درست میکنن؟

    پاسخ