;
coinex

گوگل دودل هشتاد و ششمین سالگرد تولد عمر شریف را جشن گرفت

میشل دیمیتری شلهوب که به نام عمر شریف شناخته می‌شود، بازیگر مشهور مصری است که در برخی از مشهورترین فیلم‌های سینمایی دنیا از جمله لورنس عربستان (1962) و دکتر ژیواگو (1965) نقش آفرینی کرده است. امروز سالگرد تولد 86 سالگی او است و گوگل دودل با تغییر شکل، تولد او را جشن گرفت. 

عمر شریف عمده شهرت بین‌المللی خود را برای ایفای نقش در فیلم لورنس عربستان به دست آورد. او به خانواده‌ای متمول تعلق داشت، پدرش یک تاجر الوار بود و در منطقه‌ی ثروتمندی در قاهره زندگی می‌کرد. عمر به یک مدرسه شبانه‌روزی انگلیسی رفت و در آنجا، عشق خود به بازیگری را کشف کرد.

عمر شریف عمده شهرت بین‌المللی خود را برای ایفای نقش در فیلم لورنس عربستان به دست آورد

او در رشته‌ی ریاضی و فیزیک از دانشگاه قاهره فارغ‌التحصیل شد و پنج سال در تجارت خانوادگی گذراند، اما شور و شوق واقعی او بازیگری بود. او به تحصیل رشته‌ی هنرهای نمایشی در لندن پرداخت و در فیلم لورنس عربستان به ایفای نقش پرداخت. این فیلم نقش مهمی در زندگی او داشت. علاوه بر آن، او عشق زندگی خود بازیگر مشهور مصری، فاتن حمامه را هم در همین فیلم ملاقات کرد.

عمر شریف برای ازدواج با فاتن حمامه به دین اسلام گروید و نام خود را به عمر شریف تغییر داد. او در مجموع، در بیش از ۱۰۰ فیلم از جمله 32 فیلم در مصر و چند فیلم فرانسوی به ایفای نقش پرداخته است. عمر شریف همچنین در نقش یکی از مشهورترین شخصیت‌های دنیای سینما، لورنس عربستان و دکتر ژیواگو به بازی پرادخته است. این بازیگر مشهور دنیای سینما به عنوان ستون‌نویس در روزنامه‌ی شیکاگو تریبون نیز همکاری می‌کرد.

گوگل دودل هشتاد و ششمین سالگرد تولد عمر شریف را جشن گرفت

بازی‌های درخشان او در فیلم‌های مختلف همواره تحسین منتقدان سینما را برانگیخته و برخی مهم‌ترین جوایز سینمایی جهان از جمله بهترین بازیگر در جشنواره فیلم ونیز و بهترین بازیگر سزار در فرانسه را برای او به ارمغان آورده است.

عمر شریف در تاریخ 10 ژوئیه 2015 در قاهره مصر درگذشت. او همیشه برای نقش لورنس عربستان و دکتر ژیواگو به یاد آورده می‌شود. مردم سراسر جهان هرگز چنین بازیگر برجسته‌ای که جذابیت و کاریزمای فوق‌العاده‌ای داشته را فراموش نخواهند کرد.

.

منبع: devdiscourse

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر