;
coinex

علت پرداخت جریمه 500 میلیون دلاری اپل چیست؟

پرداخت جریمه 500 میلیون دلاری اپل به دلیل نقض پتنت توسط این شرکت است. این جریمه به کمپانی VirnetX پرداخت خواهد شد.

کمپانیVirnetX  هشت سال پیش اپل را به استفاده از چهار پتنت خود در اپلیکیشن های iMessage و FaceTime متهم کرد. این امر باعث شکایت از اپل در محاکم قضایی شد. Greg Arovas، وکیل اپل در این باره اعلام کرده بود که این شرکت به رعایت انصاف و حفاظت از اموال معنوی پایبند است اما VirnetX در حال سوءاستفاده است و پول بیشتری طلب می کند.


بیشتر بخوانید: تحمیل تعرفه به برنامه نویسان علت شکایت فرانسه از گوگل و اپل است!


جریمه 500 میلیون دلاری اپل

در ادامه شکایت های صورت گرفته، سال گذشته دادگاه اعلام کرد که کمپانی کوپرتینویی باید برای هر دستگاه آیفونی که پتنت های مذکور را نقض کرده، مبلغ 1.80 دلار به VirnetX بپردازد. این مبلغ در مجموع 439.7 میلیون دلار برآورد شد ولی نماینده های اپل پرونده را به دادگاه تجدیدنظر کشاندند.

دفتر اصلی VirnetX در نوادا قرار دارد اما شکایت خود را در تگزاس ثبت کرده چرا که پتنت ترول ها یا کمپانی های پتنت محور در این ایالت شانس بیشتری برای پیروزی در محاکم قضایی دارند.

پس از اینکه خبر پرداخت جریمه 500 میلیون دلاری اپل به کمپانی VirnetX، منتشر شد، ارزش سهام این شرکت 44 درصد بهبود پیدا کرد. البته دادگاه استیناف حوزه فدرال آمریکا در واشنگتن در حال بازبینی شکایات ارسال شده به انجمن تجدیدنظر و دادرسی پتنت است. به نظر می رسد که در برخی حکم های صادر شده تجدیدنظر شود.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: reddit

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر