;
coinex

شکایت از اپل در مورد کاهش سرعت گوشی هایی با باتری قدیمی آیفون

استفاده از باتری قدیمی آیفون شرکت اپل موجب می‌شد، این گوشی‌ها به طور ناگهانی خاموش شوند. این شرکت در آپدیت خود این مشکل را حل نمود اما از نحوه انجام این تغییر سخن نگفت که این مساله در نهایت منجر به شکایت از اپل شد.

از اپل در مورد کاهش هدفمند سرعت مدل‌های قدیمی آیفون، پس از وارد بازار شدن مدل‌های آیفون جدید‌تر شکایت شد. این شکایت از اپل امروز در آمریکا، در دادگاه مرکزی ناحیه کالیفرنیا توسط دو نفر از ساکنین لوس انجلس به نام‌های استفان بوگدانویچ و داکوتا اسپیاس انجام گرفت.

بیشنر بخوانید: تعیین طول عمر باتری آیفون با محاسبه دقیق تعداد سیکل شارژ

شکایت از اپل در خصوص باتری‌های محصولات قدیمی

شاکیان اعلام داشتند، تصمیمات کوپرتینو (محل دفتر مرکزی شرکت اپل) در مورد جایگذاری ویژگی مدیریت انرژی که می‌تواند بر روی عملکرد دستگاه تاثیر بگذارد، دارای رخنه در قرارداد است. به گفته این شاکیان، اپل  نتوانسته به درستی تاثیرات این تغییر به وجود آمده را به کاربران گزارش دهد و در واقع این شرکت به عدم اطلاع رسانی صحیح متهم شده است.

متن گزارش شکایت از اپل به شرح زیر است:

متهم (شرکت اپل) به گونه‌ای موجب کاهش سرعت آیفون‌های قدیمی‌تر در هنگام عرضه آیفون‌های جدید به بازار شده است. متهم نتوانسته، طرف قرارداد را به گونه‌ مناسبی در معرض اطلاعات مربوط به این تغییرات قرار دهد.

بیشتر بخوانید: چگونه بفهمیم که آیفون ۶s ما شامل طرح تعویض رایگان باتری توسط اپل می شود؟

این دو شاکی و شرکت حقوقی معرف آن‌ها بدنبال گسترده کردن این شکایت در منطقه کالیفرنیا و کل کشور آمریکا هستند. این مساله می‌تواند تمام افراد ساکن آمریکا که مالک هر مدل آیفون، قدیمی‌تر از آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون ایکس باشند، را شامل شود.

همانطور که احتمالا شنیده‌اید، این تحولات در نتیجه مستقیم، پذیرش اپل، در رابطه با کاهش سرعت آیفون‌هایی با باتری قدیمی، به منظور جلوگیری از مشکلات جدی‌تر، نظیر خاموش شدن ناگهانی انجام شده است. این تغییرات در ژانویه 2017، زمانی که اپل آی او اس اپدیت شده را به منظور رفع خطای خاموش شدن ناگهانی، بعد از شکایت و گزارش تعداد کثیری از کاربران منتشر نمود، انجام گرفت.

در آن زمان، کسی از اپل در مورد رویکردی که در قبال حل این مشکل اتخاذ نموده است، سوالی نکرد و کمپانی اپل نیز در این رابطه سکوت اختیار نمود. این مساله تا زمانی که یک بررسی کاربری در ردیت، و تایید این معیار صورت نگرفت، مسکوت ماند و در نهایت موجب پاسخ رسمی شد. در جایی که باتری های کاهش ظرفیت داده شده یا به نوعی باتری های خراب ، مشکل بسیاری از کاربران موبایل در گذشته و اکنون است، اپل نتوانسته کاربران را در مورد تغییرات صورت گرفته به درستی آگاه کند، که این مساله موجب مشکلات فراوانی شده است که در نهایت منجز به شکایت از اپل شده است.

بیشتر بخوانید: ادعای ساخت آیفون ۱۵ سال قبل از اپل و درخواست غرامت ۱۰ میلیارد دلاری!

در صورتیکه بسیاری از کاربران از این امر مطلع می‌شدند که برای افزایش سرعت گوشی آیفون کافیست باتری قدیمی آیفون را با باتری جدید تعویض کنند، بسیاری به جای خرید آیفون جدید، به تعویض باتری اکتفا می‌کردند. خوشبختانه انتظار می‌رود، اپل در رابطه با این موضوع در آینده نزدیک، شفاف سازی نماید که البته احتمالا مشکل کاهش سرعت گوشی با باتری قدیمی آیفون بر جای خود باقی خواهد ماند.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    اپل غرامت مربوط به این جریان رو پرداخت کرده

    پاسخ